ההזדמנות של ביידן: לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן ניתן כעת חלון הזדמנויות היסטורי להחלטות אמיצות וחורצות גורל כדי לשחרר את העולם החופשי מהטרור האיסלאמי. אין לו מה להפסיד בגילו ובשלהי נשיאותו. במשמרת ובמורשת של ברק אובמה ובנימין נתניהו הואץ פרויקט הגרעין האיראני וקודמה התעצמות חמאס וחיזבאללה, עד שהרגישו ב-7 באוקטובר 2023 שאפשר להשמיד את ישראל.
1 צפייה בגלריה
טפט של ביידן נואם בעצרת האו"ם
טפט של ביידן נואם בעצרת האו"ם
נשיא ארה"ב ביידן
(צילום: רויטרס )
ישראל חייבת לנצל את המומנטום הנוכחי ואת החזרת ההרתעה ולשכנע את ביידן שזהו רגע מכונן לטפל בראש הנחש, באיראן. מתקפת 181 הטילים האיראנים נתנה את הגושפנקא למי שעוד פיקפק. לפני מספר חודשים אמר ממונה קשרי החוץ של חיזבאללה שישראל היא האמצעי ושהמטרה היא ארה"ב. ישראל יכולה לעשות זאת גם לבדה, אך לטובתה, לטובת ארה"ב ולטובת העולם החופשי, ראוי שארה"ב תוביל לצידנו מהלך צבאי עוצמתי, להשמדת פרויקט הגרעין האיראני לפני הפיכתו לנשק גרעיני ולחיסול ההנהגה האיראנית – כפי שישראל עשתה תוך ימים לחיזבאללה - והפלת משטר האייתוללות.
כך ינקה ביידן את העולם החופשי מהזוהמה האיראנית ויציל את העם האיראני השבוי בידי מפלצות משמרות המהפכה. באין איראן איסלאמית, ימותו גם כל הפרוקסים שלה מות קדושים
כך ינקה ביידן את העולם החופשי מהזוהמה האיראנית ויציל את העם האיראני השבוי בידי מפלצות משמרות המהפכה. באין איראן איסלאמית, ימותו גם כל הפרוקסים שלה מות קדושים. ישראל חזקה מאיראן, איראן חשופה מאוד – ויודעת מה יכול לקרות למשל לאי חארג' שבו מרוכזת רוב פעילות יצוא הנפט שלה, לבתי הזיקוק ולסכרים, למתקני הגז והגרעין. יהיה לזה מחיר, אך מוטב שנעשה זאת בטרם יהיה חלילה נשק גרעיני למדינה עם משטר שטני שמצהיר כי מטרתה להשמידנו.
שינוי המשוואה: שינוי פני המערכה ומעבר צה"ל ומערכת הביטחון ממגננה ומשוואות להתקפה שתניב ניצחון, ודאי לא גורמת לידידנו ממדינות ערב והמערב להזיל דמעה. כלפי חוץ ארה"ב והמערב לוחצים לסיים ולהגיע להסכם. המערב כנראה לא מבין את כללי המשחק מול הטרור האיסלאמי הפונדמנטליסטי המתועב. ישראל היא קיר המגן מפני ציר הרשע שמבקש מאללה לסייע לו להשתלט על העולם המערבי כולו, ולהרוג את כל היהודים והנוצרים. במקום לעודד את ישראל לעשות את העבודה, המדיניות שמוביל ביידן, לצד תמיכתו בישראל, היא מדיניות שגויה עם כוונות טובות, מדיניות שמעודדת את הטרוריסטים להקשיח עמדות. יש לקוות שכעת, אחרי מתקפת הטילים האיראנית השנייה, יממש את אזהרותיו לאיראן.
