"הבחור שתמיד ייפול על הרגליים"

רס"מ (מיל') אדם ביסמוט ז"ל
אלפים ליוו למנוחות את רס"מ (מיל') אדם ביסמוט ז"ל, בן 35 מקרני שומרון, שנפל באסון במהלך העבודות ליצירת אזור חיץ במרכז רצועת עזה. "אני יושבת כל הלילה ומנסה לכתוב הספד שנון לאדם כמול. מתלבטת במעמד זה מה כדאי להבליט. אולי כדאי לדבר על היכולות שלך לחבר אנשים שונים בכל קצוות הארץ", ספדה אחותו מירי.
הלווייתו של רס"מ (מיל') אדם ביסמוט ז"ל

"אני לא מאמין שאני במעמד הארור הזה. אתמול בלילה ישבתי לכתוב, אבל העט לא נתן לי", ספד האח לירון. "אדם זה בחור שאם תזרוק אותו באוויר הוא ייפול על הרגליים, כמו חתול. אדם זה בחור שתמיד מצליח בהכל. אדם זה בחור שתמיד פונים אליו. המצחיק האהוב. כשאני רוצה עצה אני מתקשר לאדם. האח שמחבר את כולנו, שיודע לעבוד עלינו בטיולים – להביא אותנו למקומות מגעילים, אבל אנחנו עדיין נהנה שם".
האח אבי הרים כוסית לזכרו של האח בטרם ספד לו: "הסיפור שהכי מזכיר לי אותו זה היום שירדנו לוואדי עם הטרקטורון. אדם ראה שלולית בוץ והתערב איתי שהוא יקפוץ פנימה תמורת 20 שקלים. את הכסף הוא לא קיבל, אבל זה לא עניין אותו. הוא קפץ פנימה ישר עם הפרצוף קדימה והצחיק את כולנו. ככה הוא היה, עם פרצוף מלא בוץ, חיוך מאוזן לאוזן וכל המשפחה מסביב".
האח של אדם קרא לעבר גנץ: "אח שלי לא מת לחינם"

בתחילת הלוויה אחד מאחיו התקרב לעבר השר בני גנץ וקרא: "אתה צריך לגמור את המלחמה, אח שלי לא מת לחינם". בהמשך הוא התנצל בפני הנוכחים.

"תמיד פעלת מהלב"

רס"ל (מיל') ניקולס ברגר ז"ל
מאות ליוו למנוחות את רס"ל (מיל') ניקולס ברגר ז"ל, בן 22 מירושלים, שנפל באסון במהלך העבודות ליצירת אזור חיץ במרכז רצועת עזה. "האושר שלנו, השמחה שלנו, תמיד פעלת מהלב. אינסטינקט של אהבה וחמלה הורגש מסביבו בכל רגע", ספד אחיו נתן.
הלווייתו של רס"ל (מיל') ניקולס ברגר ז"ל

4 צפייה בגלריה
הלווייתו של ניקולס (ניק) ברגר
הלווייתו של ניקולס (ניק) ברגר
הלווייתו של רס"ל (מיל') ניקולס ברגר ז"ל
(צילום: עמית שאבי)
4 צפייה בגלריה
הלווייתו של ניקולס (ניק) ברגר
הלווייתו של ניקולס (ניק) ברגר
(צילום: עמית שאבי)
4 צפייה בגלריה
הלווייתו של ניקולס (ניק) ברגר
הלווייתו של ניקולס (ניק) ברגר
(צילום: AP /Leo Correa)
"היום הכאב כה גדול. אנחנו נפרדים לשלום, אבל לעולם לא נשכח את כל מה שהיית בשבילנו", הוסיף נתן. "אני כותב את המילים האלה בעודי נלחם בדמעות כמו שנלחמת בצרות של כולם, כמו שנלחמת בצרות של כולנו. בחיים לא אשכח אותך, את מה שהיית בשבילי ובשבילנו בבית".
בן דודתו נתן ספד: "בשישי שעבר דיברנו על כמה שאנחנו אוהבים, ומחכים כבר שתסיים את המילואים ונוכל להגשים את החלומות שלנו. היית הראשון מהבנים שהתגייס ולחם למעננו, ועכשיו גם הראשון שנפל, וכל זה בהתנדבות – לא בחובה. מעבר לזה, נלחמת לאיפה שהגעת ועשית את זה בגאווה".
חברת המשפחה טובית ספדה: "היית האבן התומכת של המשפחה, של האחיות, האח, ובעיקר של האמא – שהיית האור הגדול שלה. מאז שהיית ילד נהגת באחריות גדולה כלפי המשפחה. מגיע בכל שבת עם זר פרחים לאמא וסבתא. ילד שמוכן לעזור לכולם, אדם עם ערכים לתפארת".

