בשעות האחרונות תקף צה"ל במערב תימן, ברובע הדאחייה בביירות וברחבי לבנון, ברצועת עזה - וגם בסוריה, לפי פרסומים זרים. בכירים בישראל אומרים ל-ynet כי התקיפה בתימן, שאומנם מגיעה בתגובה לטילים שנורו על ידי החות'ים בשבועיים האחרונים, נועדה גם להלך אימים על איראן - שמאיימת להגיב על חיסול מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה, וכן עדיין מאיימת להגיב גם על חיסולו של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה, שחוסל בתקיפה בטהרן עוד בשלהי חודש יולי.
רגע הפיצוץ בתקיפות בחודיידה

המראות מטוסי הקרב לתקיפה בתימן, ודברי מפקד חיל האוויר
(צילום: דובר צה"ל)

"מטרת התקיפה היא גביית מחיר כבד על התקיפות שלהם", אמר גורם ישראלי. לדבריו, "אם הם (החות'ים - א"א) ימשיכו לתקוף את ישראל - התקיפות ייגברו". התקיפה, כך לפי דובר צה"ל, התרחשה כ-1,800 ק"מ מישראל. לדברי גורמים בירושלים, "המסר לאיראן הוא שישראל יכולה לתקוף בעוצמה אדירה גם במרחק של 2,000 ק"מ. היא יכולה לעשות את זה במקביל בכמה זירות". גורם ישראלי נוסף ציין כי "המרחק לתימן הוא בדיוק המרחק לאיראן .זה המסר".
בדובר צה"ל הוסיפו כי "היום תקפנו בעזה, בלבנון, בסוריה, לפי פרסומים זרים, וגם בתימן. המסר לאיראן ברור - הנזק שנגרם לחות'ים אדיר וייקח להם זמן רב לתקן אותו". גם בסיום הודעת דובר צה"ל על התקיפה בתימן שוגר מסר ברור למשטר בטהרן. בין היתר נכתב כי "צה"ל נחוש להמשיך לפעול ולפגוע בכל מי שמהווה איום על אזרחי מדינת ישראל, ובכל מרחק בו יידרש".
אחרי התקיפות כתב שר הביטחון יואב גלנט: "אֶרְדּוֹף אוֹיְבַי וְאַשִּׂיגֵם וְלֹא אָשׁוּב עַד כַּלּוֹתָם. עקבתי מתא השליטה של חיל האוויר אחרי התקיפה כנגד החות'ים. המסר ברור - עבורנו, אין מקום רחוק מדי". לאחר מכן הוסיף גם מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, כי "כל מי שמנסה לפגוע באזרחי מדינת ישראל - נגיע אליו".
1 צפייה בגלריה
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי ב טהרן 27 באוגוסט
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי ב טהרן 27 באוגוסט
המסר לאיראן: "יכולים לתקוף בעוצמה במרחק רב". חמינאי
(צילום: KHAMENEI.IR / AFP)
תקיפות צה"ל בדאחייה, היום

מוקדם יותר עדכן צה"ל כי חודשו התקיפות ברובע הדאחייה. היעד בתקיפה הראשונה, כך לפי דיווחים, הוא מפקד יחידה 1600 (יחידת "אל-האדי") של חיזבאללה, שאחראית בין היתר על ייצור חומרים שונים שמשמשים לטילים, רקטות ולפיתוח אמל"ח. בנוסף נטען כי היחידה אחראית על ייצור סם הקפטגון שארגון הטרור מבריח ברחבי העולם.
במקביל לגל התקיפות הנוספות ברובע הדאחייה, באתר החדשות הסורי "קול הבירה", המזוהה עם האופוזיציה הסורית, דווח כי ישראל תקפה באזור יעפור שבפאתי דמשק. "ההגנה האווירת מתעמתת עם טילים ישראליים בשמי האזור הכפרי של דמשק", נכתב בדיווח. מוקדם יותר גם דווח ב"קול הבירה" על תקיפה ישראלית של אתרים בחומס בסוריה.
עוד קודם לכן עדכן דובר צה"ל כי כלי טיס של חיל האוויר תקפו מחבלים שפעלו במתחם פיקוד ושליטה של חמאס שהוקם במבנה ששימש בעבר כבית הספר "אם אל-פחם" בצפון רצועת עזה. "המתחם שימש את המחבלים לתכנון והוצאה לפועל של פעולות טרור נגד כוחות צה"ל ומדינת ישראל", מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי "טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים כדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים, לרבות שימוש בחימוש מדויק, חוזי מהאוויר ומידע מודיעיני נוסף".