בית הדין למשמעת של המשטרה הרשיע היום (שלישי) את מפקד תחנת חיפה, סגן-ניצב חיים אזרד, בעבירת התנהגות שאינה הולמת שוטר ופוגעת בתדמית המשטרה, לאחר שהתברר כי ניהל קשר מיני אסור עם פקודתו. סנ"צ אזרד הורשע במסגרת הסדר טיעון.
1 צפייה בגלריה
משטרה
משטרה
משטרה
(צילום: shutterstock)
לפי כתב הקובלנה, בשנים 2023-2022 ניהל אזרד קשר אינטימי עם פקודתו, שבמסגרתו הגיע 12 פעמים לביתה ברכב משטרתי, שם התקיימו ביניהם מפגשים בעלי אופי רומנטי. "במהלך תקופת הקשר האינטימי", נכתב, "החליפו הנאשם והשוטרת מסרונים רבים בעלי אופי מיני מובהק ובוטה, שהתייחסו בין היתר לאקטים מיניים שבוצעו בפגישותיהם, למראה של השוטרת וכן לאיבריה האינטימיים, זאת במקביל ליחסי המרות ששררו בין השניים".
עוד נחשף כי במהלך תקופת הקשר חתם אזרד על מסמכים שהוגשו על ידי פקודתו, ביניהם בקשה לאישור פגרת מפקד לרגל יום הולדתה, אישור הערכה תקופתית שבה קיבלה ציון 7 ואישור עבודה מהבית במהלך תקופת המלחמה. כתב הקובלנה מציין כי "במעשיו, בכך שניהל קשר אינטימי עם השוטרת במקביל ליחסי המרות ששררו ביניהם, שכללו מפגשים בביתה, קיום יחסי מין והתכתבויות רבות בעלות אופי מיני מובהק, ובכך שחתם על מסמכים בעניינה מתוקף תפקידו – הנאשם פעל בניגוד עניינים ולא דיווח לממונים עליו, ובכך התנהג באופן שאינו הולם שוטר, על אחת כמה וכמה קצין בכיר במשטרה".
בהגנתו טען מפקד התחנה כי "הקשר בינו לבין השוטרת נמשך שנים רבות ללא יחסי מרות, והתחיל עוד לפני כניסתו לתפקיד כמפקד התחנה. לא מדובר בניצול שוטרת צעירה, אלא במערכת יחסים מוסכמת בין שני בגירים. עם כניסתו לתפקיד כממלא מקום מפקד התחנה ניסו השניים לנתק את הקשר, ואף הצליחו בכך למשך מספר חודשים, אך פגישה אקראית בערב יחידה הציתה את הקשר מחדש. למרות שהבין שטעה בשיקול הדעת, הקשר התחדש". עוד הוסיף כי הוא מתבייש במעשיו ולקח אחריות עליהם, וציין כי לא ציפה לסיים 28 שנות שירות במשטרה בדרך זו.
המפכ"ל הקודם יעקב (קובי) שבתאי הורה לפטרו, וההחלטה עדיין ממתינה לאישור השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. בית הדין השית על אזרד עונש של נזיפה חמורה וקנס כספי בסך 21 אלף שקלים. מאז החקירה שהחלה במח"ש לפני מספר חודשים, נסגרה והועברה למישור המשמעתי, שוהה אזרד בביתו, והוא צפוי לפרוש מהמשטרה בתקופה הקרובה.