יממה לאחר פיגוע הירי בצפון השומרון שבו נרצח מאיר תמרי (32), אב לשני ילדים קטנים מחרמש, מעיין נדלין, שכנתם של המשפחה, אמרה הבוקר (רביעי) ל-ynet radio כי "התחושות כואבות, קשה לקום בבוקר כשאתה רגיל לפגוש את הבן אדם ולהגיד לו 'בוקר טוב', ופתאום הוא איננו. זה ממש כמו לאבד בן משפחה. לא פחות מזה". היא הוסיפה: "מאיר היה איש שקט, נעים מאוד, איש של חסד, תמיד הוא היה הראשון להתנדב ולעזור".
1 צפייה בגלריה
מאיר תמרי ז"ל
מאיר תמרי ז"ל
מאיר תמרי ז"ל
גיסו של תמרי והרב שחיתן אותו באולפן ynet
(צילום: אבי חי)


נדלין התייחסה גם לסכנה האפשרית הכרוכה בנסיעה למקום מגוריהם. "אני לא יודעת אם לומר שיש חשש. אנחנו גרים כאן ארבע שנים ואולי בשבוע הראשון קצת היה קשה להתרגל לנסיעה כאן וקצת להפיג את המחשבות בדרך. אתה חושב שיש איזה משהו מפחיד, אבל אתה מתרגל לדרך ואתה אוהב אותה ואת המקום והאנשים. זה לא מוריד לרגע מהביטחון שלנו כאן, יש לנו כאן חיילים ברוך השם ששומרים עלינו ואנחנו יודעים שהמקום הזה בטוח", אמרה.
עם זאת, נדלין ציינה כי "לאורך הצירים כן יש נוכחות צה"לית, אבל לצערנו גם כאן ליד חרמש וגם ליד מבוא דותן יש מעבר ממש צמוד לכניסה ליישוב שהוא בעצם מעבר לשטח A. המעבר הזה ברוב שעות היום די פרוץ, כל בן אדם שרוצה לעבור שם, אם זה לשטח הפלסטיני או לשטח הישראלי, עושה את זה. החיילים לא מאיישים את העמדה הזו באופן קבוע. המחסומים האלה צריכים להיות מאוישים באופן קבוע או אפילו לחסום אותם לחלוטין. המעברים החופשיים האלה הם אלה שבאמת פותחים פרצה ופתח לדברים האלה לקרות. הלוואי שמי ששומע אותנו באמת ישכיל לא לאפשר למדינות זרות להשפיע על הדעות שלנו ועל ההחלטות המדיניות שלנו, כי הביטחון של מדינת ישראל חשובים יותר".
נדלין אמרה כי משפחתו של תמרי חנכו את ביתם רק לאחרונה. "הם בעצם שיפצו ובנו כאן את הבית שלהם, במרחק כמה בתים ממני. ממש לפני כחודש הם נכנסו רשמית לגור בבית וחנכו אותו. בשבוע שעבר הם הזמינו אותי, ראיתי את הבית והתרגשתי יחד איתם. זה לא יאמן שמאיר לא הספיק להינות יחד עם משפחתו".
תושבת רחלים שבשומרון ניצלה מזריקת סלע
(צילום: אבי חי)

אלחנן כהן, גיסו של תמרי, אמר כי "מאיר היה אמור לחגוג עוד שמונה ימים יום הולדת. אנחנו כואבים. מאיר היה אדם שכולו נתינה. היה חושב על כל אחד שצריך. הוא רצה שכל המשפחה תעבור לחרמש, זה היה החלום שלו. שאלנו אותו זה לא מסוכן? אמר 'לא זה לא מסוכן. זו ארץ ישראל. אנחנו לא אמורים לחשוש לנסוע בכביש ברחבי ישראל'". כהן הוסיף כי "נגד הצבא אין שום טענות. יכול להיות טענות לפוליטיקאים שמנהלים את המדינה שלנו, לפי דחפים ואילוצים. הסירו מחסום שהיה יכול למנוע את הפיגוע".
הרב שמואל ביסטריצקי, שחיתן את הזוג תמרי, סיפר כי גדלו יחד בצפת. "גדלנו ביחד בשכונה. זו משפחה שמחוברת מאד לארץ ישראל. הכרתי גם את אשתו, טל, ראיתי זוג שמח שמחובר למדינה. מאיר כשמו כן הוא היה מאיר על הסביבה. תסתכלו על החיוך שלו. בתקופה הקרובה במדינה צריך לקחת את התכונות הטובות שיש לו לחיים שלנו".
מתנחלים תקפו פלסטינים בכפר ג'אלוד

ברקע הפיגוע, ח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית) אמר ל-ynet radio כי "יש שינויים בצפון השומרון. לפני שנתיים הסיטואציה שבה צה"ל פועל בג'נין באמצע היום הייתה נראית כסוג של חלום, והיום זה קורה כל כמה שעות. צה"ל מגיע עם כוח מאוד גדול ופתאום שוב יש פעילות מסוערבת לאור יום בג'נין. זה גורם למחבלים להבין שאין להם ערי מקלט, אבל זה לא מספיק".
ח"כ סוכות אמר כי "צריך מבצע רחב. יש הרבה מאוד יעדים שצריך לעצור, והיום עוצרים רק את מי שנחשב לממש פצצה מתקתקת והולך להוציא פיגוע. את המשוואה הזו צריך לשבור. המבצע הזה צריך לקרות לפני שיהיו לנו עוד כמה נרצחים, ולא אחרי".
במקביל, לפי סוכנות הידיעות הפלסטינית וופא, בשעות הבוקר המוקדמות נפצעו 10 פלסטינים מכדורי גומי ואבנים ועשרות נחנקו מגז במהלך תקיפה של מתנחלים בכפר ג'אלוד, דרומית לשכם. דווח כי עשרות מתנחלים תקפו בתי אזרחים ופצעו שלושה אזרחים בכדורי גומי ושבעה נוספים באבנים, בהם ילדים. צוותי אמבולנס של הגנה אזרחית פינו מספר משפחות משלושה בתים כתוצאה מהתקיפה.