חבר הכנסת ניסים ואטורי (הליכוד) התבטא היום (שני) בחריפות נגד שר הביטחון יואב גלנט, שותפו למפלגה, וטען כי הוא "פועל לפי דף המסרים של מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר". בריאיון שהעניק לתחנת הרדיו "קול ברמה", אמר ואטורי כי "גלנט משחק לידיים של חמאס ומיישם את החלומות של סינוואר - והוא שר הביטחון. הוא צריך להיות בצד הניצי. כשהוא תוקף את ראש הממשלה ואומר שהוא אשם - זה מהדברים שמנהיג חמאס כתב במסמך שלו". נזכיר כי רונן ברגמן חשף כאן אתמול שהדברים שמיוחסים בפרסומים שונים לסינוואר לא נכתבו על ידו, ובצה"ל חוקרים אם הודלפו כדי להשפיע על דעת הקהל בישראל.
ח"כ גוטליב קוראת לנתניהו לפטר את גלנט
(צילום: ערוץ כנסת )

2 צפייה בגלריה
שר הביטחון גלנט נכנס לציר נצרים יחד עם מפקד פיקוד הדרום
שר הביטחון גלנט נכנס לציר נצרים יחד עם מפקד פיקוד הדרום
מותקף על-ידי חבריו למפלגה. שר הביטחון יואב גלנט
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
ואטורי תקף בהמשך הריאיון גם את מארגני ההפגנות למען שחרור החטופים, שסחפו מאות אלפי בני אדם לרחובות אחרי ההודעה על הירצחם בשבי של הירש גולדברג-פולין, כרמל גת, עדן ירושלמי, אלמוג סרוסי, אלכס לובנוב ורס"ר אורי דנינו. חבר הכנסת טען כי גם המחאות "פועלות לפי דף המסרים של סינוואר", והוסיף: "אנחנו יודעים שכל פעם שמגיעים לנקודה האחרונה, סינוואר אומר - 'אני מצליח. הלחץ על נתניהו - ולא עליי'".
ואטורי נשאל בנוסף אם לדעתו יש לפטר את גלנט, וענה כי "עכשיו זה הזמן הנכון, לפני שנהיה בלחימה עצימה בצפון". הוא הסביר כי לתפיסתו יש להדיח את שר הביטחון בימים הקרובים, והאשים אותו בכך שהוא מדליף מידע מדיונים ביטחוניים סגורים. לדברי ואטורי, כשראש הממשלה בנימין נתניהו תקף בהצהרותיו מדליפים - הוא התכוון לגלנט.
בתוך כך, חברת הכנסת טלי גוטליב, גם היא מהליכוד, נשאה נאום במליאת הכנסת ופנתה לראש הממשלה בנימין נתניהו: "יש כבר נקודת זמן שאתה לא יכול להשאיר את הרמטכ"ל בתפקיד שלו, לא יכול להשאיר את ראש השב"כ בתפקיד שלו, ולא יכול להשאיר את שר הביטחון בתפקיד שלו. כי עם הצוות הזה שחותר תחתיך, שלא לומר תבוסתני, אנחנו לא יכולים להוביל את עצמנו לניצחון".
2 צפייה בגלריה
 ניסים ואטורי, אריאל קלנר
 ניסים ואטורי, אריאל קלנר
הח"כים ואטורי וקלנר. "היה צריך לעשות הכל כדי שהממשלה הקודמת תעבור מהעולם"
(צילום: אבי חי, מתוך פייסבוק )
מוקדם יותר, אריאל קלנר, חבר כנסת נוסף מהליכוד, עורר סערה כשאמר בריאיון לערוץ הכנסת כי "לפחות 7 באוקטובר אירע בממשלה שמחויבת לציונות ולדגל הציוני". לדברי קלנר, הממשלה הקודמת בראשות יאיר לפיד ונפתלי בנט "נשענה על נציגות של האחים המוסלמים, והיה צריך לעשות כל מה שרק אפשר כדי שתעבור מהעולם". הוא הוסיף: "עובדתית היא שמדינת ישראל לא הייתה יכולה להילחם כל עוד מנסור עבאס היה בממשלה, וכל עוד היא הייתה תלויה בגורמים של האחים המוסלמים - שהיא מפלגה אחות של חמאס".
זו לא הפעם הראשונה שח"כים או שרים מהליכוד תוקפים את חברם למפלגה יואב גלנט. רק לפני כשבוע וחצי, בדיון הקבינט המדיני-ביטחוני שעסק בסוגיית ציר פילדלפי, התפתח עימות קולני בין שר הביטחון לבין ראש הממשלה ושרים נוספים. בתחילת יולי ארבעה חברי כנסת מהמפלגה, בהם טלי גוטליב ואריאל קלנר, פנו במכתב רשמי שיזם ח"כ אושר שקלים לנתניהו ודרשו ממנו שיפטר את שר הביטחון ואת הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי - לפני פתיחת מערכה צבאית בלבנון.