בשדרה החמישית בניו יורק ייערך היום (ראשון) האירוע השנתי "מצעד ישראל", שבו צפויים להשתתף עשרות אלפי יהודים. המצעד יתקיים השנה תחת אבטחה חסרת תקדים, בגלל איומים של ארגונים תומכי חמאס לפגוע במצעד.
את המצעד יוביל ראש העיר ניו יורק אריק אדמס יחד עם שר החוץ ישראל כ"ץ, ושר התפוצות עמיחי שיקלי. שרים נוספים תכננו להמריא לניו יורק, אך נתניהו ביקש מהם להישאר בישראל.
2 צפייה בגלריה
"מצעד ישראל" בניו יורק, ארכיון
"מצעד ישראל" בניו יורק, ארכיון
"מצעד ישראל" בניו יורק, ארכיון
(צילום: רויטרס)
למצעד תגיע משלחת ראשי ערים משדרות, ירוחם, מודיעין, חדרה, כפר יונה ותל מונד. כמו כן תשתתף משלחת של משפחות חטופים, שתגיע בסיוע מנהלת החטופים במשרד ראש הממשלה.
בנוסף תגיע משלחת של חמישה חברי כנסת, מהקואליציה והאופוזיציה: בועז ביסמוט, בועז טופורובסקי, יפעת שאשא ביטון, צגה מלקו ומשה סלומון. גם הקונסול בניו יורק אופיר אקוניס והשגריר באו"ם גלעד ארדן, יגיעו. במצעד תופיע הזמרת עדן גולן, שייצגה את ישראל באירוויזיון.
2 צפייה בגלריה
עדן גולן בעצרת בינלאומית בכיכר החטופים
עדן גולן בעצרת בינלאומית בכיכר החטופים
עדן גולן בעצרת בכיכר החטופים בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
גם יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל, יוביל את המצעד כשלצדו חבר הנהלת ההסתדרות הציונית העולמית יגאל ברנד, שלחם בעזה כקצין במשך ארבעה חודשים כמפקד על יחידה מובחרת. איתם יצעדו ראשי ערים רשויות מישראל, שזו הקדנציה הראשונה שלהם, בינהם: מיכאל קבסה ראש מועצת חצור הגלילית שחזר אחרי חודשים כקצין לוחם בעזה, לין קפלן ראש המועצה המקומית תל מונד, ששכלה כלה לוחמים שנפלו בחרבות ברזל, יהונתן קוזניץ ראש המועצה המקומית קרני שומרון, אבי פוקס ראש המועצה המקומית חבל יבנה, נילי אהרון ראש מועמת ירוחם, אלברט טייב ראש העיר כפר יונה, וניר בן חיים ראש העיר חדרה.
בפעם הראשונה בהיסטוריה של "מצעד ישראל" יופעלו שערים אלקטרוניים (מגנומטר) והקהל יעבור סינון. לא תותר כניסה לשדרה החמישית בשל התרעות ואיומים של ארגונים פרו-פלסטיניים. הצד המערבי של הסנטרל פארק, שבכל השנים היה פתוח, יהיה השנה סגור. הכניסה תתאפשר רק מהרחובות המזרחיים לשדרה החמישית, ואחרי מעבר במגנומטר.
הקונסול אקוניס קרא לתומכי ישראל ולקהילות היהודיות להגיע בהמוניהם למצעד: "השדרה החמישית תיצבע בדגלי המדינה, ואנחנו נוכיח שלישראל ולעם היהודי יש תמיכה אדירה בדעת הקהל האמריקנית. זאת הזדמנות אדירה גם לחיזוק הברית בין ישראל לארה"ב, שמאוימות יחד על-ידי תומכי ציר הרשע והקריאות שלהם, גם כאן ברחובות ניו יורק: 'מוות לאמריקה, מוות לישראל'".
פורסם לראשונה: 19:33, 01.06.24