1 צפייה בגלריה
מהדי חרירי שנרצח בכביש 6 ליד קלקיליה
מהדי חרירי שנרצח בכביש 6 ליד קלקיליה
מהדי חרירי
מהדי חרירי, בן 19 מאום אל פחם, נרצח אתמול בלילה (בין שישי לשבת) ביריות בכביש 6, סמוך למחלף אייל שליד קלקיליה, בזמן שנהג ברכבו. מדובר בקורבן ה-19 לסכסוך האכזרי בין משפחות הפשע חרירי ובכרי בשנה ו-7 חודשים האחרונים, אלא שהפעם מדובר בחיסול חריג ומיוחד: מהדי הוא בנו של חוסאם (סונו) חרירי, שנחשב למי שעומד בראש ארגון הפשע של המשפחה.
לנוכח רגישות החיסול, ישנה כוננות מוגברת בשרון מחשש להתלקחות המלחמה בין משפחות הפשע. במשטרה מתכוננים לנקמה שתבוא על החיסול, ונערכים לשלל תרחישים. עם זאת, טרם נעצרו חשודים ברצח.
זירת הרצח של מהדי חרירי

הדיווח על הירי במהדי חרירי התקבל במוקד 101 של מד"א בשעה 01:29. לפי חקירה ראשונית, היורים ירו בחרירי בפלג גופו העליון מטווח אפס, ובחברו ירו ברגל. חרירי נפצע באורח אנוש ופונה תוך כדי פעולות החייאה על ידי צוות מד"א לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם נקבע מותו. הצעיר השני שנפצע הוא תושב הכפר ברטעה, והוא פונה לבית החולים.
כאמור, תוך שנה ושבעה חודשים נרצחו כבר 19 בני אדם במסגרת הסכסוך בין ארגוני הפשע בכרי וחרירי. חלק מהקורבנות, קרובי משפחה של המעורבים בסכסוך, נרצחו רק מפני שהעבריינים "לא הצליחו להגיע ליעד המתוכנן". מתחילת השנה נרצחו 61 בני אדם בחברה הערבית - והמשטרה חסרת אונים: רק בשלושה מקרים עד כה הצליחה המשטרה להגיע לרוצחים, וביתר לא נעצרו חשודים והחקירות עומדות במקום.
אבל החיסול של מהדי חרירי לא הגיע בחלל ריק - אלא אחרי גל חיסולים פליליים שטלטל את אזור המרכז בשבוע האחרון כעדות נוספת לאלימות שמשתוללת ברחובות בתקופה האחרונה בישראל. לכך הצטרפו עוד ארבעה מקרי רצח, כולל זה של מהדי, בחברה הערבית - שמניין הנרצחים בה כבר עומד כאמור על 61 מאז תחילת השנה. אמש בכפר ברא נדקרה אישה בשנות ה-60 לחייה, על פי החשד בידי בעלה - ונפצעה קשה. בירושלים נורו שני בני אדם בשנות ה-40 לחייהם - ונפצעו קשה גם הם.
המספר הגבוה של נרצחים בחברה הערבית מגיע דווקא אחרי שנה שבה חלה ירידה מסוימת במספר הקורבנות, על רקע תוכנית "מסלול בטוח" של הממשלה הקודמת. סגן השר לביטחון הפנים לשעבר, יואב סגלוביץ', שהיה אמון על התוכנית, מתח ביקורת חריפה על יחסו של השר הנוכחי איתמר בן גביר אליה - וטען כי הוא פגע בתיאום בין הגופים השונים שהיו אמונים עליה. בן גביר, מצידו, הורה למשטרה לבחון את האפשרות להשתמש במעצרים מנהליים כחלק מהמאבק בפשיעה ובחיסולים - אך לדברי גורם משפטי-ביטחוני, ההצעה הזו "לא ישימה, אלא אם החוק ישונה".
פורסם לראשונה: 23:07, 29.04.23