חרף ההכרזות של ראש הממשלה בנימין נתניהו על כך ש"אין בכוונתו לאשר התיישבות ברצועת עזה", ממשיכים מתנחלים מארגונים שונים לפעול למען השגת מטרה זו. ל-ynet נודע היום (ראשון) כי במהלך השבוע הקודם הגיעו משפחות מגרעין ההתיישבות של תנועת "נחלה" לסיור ייחודי שהתקיים סמוך לציר נצרים - הציר שצה"ל כבש בתמרון הקרקעי ברצועה, וזה שמבתר אותה לשניים. המשתתפים הגיעו בפשטות יחסית לציר - וסיירו במקום.
תנועת נחלה בסיור בציר נצרים שמוגדר כשטח צבאי סגור

2 צפייה בגלריה
תנועת נחלה בסיור בציר נצרים שמוגדר כשטח צבאי סגור כחלק מקריאת המחאה להתיישבות מחודשת ברצועת עזה
תנועת נחלה בסיור בציר נצרים שמוגדר כשטח צבאי סגור כחלק מקריאת המחאה להתיישבות מחודשת ברצועת עזה
מתכננים לקרוא את מגילת איכה בט' באב. פעילי "נחלה" בכניסה לציר
הסיור של תנועת "נחלה" נועד "להדגיש את הנוכחות הישראלית באזור", ונערך כחלק מהכנות התנועה לקראת אירוע קריאת מגילת איכה, שיתקיים מחר (שני), ערב תשעה באב - בכניסה לציר, שנחשף לראשונה ב-ynet. מצה"ל נמסר כי "מרחב הכניסה למסדרון מרכז הרצועה הינו שטח צבאי סגור, ועל כן הכניסה אליו אסורה לאזרחים. הם הגיעו למקום ללא תיאום וללא אישור ביום חמישי האחרון".
דניאלה וייס וצבי אלימלך שרבף, ראשי תנועת "נחלה", הובילו את המשתתפים בסיור והציגו להם נקודות אסטרטגיות באזור. הם סיירו בכניסה לציר, שמחלק את הרצועה לשניים, וצפו לעבר מרכזה. בשטח שבו הלכו ישנו גם חניון גדול של רכבים פרטיים של מילואימניקים, והמקום מהווה נקודת מפגש של משפחות לוחמים שבאות ללוות את יקיריהם טרם כניסתם לרצועה.
כמו כן, משתתפי הסיור הביאו משאיות מזון והגיעו למקום עם רכבים פרטיים לא-ממוגנים. בנוסף, המשתתפים בדקו במהלך הסיור את מערך השבילים והדרכים באזור, במטרה למצוא את המקום המתאים ביותר להתכנסות הגדולה של קריאת המגילה.
נזכיר, כי ביום שישי האחרון ביקשו גרעיני ההתיישבות בחבל עזה ותנועת "נחלה" משר הביטחון יואב גלנט שיאפשר את קיום קריאת מגילת איכה בכניסה לציר נצרים. עוד קודם לכן, הצהירה חברת הכנסת לימור סון הר-מלך (עוצמה יהודית) כי תיקח חלק בפעילות. על פי גורמי ביטחון, טרם נמצא מקום מוסכם לקיום האירוע, והוצע למארגנים מקום חלופי שאינו שטח צבאי סגור. מצה"ל נמסר בתגובה כי "לא הוגשה פנייה רשמית בנוגע לקיום האירוע, והנושא נמצא בטיפול".

