1 צפייה בגלריה
טקס חילופי שרים במשרד המשפטים: בני גנץ יוצא, גדעון סער נכנס
טקס חילופי שרים במשרד המשפטים: בני גנץ יוצא, גדעון סער נכנס
גנץ וסער בטקס חילופי השרים במשרד המשפטים
(צילום: לע"מ)
בני גנץ וגדעון סער סיכמו לדון בהצעתו של שר החוץ יאיר לפיד להקים ועדת חקירה ממלכתית בפרשת הצוללות וכלי השיט - שהפכה לתיק 3000 - ויפתחו בדיונים ובעבודה מטה משותפת של משרדיהם. בהודעה משותפת שמסרו בצהריים (שישי) צוין כי גם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ישתתף בתהליך בשים לב למשפט הפלילי שמתנהל בפרשה.
עד כה הקריאות להקמת ועדת חקירה ממלכתית לפרשה הגיעו ממחנה המרכז-שמאל, וללא הסכמה של סער ובנט הסיכוי להקמתה היה קלוש. רה"מ בנט טרם התייחס לנושא מאז כניסתו לתפקיד. לפני שבועיים אמר שר החוץ לפיד למפגינים שהגיעו לביתו כי הוועדה תקום, גם אם זה ייקח עוד קצת זמן.
בחודש שעבר הודיע גנץ כי הוא יגיש לממשלה הצעת החלטה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לרכש הצוללות וכלי השיט. "ועדה זו תהיה בעלת יכולת בדיקה מעמיקה ובלתי תלויה, בניגוד לוועדה המשרדית שניסה שר הביטחון להקים לנוכח התנגדות נתניהו לוועדת חקירה ממלכתית", נמסר. בלשכתו של גנץ סבורים שעם הגשת כתבי אישום, יש סיכוי רב יותר להקמת ועדה ממלכתית שהעדויות בה מחייבות משפטית בניגוד לוועדה משרדית.
 

ארבע שנים לאחר חשיפת הפרשה, הוגשו בחודש מאי האחרון כתבי אישום בפרשה המסועפת נגד שבעה מעורבים לכאורה בהטיית מכרזים הקשורים לרכש צוללות לחיל הים. עם זאת, הפרקליטות הודיעה למפקד חיל הים לשעבר אלוף במיל' אליעזר מרום (צ'ייני) ולמקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עו"ד דוד שמרון, כי תיקי החקירה נגדם נסגרו.