המשטרה הודיעה היום (רביעי) כי תת-ניצב חיים בובליל ימונה למפקד מחוז הדרום במשטרה, ויחליף את ניצב אמיר כהן - שמשמש בתפקיד רק מעט יותר משנה. בובליל, שמכהן כיום כמפקד מרחב איילון, היה אחראי על ניהול פעולות המשטרה בהפגנות ברחוב קפלן ויקודם לדרגת ניצב.
1 צפייה בגלריה
חיים בובליל
חיים בובליל
חיים בובליל. אוהד הפועל ת"א טוען: "הוא איים 'לבוא בלילה ולהעיר'"
(צילום: מוטי קמחי )
היציאה של כהן ללימודים הרימה גבות בקרב בכירים במשטרה, במיוחד לאור חלקו הבולט בלחימה ב-7 באוקטובר, שבה אף נפצע. "אמיר כהן הוא אחד הניצבים הכי מוערכים במשטרה, והוא נלחם בגבורה וסיכן את חייו", אמר גורם במשטרה. "דווקא בתקופה כזו היה צריך לקדמו ולא להוציאו ללימודים. יש ספק אם יחזור לשירות פעיל לאחר סיום לימודיו".
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אישר את המינוי של בובליל, בהמלצת המפכ"ל רב-ניצב דניאל לוי. בובליל כיהן במגוון תפקידים בכירים במשטרה, בהם מפקד מרחב יפתח, קצין אג"ם במחוז הדרום וסגן מפקד מרחב קדם במשטרת ירושלים.
"הוא מתגורר באשקלון וחי את המחוז הדרומי. אי אפשר להתעלם מהעובדה שמדובר בקצין מנוסה שצמח במחוז אליו הוא מגיע", אמרו גורמים בסביבתו של בובליל. "במקרה של חיים, מדובר באדם שעשה את כל התפקידים האפשריים. בין השאר, שימש כמפקד של שני מרחבים – ביניהם מרחב איילון, המרחב הגדול ביותר בתל אביב. הוא גם שימש מפקד פלגה בדובדבן והתגייס למשטרה ישירות כקצין. מאז הוא המשיך למלא מגוון רחב של תפקידים בכירים בארגון״.
נגד השוטרים שפעלו תחת בובליל בהפגנות ברחוב קפלן בתל אביב עלו טענות לאלימות משטרתית חריגה. בובליל דחה את הטענות, ואמר בין השאר כי "יש לעשות הכול על מנת שכביש איילון לא ייסגר". טענות אחרות נשמעו נגדו מצד אוהדי הפועל תל אביב, לאחר סיום סדרת גמר הפלייאוף בכדורסל בחודש יוני האחרון. האוהדים טענו בין השאר כי שוטריו של בובליל פעלו ביד קשה נגד האוהדים.
בדיון שנערך בכנסת לאחר סדרת הגמר, דיבר נירון פרץ, אוהד הפועל תל אביב, שאמר בין השאר כי בובליל איים על אחד האוהדים. "הוא אמר לאוהד ששר מולו שיר, כנראה קללות על המשטרה - ואני מצטט כי זה נתפס בווידאו 'אני אבוא אליך היום בלילה הביתה ואעיר אותך. אתה תראה אותי. תזכור את הפנים, אתה תראה אותי היום בלילה, תזכור אותי טוב'". פרץ הוסיף: "זה המפקד של השוטרים שאמורים להגן עליי כשאני בא למגרש כדורסל. אני בן אדם נורמטיבי, סטודנט לחינוך. אני אמור לחטוף מכות או איום משוטר במדינת ישראל?".