משרד הבריאות בעזה, הנשלט על-ידי חמאס, הודיע אמש (שלישי) על 29 הרוגים בתקיפה אווירית של צה"ל ש"פגעה באוהלים של תושבים עקורים מחוץ לבית ספר" בעיירה עבסאן, ממזרח לחאן יונס שבדרום הרצועה. דובר צה"ל התייחס לדיווחים רק אחרי חצות, והודיע כי "מטוס קרב תקף באמצעות חימוש מדויק מחבל מהזרוע הצבאית של חמאס שהשתתף, בין היתר, בטבח הרצחני שביצע חמאס ב-7 באוקטובר בעוטף".
כמו כן, נכתב בהודעת דובר צה"ל כי "נבדקים דיווחים על פגיעה באזרחים, סמוך לבית הספר 'אלעודה' בעבסאן, אשר מצוי בסמוך למיקום התקיפה. האירוע מתוחקר". הסהר האדום הפלסטיני הודיע בעת שהאירוע היה בעיצומו כי "הצוותים אינם יכולים לסייע ולהיענות לקריאות המצוקה בשל האינטנסיביות של ההפצצות במקום".
2 צפייה בגלריה
פלסטיני שנפצע בתקיפה בחאן יונס מגיע לבית החולים נאסר בעיר
פלסטיני שנפצע בתקיפה בחאן יונס מגיע לבית החולים נאסר בעיר
פלסטיני שנפצע בתקיפה בחאן יונס מגיע לבית החולים נאסר בעיר
(צילום: AFP)
הטענות של משרד הבריאות ברצועה, בין היתר על כך שמרבית ההרוגים הם נשים וילדים, פורסמו בכלי תקשורת שונים בעולם, שם הדגישו כי צה"ל חוקר את עניין הפגיעה באזרחים. במקביל, מנהל לשכת התקשורת של ארגון הטרור טען כי בסך הכול נהרגו 60 בני אדם בתקיפות צה"ל ברחבי הרצועה ביממה האחרונה, וכי עשרות נוספים נפצעו. בהצהרה שפרסם, הוא האשים את ארה"ב ב"טבח באזרחים", וטען כי היא זו שנושאת באחריות לכך.
התקיפה בחאן יונס, כמו גם הפשיטה בשכונת שג'אעיה שנמשכת כבר יותר משבוע בצפון הרצועה, לצד תקיפות נוספות שדווחו במחנות הפליטים נוסייראת ואל-בורייג' שבמרכזה, מתרחשות על רקע משא ומתן שנמצא ברגעים קריטיים על הפסקת אש ועסקת חטופים.
היום צפויה להתקיים פסגה בדוחא, בירת קטאר, בהשתתפות ראש המוסד דדי ברנע וראש השב"כ רונן בר, עם ראש ה-CIA ביל ברנס, ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל וראש ממשלת קטאר מוחמד א-תאני. גם האלוף במילואים ניצן אלון יצטרף למשלחת הישראלית. גורמים בישראל התייחסו לדיווחים במצרים על אופטימיות סביב המשא ומתן, ואמרו שיש עוד סוגיות ללבן. בפסגה ינסו הגורמים לסכם את הסוגיות שבהן כבר נרשמה התקדמות, ולפתור כמה שיותר מחלוקות.
2 צפייה בגלריה
ילד עזתי בבית החולים נאסר, לצד קורבנות תקיפה בחאן יונס
ילד עזתי בבית החולים נאסר, לצד קורבנות תקיפה בחאן יונס
ילד עזתי בבית החולים נאסר בחאן יונס
(צילום: REUTERS)
בימים האחרונים שיגר חמאס רצף מסרים מאיימים בנוגע למו"מ וסיכויי ההצלחה שלו, על רקע התקיפות ברצועה. בהודעה אחת שפרסם ארגון הטרור שלשום, המרמזת כי הוא מעוניין מאוד בעסקה במטרה להפסיק את המלחמה, צוין כי "בזמן שתנועת חמאס מציעה גמישות וחיוביות כדי להקל על השגת הסכם לעצירת המלחמה, נתניהו מציב מכשולים בפני המשא ומתן, מגביר את תוקפנותו ופשעיו נגד עמנו ומגביר את ניסיונותיו לעקור אותם בכוח כדי לסכל את כל המאמצים להגיע להסכם. אנו בחמאס קוראים למתווכות להתערב כדי לשים קץ לתחבולות ולפשעים של נתניהו", הוסיפו.
שעות לאחר מכן, בהודעה נוספת שמרמזת על החשש שלו מהפעולות המבוצעות כעת בעזה, נאמר כי ראש הלשכה המדינית איסמעיל הנייה "שוחח עם המתווכות, והתריע על ההשלכות הקטסטרופליות של המתרחש בעזה, כמו גם ברפיח ובמקומות אחרים". בחמאס אמרו כי "הדבר יחזיר את תהליך המשא ומתן לנקודת האפס, ונתניהו וצבאו נושאים באחריות המלאה לכך".