מה תהיה התגובה? גורמים ישראלים בכירים הבהירו הערב (יום ג') כי ישראל לא תעבור בשתיקה על מתקפת הטילים האיראנית הענקית. גורם ביטחוני הבטיח כי "תהיה תגובה חריפה", וגורם ישראלי אחר אמר: "מה שאיראן חטפה עד היום זה פרומיל ממה שתחטוף עכשיו". בכיר בממשלה הוסיף: "לישראל יש כל לגיטימציה לתגובה חסרת תקדים על אדמת איראן – זו העת להכות בראש הנחש האיראני".
דובר צה"ל: "יהיו לירי הזה השלכות"
(צילום: דובר צה"ל )

לנוכח דברים שנשמעו היום מבכיר בממשל האמריקני, ייתכן שהתגובה תהיה משולבת עם צבא ארה"ב. כשעדכן על המתקפה הצפויה, הבכיר הדגיש כי "אנו תומכים באופן פעיל בהכנות הגנתיות להגנת ישראל. מתקפה צבאית ישירה מאיראן נגד ישראל תביא לתוצאות קשות על איראן". במקביל, ארה"ב הודיעה כי היא שולחת שלוש טייסות קרב לאזור.
שעה קלה אחרי תחילת מתקפת הטילים, ודקות לאחר שפיקוד העורף הודיע כי אפשר לצאת מהמרחבים המוגנים, התייצב דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי מול המצלמות, והצהיר כי "לירי מאיראן יהיו השלכות". כשנשאל אם צה"ל יגיב בקרוב השיב: "יש לנו תוכניות, יש לנו היערכות חזקה מאוד בהתקפה, ואנחנו נקיים הערכת מצב". תא"ל הגרי ציין כי לפי שעה בצה"ל לא מזהים איומים נוספים מאיראן במרחב האווירי, אך יש להמשיך לגלות ערנות לפי הנחיות פיקוד העורף.
המתקפה האיראנית הערב כללה ירי של כ-180 טילים בליסטיים. ישראל הצהירה בימים האחרונים שוב ושוב כי אם טהרן תתקוף אותה היא תיתקל בתגובה קשה, וגם ארה"ב הזהירה קודם לכן היום את איראן מ"השלכות קשות" אם תפתח במתקפה. על רקע זה נשמעו הערב איומי התגובה הישראליים.
2 צפייה בגלריה
יירוטים באשקלון
יירוטים באשקלון
יירוטים הערב בשמי אשקלון
(צילום: REUTERS/Amir Cohen)
דקות אחרי ירי הטילים על ישראל פרסמו הערב משמרות המהפכה של איראן הודעה שבה טענו כי המתקפה היא תגובה על "מות הקדושים של הנייה, נסראללה ונילפורשאן (מפקד כוח קודס האיראני בלבנון שחוסל עם מזכ"ל חיזבאללה)", וכי "אם המשטר הציוני יגיב לתקיפה האיראנית הוא יעמוד בפני התקפות אלימות".
על אף המטח האיראני הכבד הצליחה ככל הנראה ההגנה האווירית של ישראל, אולי בסיוע כוחות זרים, להתמודד היטב כמעט עם כל הטילים. ממד"א נמסר כי שני בני אדם נפצעו באורח קל בעקבות נפילות באזור תל אביב, וכי כמה בני אדם נוספים נפצעו ברחבי הארץ מחבלות בדרכם למרחב המוגן.
2 צפייה בגלריה
יירוטים ונפילות בנגב ממטח הירי מאיראן
יירוטים ונפילות בנגב ממטח הירי מאיראן
פגיעות בנגב
(צילום: סלימאן שליבי)
בעקבות הירי מאיראן הודיעה הערב רשות שדות התעופה כי המרחב האווירי של ישראל נסגר, וטיסות שהיו בדרך לנחיתה בארץ הופנו לשדות מחוץ לישראל. אחרי שעה קלה נפתח המרחב מחדש.