נכון עשתה ישראל במעבר למתקפה רבתי ונתנה מכה ראשונה בלתי פרופורציונאלית בלבנון, כדי שהשכנים כולם יבינו שיש לישראל יכולות שקשה לדמיין, ושלא כדאי להם להתעסק איתנו שוב
המלחמה והאסון הבלתי נתפס שנכפו עלינו ב-7 באוקטובר הביאו אותנו למקום כל-כך נמוך של סכנה קיומית, שנכון עשתה ישראל במעבר למתקפה רבתי ונתנה מכה ראשונה בלתי פרופורציונאלית בלבנון, כדי שהשכנים כולם יבינו שיש לישראל יכולות שקשה לדמיין, ושלא כדאי להם להתעסק איתנו שוב. כך מחזירים את ההרתעה.
כעת – כדי שההישגים הצבאיים הפנומנליים לא יאבדו, ישראל חייבת לקבוע אסטרטגיה, להחליט מהו ה"אנד גיים" שלה וללכת על זה בכל העוצמה. במקביל – חייבים לשכנע את ידידנו האמריקאים שאין לנו ברירה. שוחרי שלום אנו, אך הבא להורגך, השקם להורגו. דאגתנו נתונה למדינה שלנו. המערב חייב להבין שפעילותנו מצילה גם את העם הלבנוני, את הפלסטינים הלא מעורבים (ספק אם יש כאלו), את הסורים ואני מקווה שבקרוב גם את האיראנים, מהשלטון הרצחני שנכפה עליהם.
ישראל חייבת לפעול מהר ובנחישות להחזרת 101 החטופים. רק עצירה מוחלטת של הסיוע ההומניטרי עם גיבוי אמריקאי בשתיקה, לצד הפצצת המחסנים שבהם שומר החמאס את אלפי הטונות שקיבל, ישכנעו את בני העוולה להרים דגל לבן
הסיוע והחטופים: ישראל חייבת לפעול מהר ובנחישות להחזרת 101 החטופים. רק עצירה מוחלטת של הסיוע ההומניטרי עם גיבוי אמריקאי בשתיקה, לצד הפצצת המחסנים שבהם שומר החמאס את אלפי הטונות שקיבל, ישכנעו את בני העוולה להרים דגל לבן, כי אין דבר שמפחיד ארכי-טרוריסטים יותר מהרעבת עמם, שממילא מקבל מהם פירורים, במחיר מופקע. על החטופים הם ישמרו, הם הנכס היחיד שנותר בידיהם. גם המצרים והירדנים לא יזילו דמעה אם כך נעשה ובכך נקדם את הפלת שלטון חמאס, לצד אסטרטגיה שתקבע מי ייכנס בנעליו.
שאלת הקרדיט: נכון שרה"מ יחד עם שר הביטחון אישרו את החיסול המבורך, אך למי שבורח מאחריות על כישלונות לא מגיע קרדיט תקשורתי על הצלחות. מי כמו נתניהו אוהב משוואות, אז הנה – משוואה למופת. הקרדיט מגיע לגורמי המודיעין, ל-8200, למוסד, לרמטכ"ל, למפקד חיל האוויר, לטייסים ולשר הביטחון. נתניהו ממילא אמר "החלטתי, הוריתי". כבוד וקרדיט בורחים מאנשים שרודפים אותם.
דירוג האשראי: איפה נשמע שקבוצת כדורגל משאירה בתפקידו מאמן שמוריד אותה שתי ליגות בתוך מספר חודשים וארבע ליגות בתוך פחות משנתיים? בממשלת נתניהו ההחלטות מתנקזות תחת מטרה מרכזית אחת – הישרדות הממשלה והישרדותו האישית בתפקיד. נכון שיש מלחמה, אך יש עוד משתנים רבים בדמות צעדים ומדיניות כלכלית שהיו משקפים התמודדות נכונה עם המצב. במדינה נורמלית ראש הממשלה היה מפטר את שר האוצר וממנה במקומו אישיות כלכלית עם הכרה והערכה בינלאומית, כדי לנסות להציל את עתידה הכלכלי של המדינה. במדינה נורמלית ראש הממשלה היה מתפטר בעצמו, לא רק בגלל מודי'ס, גם בגלל הגודיז.
ממי פאר הוא יועץ אסטרטגי-תקשורתי, "פאר לוין תקשורת"