ישראל תוקפת באיראן אחרי יותר משלושה שבועות המתנה - ובינתיים אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף. בהצהרה הלילית של דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, הוא אמר כי "צה"ל מקיים הערכת מצב מתמשכת, ובשלב זה אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף".
הצהרת דובר צה"ל על התקיפה באיראן
(צילום: דובר צה"ל)

"אני מבקש לעדכן אתכם בשעת לילה מאוחרת זו כי צה"ל תוקף כעת באופן מדויק מטרות צבאיות באיראן", אמר הגרי בהצהרתו. "זאת, בתגובה להתקפות המתמשכות של המשטר באיראן לעבר מדינת ישראל בחודשים האחרונים, ובהתאם להנחיית הדרג המדיני".
לפי הגרי, "צה"ל ערוך באופן מלא בהתקפה ובהגנה. אנחנו עוקבים אחר ההתפתחויות מאיראן ושלוחיה באזור. אנחנו מקיימים הערכת מצב מתמשכת בעורף, ובשלב זה אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף. יש להמשיך לגלות דריכות ועירנות, ולהישמע להנחיות פיקוד העורף. אני אעדכן אתכם בכל ההתפתחויות, ככל שיידרש, ובאופן מיידי".
1 צפייה בגלריה
הנחיות פיקוד העורף מעודכנות 22.10.24
הנחיות פיקוד העורף מעודכנות 22.10.24
הנחיות פיקוד העורף המעודכנות
(צילום: דובר צה"ל)
ביממה האחרונה הודיעו בכמה יישובים בצפון - ובהם כרמיאל - כי הם צפויים לשוב לפעילות חינוכית רגילה מיום ראשון, כחלק מהעברתן לרמת מיגון 2, שלפיה ניתן לקיים לימודים בסמיכות למרחב מוגן. עם זאת, בעקבות המשך המטחים מלבנון - ועל רקע מתקפת התגובה באיראן - ייתכן שיחול שינוי לפני כן.
לפחות לפי ההנחיות כרגע, ברוב יישובי המרכז ניתן לקיים פעילות חינוכית ללא הגבלה, וההתכנסויות מוגבלות ל-2,000 איש. בקו העימות (כולל נהריה), ברוב יישובי הגולן, בגליל העליון ובקריות ניתן לקיים לימודים רק בתוך מרחבים מוגנים, וביתר היישובים בצפון ניתן לקיימם אם אפשר להגיע למרחב מוגן תוך זמן מספק.