השרשרת הכתומה חוזרת

בתוך כך, מאות בני אדם השתתפו הערב ב"שרשרת הניצחון", אירוע ענק שיזמו ארגוני ימין ופעילי הר הבית, לאור המלחמה ברצועת עזה ולציון 20 שנה לשרשרת האנושית שנמתחה מגוש קטיף לירושלים - במחאה על תוכנית ההתנתקות מהרצועה. המשתתפים בשרשרת נפרסו בין הכותל המערבי לשער הרחמים בירושלים, וקראו ל"חידוש ההתיישבות היהודית בגוש קטיף, והשבת הריבונות היהודית להר הבית". באירוע השתתפו גם חברי הכנסת סון הר-מלך וצבי סוכות מעוצמה יהודית.
רבים מהמשתתפים לבשו חולצות כתומות, בדומה לחולצות שנלבשו בשרשרת שהתקיימה ב-2004, אלא שהפעם התנוססה על החולצות המילה "הביתה". ארנון סגל, עיתונאי מקור ראשון ופעיל הר הבית, שיזם את האירוע, סיפר: "אלה שהגיעו לכאן היום יצרו שרשרת אנושית סביב הר הבית, 'שרשרת הניצחון'. הם תקעו בשופר, הניפו בלונים כתומים וקראו לניצחון המוחלט - דגל ישראל בראש ההר, וחזרה לחבל עזה".
מאות השתתפו ב"שרשרת הניצחון" בי-ם
( צילום: אלכס גמבורג )

2 צפייה בגלריה
 "שרשרת הניצחון" - שרשרת אנושית של מפגינים סביב הר הבית בקריאה לחזור ולהתיישב ברצועת עזה
 "שרשרת הניצחון" - שרשרת אנושית של מפגינים סביב הר הבית בקריאה לחזור ולהתיישב ברצועת עזה
"שואבים את הכוחות לניצחון המוחלט". השרשרת האנושית בי-ם
(צילום: שלו שלום)
סגל הוסיף: "למרות שהמשטרה אישרה את האירוע רק ברגע האחרון, וגם חסמה את המגיעים חרף התיאום המקדים - נעשה פה צעד משמעותי ודרמטי. המונים הגיעו ממרחקים כדי להקיף את ההר ויצרו תקדים מעורר תקווה שמסמן כיוון ברור, לא מתנצל, תביעת ניצחון ברורה. בעזה - כמו בלב בירת ישראל. חוזרים הביתה. 'כי רצו עבדיך את אבניה ואת עפרה יחוננו'".
אביטל רייכנר, יו"ר מטה הנוער בגוש קטיף ומנהלת מטה "שבים ומנצחים", שהייתה גם היא ממארגנות האירוע, ציינה: "זכיתי להשתתף בשרשרת לפני 20 שנה, מרחק נגיעה מהכותל. לא האמנו אז כי שני עשורים לאחר מכן נעשה שוב שרשרת עם מסרים דומים - אבל רחוק מהבית בגוש קטיף".
לדבריה, "בזמנו רצינו לחבר את עם ישראל לקשר העמוק בין חבל עזה לירושלים, אך לצערנו גורשנו מאדמתנו. אנחנו בשנה לא פשוטה. הייתה שרשרת מדהימה. חווינו התרוממות רוח גדולה כשהקפנו את חומות הר הבית עם סרטים בצבעי צהוב וכתום. המונים הגיעו לכאן בתפילה לניצחון במלחמה ולחזרת החטופים, וכן להחזרת ההתיישבות בחבל עזה והשבת הריבונות היהודית למקום בית מקדשנו".
ח"כ סון הר-מלך אמרה בסיום האירוע כי שמחה להשתתף "בשרשרת האהבה להר הבית". לדבריה, "פגשתי את המוני עם ישראל הצדיקים שזוכרים וכוספים לבניין המקדש. חכמינו לימדו אותנו שהימים האלה, בהם אנחנו כואבים את החורבן - דווקא הם המסוגלים ביותר לגאולה. אויבינו כבר הבינו שהר הבית זו הנקודה העיקרית עליה אנחנו נלחמים. הגיע הזמן שגם אנחנו נפנים את זה".
ח"כ סוכות הוסיף: "אנחנו נמצאים במקום הזה אחרי אלפי שנים של חורבן, עם המוני העם שרוצים לבנות מחדש את הר הבית - הלב של עם ישראל. הערבים מבינים זאת מצוין, ובכל בית בעזה יש תמונה של מסגד אל-אקצא. אנחנו גם מבינים זאת היטב, ומכאן אנו שואבים את הכוחות לניצחון המוחלט".