אחלן אבו שרך, שכנתן של האם ובתה שנרצחו ביריות בלוד, סיפרה הבוקר (ג') לשרון כידון וישי שנרב ב-ynet radio שהייתה עדה למקרה. "חזרתי מהעבודה, היה רצח מתחת לבניין", אמרה אבו שרך.
מנאר חג'אג' (34) ובתה חדרה בת ה-14 נורו מתחת לבניין מגוריהן כשחזרו מקניות בסופרמרקט, ככל הנראה על ידי שני מתנקשים. אחותה התאומה של הנערה שנרצחה, מרים, פונתה לבית החולים אסף הרופא במצב בינוני - אחרי שניסתה לברוח ונורתה ברגלה. היא ניצלה אחרי שהנשק של המתנקש נתקע.
(צילום: נדב אבס, נויל האריס)

4 צפייה בגלריה
הנרצחות מנאר חג'אג' ובתה חדרה
הנרצחות מנאר חג'אג' ובתה חדרה
הנרצחות מנאר חג'אג' ובתה חדרה
לדברי אבו שרך, "כל השכנים ירדו. ראינו את האישה והבת שלה מתוך הרכב. (הבת) השנייה, מסכנה, הייתה מתחת לבניין עם כדור ברגל, הלכתי אליה להגיד לה 'הכול בסדר, אל תדאגי, אל תפחדי'. שאלתי אותה אם היא ראתה משהו והיא אמרה שהיא לא יודעת מה קרה לאמא שלה".
היא הוסיפה כי "בלוד זה הרצח המיליון. בכל חודש אנחנו שומעים על מקרה. זה לא מטופל. מכניסים את מי שצריך לכלא, אחרי יומיים שלושה מוציאים אותם משם. בהתחלה אנחנו כועסים, עושים הפגנות ואחרי יומיים שלושה קוברים אותם וכל אחד הולך למקום שלו".
פידא שחאדה, שכנה נוספת וחברת מועצת העיר לוד, אמרה לאולפן ynet כי "פעם ראשונה שאני בהלם, אפס ביטחון. נכנסו לי לשכונה, מקום שבשבילי הוא הכי בטוח". לדבריה, גם חבריהן של הבנות מתנועת הנוער מתקשים להתמודד עם מה שאירע. "אנחנו גם לא רגילים שבאים לרצוח ילדות. שומעים תמיד על רצח נשים או גברים אבל ילדות בנות 14, מי רודף אחרי ילדה בת 14 לרצוח אותה? זה סיפור מזעזע בכל ממד".
(צילום: נויל האריס)

4 צפייה בגלריה
זירת הרצח בלוד
זירת הרצח בלוד
זירת הרצח בלוד
(צילום: שאול גולן)
4 צפייה בגלריה
זירת הרצח בלוד
זירת הרצח בלוד
(צילום: שאול גולן)
4 צפייה בגלריה
זירת הירי בלוד
זירת הירי בלוד
(צילום: דוברות המשטרה )
שחאדה סיפרה כי אחרי הירי, הבת ששרדה "קראה לאמא שלה. שאלו אותה 'נפצעת?', היא לא ידעה לענות, היא לא הרגישה כנראה את היריות והיא ניסתה לברוח. אני לא יודעת איך הילדה תחזור לפה לתפקד בעיר הזאת. לראות את אמא שלה ואחותה התאומה נרצחות מול העיניים, והיא מנסה לברוח מרוצח, איך עוברים את זה?".
היא מתחה ביקורת על התנהלות המשטרה. לדבריה, לקח לשוטרים זמן רב להגיע, אף שיש שתי תחנות משטרה קרובות. "זו הזיה שהמשטרה לא לקח לה עשר שניות, אפילו שתי שניות, היא יכלה להיות פה ולתפוס (את הרוצח), ולא הייתה".
דובר המשטרה אלי לוי השיב לביקורת על התנהלות המשטרה וטען כי "יש הרתעה ומשילות". לדבריו, "משטרת ישראל סיכלה בשנת 2022 60 מעשי רצח, 40 מהם ברחוב הערבי. אנחנו עובדים במבצע אכיפה מסלול בטוח כדי לחזק את תחושת הביטחון ברחוב הערבי אבל יחד עם זאת אני מסכים, יש אירועים אלימים".
לדבריו, יש שינוי בשטח, בחברה הערבית. "מאז כניסתו של מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי לתפקידו, ראשי רשויות דורשים שירותי משטרה, רוצים תחנות משטרה, יש שיתוף פעולה, הרחוב הערבי רוצה משטרה", אמר לוי. "עד לפני שנתיים זה לא היה. עד לפני שנתיים שלוש היה קשה להכניס תחנות משטרה".
השבוע יצא לדרך ynet radio, הרדיו הדיגיטלי הראשון בישראל שיכלול שידורי אקטואליה יומיים של מגישים מובילים ומגוון תוכניות עם עיתונאי קבוצת "ידיעות אחרונות" ואורחים. תוכלו להאזין לו באפליקציית ynet ובאתר בדף הבית ובאפליקציות הרכב לטלפונים. קטעים נבחרים ותוכניות מלאות יעלו גם לאפליקציות הפודקאסטים.