גם הבוקר (רביעי) התעוררו תושבי היישוב בת חפר לירי שבוצע מצידו המזרחי של קו התפר, סמוך לטול כרם. לא נגרם נזק ולא היו נפגעים, וצה"ל סורק באזור לאיתור היורים. בסרטון שפרסם חמאס נראים המחבלים, עם סרט חמאס על הראש, נוסעים לכיוון קו התפר. הם יוצאים מרכבם עם נשקים, מתקרבים לגדר, ופותחים באש. צפו בתיעוד המדאיג:
תיעוד של חמאס: מחבלים פותחים באש לעבר בת חפר

בעבר, כאשר מחבלים הצליחו לתעד ירי מכיוון שכם או ג'נין ליישובים הקרובים, חמאס היה מעביר להם כסף על כך בגובה של כמה מאות שקלים - ועד 1,500 שקלים. מטרת ארגון הטרור היא לא רק הירי לעבר יישובים ישראליים, אלא גם המסר שמועבר בכך - והפצתו באמצעות סרטון.
גלית שאול, ראש המועצה האזורית עמק חפר, פנתה במקביל הבוקר במכתב לשר הביטחון יואב גלנט, שבו ביקשה לקיים דיון חירום בנושא הביטחון ביישובי המועצה הנמצאים על קו התפר. שלשום הפגינו עשרות מתושבי היישוב בשער הכניסה, על רקע ירי מחבלי חמאס מטול כרם והתיעוד המטריד שפורסם באותו היום - בו נראו שב"חים חוצים את חומת ההפרדה ונתפסים.
במכתב היא פירטה: "אנו מתריעים כבר שבועות ארוכים על ההסלמה באזור קו התפר, ולצערנו המצב ממשיך להידרדר. אנו קוראים לצבא ולמדינה להתעורר ולפעול בנחישות ובאפס סובלנות מול האירועים החמורים בגזרה. לא ייתכן כי לאור יום פלסטינים חוצים את הגדר באין מפריע. לא ייתכן כי יורים לעבר יישובינו שוב ושוב".
2 צפייה בגלריה
מחבלים ירו לעבר בת חפר
מחבלים ירו לעבר בת חפר
מתוך הסרטון שפרסם חמאס. מחבלים ירו לעבר בת חפר
2 צפייה בגלריה
ראיונות עם תושבים מפוחדים בבת חפר על רקע כניסת השבח"ים
ראיונות עם תושבים מפוחדים בבת חפר על רקע כניסת השבח"ים
"מתריעים שבועות על הסלמה בקו התפר"
(צילום: שמוליק דודפור)
מפת בת חפר
"חייבים לנקוט באופן מיידי בצעדים הכרחיים לפני שיהיה מאוחר מדי - להוסיף כוחות ביטחון וצבא משמעותיים במרחב באופן קבוע, להוסיף אמצעים למכשול הקיים ממזרח לחומה ובעיקר: להקים אזור חיץ מעבר לחומה, שימנע התקרבות אל קו התפר. תושבינו חיים בחרדה גוברת ונראה כי בכל יום נחצה קו אדום נוסף. אסור לחכות עוד רגע אחד".
גורם ביטחוני הגיב על הטענות ומסר כי "בחודשים האחרונים צה"ל ביחד עם שב"כ ומשטרה סיכלו מאות של מחבלים וחוליות טרור שביצעו ירי לעבר ישובים ישראליים, חלקם גם ממרחב טול כרם. חלק מהסיכולים מבוצעים על-ידי מארבים שפרוסים בשטח, חלק בפעילות ההתקפית העצימה שאנחנו עושים וחלק בסיכולים מהאוויר".
לדבריו, "אנחנו פועלים 24/7 מסביב לשעון בפעילות בהגנה ובהתקפה כדי לסכל את האירועים האלה עוד לפני שהם קורים, אך לצערי אין 100%. הירי היום של המחבלים בוצע ממרחק ולאחר סריקות רבות כרגע לא נמצאו פגיעות. אנחנו נעקוב, נרדוף ונגיע לאותם מחבלים במוקדם או במאוחר".
בני ציפרוט, הרבש"ץ של בת חפר, התייחס גם הוא לרצף התקריות: "כשצעקנו שהכתובת על הקיר כולם התעלמו מאיתנו. כעת גם תושבי בת חפר החלו לסבול מטרור ישיר נגדם. כל עוד לא יסדירו את מעמד הרבש"צים וכל אנשי כוחות הביטחון, נמשיך לראות מיליוני אזרחי ישראל חיים תחת משטר טרור. הגיע הזמן שהשר גלנט יתעורר בטרם אנשים ימותו לחינם. בתור איש צבא לשעבר אין לנו ספק כי גלנט יכול לעבוד במקומנו בשמירה 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע ולקבל על כך 6000 שקלים".
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מסר בתגובה לירי כי "מול המחבלים ביו"ש צריך להילחם כמו בעזה. אסור לאפשר להם לעשות בשרון את מה שעשו ב-7 לאוקטובר בעוטף. את הטרור צריך לגדוע בכל מקום, גם אם זה אומר שטול כרם תיראה כמו שעזה נראית היום. שוב, קיבלנו תזכורת הבוקר שמי שיסכים להקמת מדינה פלסטינית בלב הארץ יביא לסכנה קיומית למדינת ישראל".

