יותר מ-80 פצצות הוטלו על הבונקר והבטיחו - את התקיפה הזו הארכי-טרוריסט כבר לא ישרוד: צה"ל מסר הבוקר (שבת) כי חסן נסראללה חוסל בתקיפת המפקדה המרכזית אמש ברובע הדאחייה של ביירות. יותר משלוש שעות לאחר הודעת צה"ל, אישרו גם בחיזבאללה: מנהיגם חוסל בתקיפה. הנהגת חיזבאללה מתחייבת להמשיך את הג'יהאד בהתמודדות עם האויב, בתמיכה בעזה ופלסטין ובהגנה על לבנון ואנשיה", נמסר מארגון הטרור בהודעה הרשמית.
השיחה בין מפקד חיל האוויר לטייסים, לאחר חיסול נסראללה
(צילום: דובר צה"ל )

בינתיים התקבלו פרטים ראשונים על הדרך שבה בוצע החיסול הסופר-דרמטי הזה. על המפקדה של חיזבאללה הוטלו יותר מ-80 פצצות, במשקל ממוצע של טונה חומר נפץ לפצצה, בהן פצצות חודרות. טייסת 69 ("הפטישים") הובילה את התקיפה במבצע שכונה "סדר חדש" עם מטוסי ה-F-15I ("רעם") שלה, שנחשבים למפציצים המובילים של צה"ל.
בסרטון שהפיץ צה"ל נשמע מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, אומר לטייסים לאחר התקיפה: "אתם הבאתם הצגת ניצחון, אני מקווה. יישר כוח. מקווה שגדענו את ארגון הטרור הזה". הטייס ענה לו: "אנחנו נגיע לכל אחד ולכל מקום, ונעשה כל מה שנדרש כדי להחזיר את החטופים ואת תושבי הצפון הביתה". האזינו כאן לקולות הקשר.
2 צפייה בגלריה
המראת מטוסי F15i לתקיפה וחיסול נסראללה מבסיס חצרים
המראת מטוסי F15i לתקיפה וחיסול נסראללה מבסיס חצרים
ההמראה לתקיפה בדאחייה
(צילום: דובר צה"ל )
2 צפייה בגלריה
המראת מטוסי F15i לתקיפה וחיסול נסראללה מבסיס חצרים
המראת מטוסי F15i לתקיפה וחיסול נסראללה מבסיס חצרים
(צילום: דובר צה"ל )
מעט אחרי השעה 13:00 בצהריים דווח, לראשונה הבוקר, על תקיפות נוספות ברובע הדאחייה של ביירות. עוד לפני כן, משעות הלילה תקף צה"ל יותר מ-140 מטרות חיזבאללה. בין המטרות שהותקפו: משגרים של חיזבאללה שכוונו לעבר עורף מדינת ישראל ומבנים בהם אוחסנו אמצעי לחימה. לצידם הותקפו גם אמצעי לחימה אסטרטגיים של הארגון, אתרי ייצור אמצעי לחימה ותשתיות צבאיות נוספות, חלקן מוקמו מתחת למבני מגורים במרחב ביירות.
מנהיג איראן, עלי חמינאי, לא איים מפורשות על ישראל לאחר אישור חיסולו של נסראללה - ורק אמר כי "גורל האזור ייקבע על-ידי כוחות ההתנגדות". גורם ישראלי, לעומת זאת, הדגיש כי "אם איראן וחיזבאללה יסלימו, לישראל יש עוד מטרות רבות לתקוף בלבנון".
דובר מטעם צה"ל לתקשורת הזרה, נדב שושני, אמר כי בצבא מקווים שחיסול נסראללה יביא ל"שינוי בפעולות של חיזבאללה". הוא ציין כי ההתמקדות של צה"ל בתקיפות בלבנון היא בהסרת איומי טרור, בכללם טילים מונחים שמשוגרים מנקודות אסטרטגיות, וכי בצבא ערוכים להסלמה רחבה. "כוחותינו בכוננות גבוהה", הוא אמר.
תקיפות צה"ל לאחר חיסול נסראללה
(צילום: דובר צה"ל )

ההריסות בדאחייה, הבוקר

שושני סירב לומר אם בחיסול נסראללה נעשה שימוש בפצצות חודרות בונקר סימן 84 תוצרת ארצות הברית. הוא גם סירב לנקוב במספר מוערך של אזרחים שנהרגו בתקיפה שבה חוסל נסראללה בדאחייה. כשנשאל על אפשרות של תמרון קרקעי הוא השיב כי לישראל יש "ארגז כלים רחב", וכי היא ערוכה לעשות בהם שימוש.
באותה טרמינולוגיה השתמש רב-אלוף הרצי הלוי, כשרמז לבאות לאחר ההודעה הרשמית על חיסולו של נסראללה: "זה לא סוף ארגז הכלים. זה צריך להיות מאוד ברור. יש עוד כלים קדימה ללכת. והמסר הוא מסר פשוט – מי שמאיים על אזרחי מדינת ישראל, נדע להגיע אליו. בצפון, בדרום, גם במקומות יותר רחוקים".
"אנחנו בסופו של דבר אחרי תקופה ארוכה של הכנה, של הרבה מאוד יכולות ללבנון, והתחלנו לממש", הוסיף הרמטכ"ל. "גם התקיפה הזו הוכנה במשך זמן רב, והיא יצאה בזמן הנכון בצורה מאוד חדה. ואנחנו עכשיו עוברים להכין בצורה מאוד חדה גם את הדברים הבאים. אנחנו במוכנות שיא בכל הגזרות. כל הכוחות, כולל חבירה לארגונים האחרים, מוכנות מאוד טובה".
פורסם לראשונה: 13:28, 28.09.24