הישראלים שלמרות אזהרת המסע נוסעים לאיסטנבול
(צילום: יואב זיתון )

עוד סימן לחשש בישראל מנקמה איראנית על אדמת טורקיה: אגף המבצעים בצה"ל הוציא היום (שלישי) הנחיה חדשה ולפיה כל הקצינים, אנשי הקבע והחיילים שנמצאים על אדמת טורקיה מחויבים לעזוב את המדינה המוסלמית בטווח הזמן המיידי.
עוד הוחלט כי כלל האישורים החריגים שניתנו לקצינים לשהות בטורקיה מבוטלים לחלוטין באופן מיידי, וכן נאסר על כל המשרתים לעצור בשדות התעופה בטורקיה לטיסות המשך (קונקשן) למדינות יעד אחרות.
1 צפייה בגלריה
איסטנבול טורקיה איראן פיגועים
איסטנבול טורקיה איראן פיגועים
כוחות הביטחון של טורקיה באיסטנבול
(צילום: יואב זיתון)
דבריו של יאיר לפיד מישיבת הסיעה בנוגע לאזהרת המסע לטורקיה
(צילום: משה מזרחי)

כפי שנחשף ב-ynet אתמול, המטה ללוחמה פרסם אזהרת מסע חריפה לטורקיה, ובדגש ספציפי לעיר איסטנבול האזהרה הוחמרה לרמה הגבוהה ביותר, עם קריאה מפורשת לישראלים לא לנסוע אליה.
בעקבות ניסיונות איראן לפגוע בישראלים על אדמת טורקיה, הזהיר אתמול שר החוץ יאיר לפיד: "הם בוחרים במכוון ישראלים כדי לחטוף או לרצוח, זה יכול ליפול על כל אחד". לפיד הודה לממשל של רג'יפ טאיפ ארדואן על "המאמץ להגן על חיי אזרחים", וביקש "להעביר מסר לאיראנים - מי שיפגע בישראלים, ידנו הארוכה תשיג אותו".
ל-ynet נודע כי דבריו של לפיד, שקרא לציבור להימנע מטיסות לאיסטנבול, היו מתואמים עם המוסד, המטה לביטחון לאומי (מל"ל) ומשרד החוץ. במל"ל עבדו במקביל על הניסוחים הסופיים של ההודעה, שהתפרסמה זמן קצר לאחר הצהרתו החריגה של לפיד.
בתחילת השבוע אישרו בכירים בישראל כי גורמי ביטחון בישראל סיכלו באחרונה יחד עם ארגון הביון הטורקי "מיט" פיגוע משמעותי שתכננו האיראנים נגד יעדים ישראליים על אדמת טורקיה. דבר הסיכול נחשף לאחר שבסוף החודש שעבר פרסם המל"ל חידוד לאזהרת המסע הקבועה לטורקיה, מחשש לניסיונות נקמה איראניים על חיסול סגן מפקד יחידת 840 בכוח קודס של משמרות המהפכה.