"יישובי גדר - לא הפקר"

שלשום, עשרות תושבים ביישוב בת חפר, הגדול ביותר במועצת עמק חפר, הפגינו בשער הכניסה על רקע תופעת הירי מטול כרם המדאיגה, לאחר שפורסם תיעוד מטריד שבמסגרתו חצו שב"חים את חומת ההפרדה ונתפסו. המפגינים הניפו שלטים שבהם נכתב: "יישובי גדר זה לא הפקר", ו"היום שב"ח - מחר מחבל, אל תפקירו אותנו". מלבד זאת קראו המפגינים: "מנורות האזהרה הביטחוניות הללו אסור להתעלם".
תושבים בבת חפר אמרו כי "בבוקר התעוררו תושבי בת חפר לקולות ירי לעבר היישוב. זו אינה הפעם הראשונה שזה קורה, אלא עניין שבשוטף". סרטון החצייה של השב"חים עורר בהלה רבה, בעקבות שמועות שמדובר במחבלים שעברו את חומת ההפרדה והם בדרכם לבצע פיגוע ביישובים סמוכים לחומה או בנתניה. מהר מאוד התברר כי מדובר בשוהים בלתי חוקיים, שאינם חמושים.
מחאת תושבי בת חפר, שלשום

דובר צה"ל הדגיש לאחר האירוע כי "בעת קבלת הדיווח קפצו כוחות לנקודה", והוסיף: "במהלך השנים האחרונות הוקם גדוד חדש האמון על הגנה בתפר, שונו נוהלי הפתיחה באש והוקמו יחידות מיוחדות להגנה בתפר. בעקבות כך ניכרת ירידה משמעותית במספר המסתננים שחוצים, צה״ל מודע לקיום הבעיה ופועל בכדי לטפל בה".
ביישובי עמק חפר חוששים כאמור מאירוע של חציית גדר ההפרדה וחדירה ליישובים, בייחוד לאחר 7 באוקטובר. לפני כחודש, ארגון "גדודי חללי אל-אקצא" בטול כרם, השייך לפתח, קיבל אחריות על ירי לעבר בת חפר. איש לא נפגע ולא נגרם נזק לבתי היישוב הקהילתי. המחבלים שפתחו באש פרסמו גם הם אז תיעוד של הירי. בסוף השנה שעברה נערכו בבת חפר כמה בדיקות בעקבות תלונות של תושבים על רעש של עבודות וחשד לחפירת מנהרות משטחי הרשות הפלסטינית. במהלך הבדיקות לא נמצאו סימנים למנהרות.