(צילום: ירון ברנר)

לראשונה זה יותר מ-20 שנה, צה"ל הפציץ מהאוויר ביהודה ושומרון: מסוקי אפאצ'י (שרף) של חיל האוויר תקפו מהאוויר הבוקר (שני) במהלך הקרב בג'נין, לאחר שרכב צבאי ניזוק ממטען. במהלך הפעילות לחילוצו תחת אש, וכדי להרחיק את המחבלים ולאפשר את החילוץ, שוגר טיל ממסוק הקרב - בפעם הראשונה מאז האינתיפאדה השנייה.
המסוקים פעלו בג'נין, לאחר שבתחילת החודש הושבתו עקב ממצא טכני חריג - בעיה בלהב של מדחף - שנמצא במהלך בדיקת אחזקה שגרתית למסוק אפאצ'י והוביל לקרקוע המערך. לפני שבוע וחצי, עם סיום הבדיקות, החזיר מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, את מערך מסוקי הקרב לפעילות מלאה.
התקיפה האווירית בג'נין

מסוק אפאצ'י משגר נורים

2 צפייה בגלריה
מסוק צה"ל יורה טיל מעל ג'נין
מסוק צה"ל יורה טיל מעל ג'נין
מסוק צה"ל יורה טיל מעל ג'נין
2 צפייה בגלריה
מסוק מעל שמי ג'נין בזמן הכניסה של כוחות צה"ל לעיר
מסוק מעל שמי ג'נין בזמן הכניסה של כוחות צה"ל לעיר
מסוק שיגר נורים במקביל לפעילות בג'נין
בזמן הקרקוע אירע הפיגוע בגבול מצרים, אז נהרגו שני לוחמים ולוחמת. ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" פורסם כי המסוקים - שקיבלו אישור המראה חריג - התעכבו בהגעתם לאזור המרדף אחר המחבל המצרי.
בתגובת צה"ל אז נאמר כי "בעקבות צורך מבצעי בגבול מצרים, החריג מפקד חיל האוויר את השימוש במסוקי קרב לטובת מתן מענה התקפי מיידי בגבול. התארגנות טייסת מסוקי הקרב להמראה בוצעה במהירות רבה תוך קיצור משמעותי של זמן הכוננות המוגדר וזאת בכדי לסייע במאמץ לאיתור המחבל ולסיכולו. במהלך שלב איתור המחבל ובעקבות שיקולי זמן ומרחק, החליט מפקד האוגדה שלא להמתין להזנקה של מסוקי הקרב ולחתור למגע על מנת לנטרל את המחבל בזמן המהיר ביותר ולמנוע באופן מיידי סכנה נוספת לחיילים ולאזרחים המטיילים באזור".
בפעולה של כוחות הביטחון הבוקר בג'נין ובסביבתה נעצרו שני חשודים בטרור, לאחר שכוח מג"ב, יחד עם סיירת צנחנים, נכנס לפנות בוקר לבורקין שבסמוך לג'נין, וכן במחנה הפליטים עצמו. מטענים הונחו בצירים שמהם יצאו הכוחות ואחרים הושלכו לעברם - ורכב ממוגן נפגע מאחד מהם, שהתפוצץ מתחתיו. הכוחות פועלים לחלץ את הרכבים שנפגעו תחת אש, ולפי הפלסטינים, שניים מהם הושבתו. האירוע, שנמשך כבר שעות ארוכות, מתרחש ברקע ניסיון ההתמודדות של צה"ל עם "טרור המטענים" שמתפתח באזור במגוון דרכים.
מערכת הביטחון מודאגת מהאירוע, ובצה"ל בודקים האם בפעילות הבוקר מדובר ב"מארב מטענים", שבו המחבלים ידעו את מסלול היציאה של הכוחות או שהעריכו אותו - והטמינו שם מטענים משמעותיים, שהצליחו לפגוע ברכבים ממוגנים. כמה שעות לאחר תחילת האירוע עדכן דובר צה"ל כי חילופי האש נמשכים, ואישר את התקיפה החריגה בזירה. "במהלך הפעילות התנהלו חילופי אש מסיביים עם חמושים, והושלכו מטענים רבים לעבר הכוחות שהגיבו בירי. זוהו פגיעות. בזמן יציאת הכוחות, רכב צבאי נפגע ממטען וניזוק", נמסר. באשר לתקיפה נמסר כי "מסוקי קרב ירו במרחב העיר ג'נין לאחר זיהוי חמושים במרחב", במטרה להרחיקם.