תיעוד: הצתת הרכב

בית משפט השלום בחיפה הורה היום (ראשון) לשחרר לחלופת מעצר בית את וליד זבידאת, תושב אזור משגב, שנעצר בביתו בעקבות תיעוד שבו נראה לכאורה מצית רכב של אדם אחר בכפר בסביבה. ההחלטה התקבלה למרות שבמשטרה לא היו קרובים להשלים את הליכי חקירתו, וגבו ממנו גרסה ראשונית בלבד. המשטרה ערערה, ובית המשפט המחוזי הפך את ההחלטה והאריך את מעצר החשוד עד ליום שלישי.
זבידאת נעצר אתמול לפנות בוקר, והבגדים ששימשו אותו בעת המעשה וקושרים אותו לכאורה לאירוע נמצאים בידי המשטרה. לאחר צאת השבת פנו במשטרה לשופט התורן אורי גולדקורן שדן בתיק היום לפנות בוקר, כ-24 שעות אחרי המעצר, וביקשו להאריך את מעצרו של החשוד בשבעה ימים. במשטרה הסבירו כי הם נדרשים "לפעולות מהותיות רבות לבירור האירוע המתועד" וכי קיים חשש לשיבוש מהלכי חקירה. עוד הסבירו כי לא הספיקו לבצע את כל ההליכים הנדרשים בתיק תוך יממה, ולכן ביקשו את הארכת המעצר.
למרות זאת, שופט השלום קבע כי ניתן להבטיח את מהלכה התקין של החקירה גם באמצעות חלופת מעצר בית - ושחרר את החשוד לבית אחד מחבריו.
1 צפייה בגלריה
החשוד בעת הצתת הרכב במשגב
החשוד בעת הצתת הרכב במשגב
הצתת הרכב, מתוך התיעוד
במשטרה הגישו ערעור על ההחלטה, והסבירו כי "מדובר בתיק בראשית חקירה. מהמשיב נגבתה גרסה ראשונית בלבד וקיים חשש ממשי לשיבוש הליכי משפט". לטענתם, שחרורו של החשוד נקבע מבלי שנבחן לעומק: "לא ייחסו חשיבות לחומרת העבירה ועוצמת המסוכנות העומדת בצידה", אמרו.
גורם בכיר במשטרה הוסיף כי "לא ייתכן שיכבלו כך את ידינו בניסיון לאכוף את החוק. איך מצפים שנילחם כך בפשיעה? אם באירועים קטנים לא מטפלים, אז איך נצליח לטפל באירועים גדולים יותר?". לדבריו, קיים חשש כי מעגל הפשע יגבר בעקבות שחרור החשוד, וגורמים מצד הנפגע עלולים לעשות דין בעצמם ולנקום את הצתת הרכב. כאמור, הערעור התקבל והמעצר הוארך.
עו"ד פיראס עבד, סנגורו של זבידאת מטעם הסנגוריה הציבורית, טען כי "לא היה כלל סכסוך בין השניים, ומרשי הציג אליבי. גרסתו שונה מזו שהמשטרה חושדת בה".