תיעוד מעצר החשודות ובדיקת הסמים שנתפסו
(צילום: דוברות המשטרה)

בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (שני) בשבעה ימים את מעצרן של ארבע צעירות ללא עבר פלילי, תושבות כפר סבא וקריית עקרון בשנות ה-20 לחייהן, החשודות בניסיון הברחת ענק של סמים מסוג קוקאין וקטמין בשווי של מיליוני שקלים, ובמשקל כולל של 15 ק"ג. בנוסף, מעצרו של קרוב משפחה של אחת החשודות, החשוד בסיוע, הוארך בארבעה ימים, ובן זוגה של אותה חשודה, שנחשד גם הוא בסיוע, שוחרר לארבעה ימי מעצר בית לאחר שרמת החשד בעניינו ירדה.
החשודות נחתו בנתב"ג בשתי טיסות שהגיעו מגרמניה. שלוש מהן נעצרו על ידי על ידי בלשי יחידה 747 של משטרת מרחב נתב"ג לאחר שבמזוודות שנשאו נמצא חומר החשוד כסם. החשודה הרביעית הצליחה לצאת מנמל התעופה, ונעצרה בביתו של בן זוגה. במזוודתה לא נתפסו סמים.
2 צפייה בגלריה
 תיעוד מעצרן של 4 החשודות בבלדרות של יותר מ-15 ק''ג קוקאין בנתב''ג
 תיעוד מעצרן של 4 החשודות בבלדרות של יותר מ-15 ק''ג קוקאין בנתב''ג
הבלשים משוחחים בצד עם שתי חשודות
(צילום: דוברות המשטרה)
2 צפייה בגלריה
הסמים שנתפסו
הסמים שנתפסו
חלק מהסמים שנתפסו
(צילום: דוברות המשטרה)
בשלב זה של החקירה מתייחסת המשטרה אל החשודות כמבריחות, שכל תפקידן הוא להעביר את הסמים במזוודה, בתקווה שלא יעוררו חשד נגדן בעת הגעתן ארצה. לפי גורם משטרתי, "מדובר בכנופייה מאורגנת שיש ביכולתה להוציא לפועל מבצע של יבוא סמים במשקל 15 ק"ג לארץ, שדורש מימון של מיליוני שקלים, ושיכולה להפיץ את הסם בישראל". במשטרה גילו כי יש היכרות בין החשודות, וממשיכים בחקירה בתקווה שיצליחו להגיע אל מי שיזם וארגן את משלוח הסמים הענק.
עו"ד בן מעוז, שמייצג את אחת מארבע החשודות, מסר: "המשטרה אישרה שלא היו עליה או במזוודתה סמים בעת שנעצרה בביתו של בן זוגה, אחרי שיצאה מנתב"ג. השוטרים מצאו את המזוודה ואין בה כל אינדיקציה לכך שהיו בה סמים. המשטרה תחקור ותגלה שללקוחה שלי, שהיא בת טובים, אין כל קשר לסמים, ובשלב הזה אני יכול לומר כי גם אין ראיה שקושרת אותה למקרה".
בן מעוזעו"ד בן מעוזצילום: יח"צ
את יתר החשודים מייצגים עו"ד תמור סננס, ליה פילוס, דין כוכבי, עידן שני ושלום בן שבת. מעו"ד סננס נמסר: "מרשתי היא בת טובים שמכחישה את החשדות נגדה".
המשטרה מסרה כי החקירה עדיין מתנהלת, תוך איסוף ומיצוי הראיות במעבדות הזיהוי הפלילי.