(צילום: שמוליק דודפור)

לימור חבקוק, אלמנתו של יונתן חבקוק, אחד מארבעת הנרצחים בפיגוע באלעד לפני כשנה, התייחסה בריאיון לאולפן ynet להרשעתם אתמול (שלישי) של שני המחבלים. מפלצות, נבזים. הם מחייכים ובעלי באדמה", היא אמרה.
חבקוק סיפרה שנמנעה מלהגיע לדיונים בבית המשפט, עד אתמול. "חששתי שזה יפרק אותי והיה לי נורא קשה לעמוד מולם. אבל אתמול אזרתי אומץ והרגשתי שאני רוצה להסתכל להם בעיניים ולהראות להם שהם לא שברו אותי ואנחנו ממשיכים בכל הכוח", היא אמרה. "הילד שלי היה בפיגוע, הילד שלי ראה את אבא שלו נרצח, נשחט. הם הרסו לנו את החיים. באתי וזעקתי את הכאב שלי".
2 צפייה בגלריה
מימין: אסעד אל־רפאעי, משמאל: סובחי אבו־שקיר, המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד
מימין: אסעד אל־רפאעי, משמאל: סובחי אבו־שקיר, המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד
אל-ריפאעי ואבו שקיר. צפויים ל-4 מאסרי עולם ועוד 20 שנה
(צילום: שאול גולן)
2 צפייה בגלריה
הנרצחים בפיגוע באלעד
הנרצחים בפיגוע באלעד
שמעון מעטוף, בועז גולי, אורן בן יפתח ויונתן חבקוק. הנרצחים בפיגוע באלעד
היא הוסיפה כי "ברגע הראשון, כשהם נכנסו לאולם, התפרקתי, בכיתי את נשמתי. זה לא הוגן שהם נושמים, זה לא הוגן שבעלי מתחת לאדמה ושהם מחייכים לי בפנים. זה מה שעבר לי בראש".
המחבלים, אסעד אל-ריפאעי (20) וסובחי אבו שקיר (21), צפויים לקבל כל אחד עונש של ארבעה מאסרי עולם מצטברים בגין עבירות רצח בנסיבות של מעשה טרור ועונש מצטבר של עוד 20 שנות מאסר בגין יתר העבירות. חבקוק אמרה שהיא חוששת שבעתיד הם ישוחררו בעסקת חילופי שבויים. "הענישה צריכה להשתנות. במדינות כמו ארה"ב, רוצחים שפלים, מפלצות שגדלו על שנאה, היו נידונים למוות. לצערי הרב הם ימשיכו לחיות בתנאים טובים לשארית חייהם", היא אמרה.
חבקוק סיפרה על ההתמודדות של בנה, שהיה בן שש כשהיה עד לרצח אביו: "שנה שהוא מתאר את הרגעים האחרונים של אבא שלו, שהוא מראה לי בגופו איך אבא מת, איך אבא הלך לישון ומת, מה אבא אמר במילים האחרונות, ברגעים האחרונים, מתאר לי את הפציעות הקשות. זה לא פשוט".