"תודה שדאגת לנו ושימחת אותנו"

רס"מ (מיל') מארק קונונוביץ' ז"ל
מאות ליוו למנוחות את רס"מ (מיל') מארק קונונוביץ' ז"ל, בן 35 מהרצליה, שנפל באסון במהלך העבודות ליצירת אזור חיץ במרכז רצועת עזה. "בני היחיד מארק, אני יודעת שאתה שומע אותי עכשיו ורואה אותי", ספדה לו ברוסית האם אלבטינה.
הלווייתו של רס"מ (מיל') מארק קונונוביץ׳ ז"ל

אביו אלכסנדר ספד: "אני גאה בך בני. כמה מילים טובות שמעתי עליך, אתה נתת לי כוח ללכת קדימה. אתה אמיץ, גיבור ישראל. אני אוהב אותך עמוק, אתה תמיד בכל ליבי, אנחנו יחד לנצח".
הבן מיכאל סיפר בבכי: "דיברתי איתך שלושה ימים לפני, לא ידעתי שזאת תהיה הפעם האחרונה. עכשיו אני פה ואתה למעלה. אוהב אותך לנצח". הבת תאיר ספדה: "אבא יקר, אני אוהבת אותך מאוד. לא הספקנו להיפרד ממך. תודה שדאגת לנו ושימחת אותנו".
4 צפייה בגלריה
הלווייתו של רס"ם (במיל') מארק קונונוביץ׳ ז"ל
הלווייתו של רס"ם (במיל') מארק קונונוביץ׳ ז"ל
הלווייתו של רס"מ (מיל') מארק קונונוביץ׳ ז"ל
(צילום: רענן בן צור)
"היה ברור שאתה חוזר הביתה, הרי זו לא המלחמה הראשונה שלך, אבל זו המלחמה האחרונה", ספדה רעייתו אוראל. "שלשום הרגשתי משהו לא טוב והתקשרתי אליך, אבל לא היה מענה. התחלתי להרגיש משהו רע מאוד, חיכיתי שתגיב או תתקשר. ואז הרגע שלא אשכח הגיע – אני נשרפת אבל חיה, הלב שלי נשרף. הרגשתי וידעתי, אבל היה אחוז של תקווה. הרגשתי שעוד רגע דופקים לי בדלת".
העולם פחות יפה בלעדיך, הפסדנו. תודה על הזכות לחיוך לצידך, וסליחה שלא הצלחנו להגן עליך כמו שאתה הגנת עלינו", הוסיפה. "אני כועסת ורוצה המון תשובות. הבטחת שתחזור לי, וזה לא הוגן. היה הסכם בינינו. כמה שניסיתי לשכנע אותך להישאר איתנו זה לא עזר. רציתי שלא תהיה גיבור, כי גיבורים לא חוזרים. השארת לי מתנות, ארבעה ילדים לשמור עליהם. תודה עליהם. נזכור ולא נשכח".

"אני ואתה זה לנצח"

רס"מ (מיל') דניאל קאסאו זגייה ז"ל
אלפים ליוו למנוחות את רס"מ (מיל') דניאל קאסאו זגייה ז"ל, בן 38 מיקנעם, שנפל באסון במהלך העבודות ליצירת אזור חיץ במרכז רצועת עזה. "קאסאו אהובי, איך אפשר לתמצת פה במילים מי אתה? אתה הבן אדם המדהים שאתה, האיש האהוב, האכפתי", ספדה רעייתו.
הלווייתו של רס"מ (מיל') דניאל קאסאו זגייה ז"ל

"איזו אבדה כואבת. אבדה לי, לילדים, למשפחה, לחברים ולמכרים. אבדה לעולם כולו", הוסיפה. "אני לא מאמינה שכל זה קורה עכשיו. כל מה שאני יודעת זה שאני אוהבת אותך, ואני ואתה זה לנצח אהוב שלי. תודה לך על כל כך הרבה, תודה על האהבה והנתינה האינסופית שלך. תמיד תהיה איתנו, ושלנו בכל מקום ובכל זמן".
אחותו ספדה: "אח שלי האהוב, הגבר שלנו, האדם שקם כל בוקר ולובש חיוך. זה שיודע תמיד להגיד 'מה את חושבת כל כך הרבה? קטן עלייך ילדונת. יהיה בסדר' עם הקול המרגיע והשליו שנותן לכולם ביטחון".
"תמיד שמרת עלינו, חשבת על כולם לפני שחשבת על אחרים. היית יפה תואר, עם חיוך כובש", הוסיפה האחות. "תמיד כשאמרת שאתה מגיע לבית של אמא בסופ"ש כולנו היינו מתרגשים ומתארגנים לכבודך, היית הדמות לחיקוי שלנו, הכתר שעל הראש של אמא".
היום הובאו למנוחות גם רס"מ (מיל') שי חיון ביטון ורס"מ (מיל') איתמר טל זיכרונם לברכה.