בית המשפט המחוזי בת"א גזר הבוקר (חמישי) מאסר עולם על יעקב בן אברהם (72) שרצח את אשתו יעל (68) ב-50 דקירות סכין, יום לפני שהיו אמורים לחתום על הסכם גירושין. הוא גם יפצה את שתי בנותיו ב-258 אלף שקל. "נסיבה מחמירה של אכזריות מיוחדת. הזירה הזכירה בית מטבחיים": כתב השופט יוסף טופף בהכרעת הדין לאחר שעמד בראש הרכב השופטים שהרשיע אותו ברצח בנסיבות מחמירות. בן אברהם הורשע גם בשיבוש הליכי משפט. עבירה של רצח בנסיבות מחמירות מחייבת מאסר עולם.
הכרעת הדין במשפט של בן אברהם
(צילום: ליאור שרון )

מכתב האישום, שהגישה רונית חסון מפרקליטות מחוז ת"א, עולה כי ב-1 בנובמבר 2022 ביקשה המנוחה מבעלה לעזוב את הבית בהרצליה, לאחר שהתגוררו בו יחד עם בתם במשך 35 שנות נישואיהם. "יום לפני הרצח התפתח בין השניים ויכוח", נכתב. "בעקבות בקשותיה ממנו לעזוב את הבית החלו ויכוחים ומחלוקת סביב חלוקת הרכוש. היא הודיעה לו כי היא חוזרת בה מהסכם חלוקת הרכוש ודרשה ממנו לעזוב את הדירה, אז הוא דקר אותה כשישבה על הכורסה - ולא הפסיק עד שהסכין נשברה. היא ניסתה להתגונן, ואחרי שהסכין נשברה אף קמה להימלט.
"בשלב זה נטל הנאשם סכין נוספת, הלך אחרי המנוחה והמשיך לדקור אותה באמצעות הסכין השנייה, עד שנפלה והתמוטטה בפתח הדירה. הנאשם דקר את אשתו המנוחה עשרות פעמים באמצעות שתי הסכינים, וגרם לה לכ-50 פצעי חתך ודקירה בכל הגוף. מותה נקבע בזירה".
1 צפייה בגלריה
יעל בן אברהם
יעל בן אברהם
יעל ויעקב בן אברהם. נדקרה במשך דקות ארוכות
(צילום: מוטי קמחי)
השופט טופף אמר במעמד ההרשעה כי "המתת המנוחה היה מעשה ספונטני, שלא קדם לו תכנון מוקדם. אין חולק כי היו בין השניים יחסים עכורים והמנוחה הביעה את רצונה להתגרש. הנאשם דקר את המנוחה בשתי סכינים, היא ניסתה להתגונן וניסתה להימלט עד שהתמוטטה ונפחה נשמתה. הוא דקר אותה 50 דקירות.
"קבענו כי מעשה הרצח מקיים נסיבה מחמירה של אכזריות מיוחדת. בתי המשפט נדרשים לתופעה החברתית המדאיגה של רצח נשים על-ידי בני זוגן, רובן ככולן נרצחות בבתיהן. מעשי הנאשם ניכרו באכזריות של ממש בשתי סכינים אימתניות וכמות בלתי נתפסת של דקירות בכל חלקי גופה. הנאשם לא חדל ממעשיו עד כדי כך שהסכין הראשונה נשברה. ניתן רק לשער את גודל האימה שאחזה במנוחה כשהבינה שניסיונה להימלט ממנו נכשל וגורלה נחרץ".
לאחר הרצח נעצרה גם לינוי בן אברהם (32), בתם של בני הזוג, שכאמור התגוררה עימם. הבת נעצרה בחשד לרצח, שיבוש הליכי חקירה וקשירת קשר לביצוע פשע, משום שנכחה בדירה בעת המעשה ולא התקשרה למשטרה מיידית. גרסאותיה אף השתנו במהלך החקירה. עם זאת, לא הוגש נגדה כתב אישום.
מגזר הדין של יעקב בן אברהם עולה כי הוחלט על גניזת תיק החקירה שנפתח בזמנו בעניינה בחשד למעורבות כלשהי במעשה, תחת העילה של "חוסר אשמה". השופטים קבעו משאין כל כוונה להגיש נגדה כתב אישום בפרשה, הרי שסכום הפיצוי שייפסק, יחולק באופן שווה בין שתי בנותיה של המנוחה. עורך דינה ניר דוד מסר: "כפי שטענתי מתחילת הדרך, למרשתי לא הייתה כל נגיעה לאירוע הטרגי".
הפרקליטה רונית חסון מתייחסת לגזר הדין

הפרקליטה חסון מסרה בתום הדיון: "במסגרת גזר הדין בית המשפט חזר ועמד על החשיבות העליונה של מיגור תופעת האלימות נגד נשים באמצעות ענישה מחמירה ובלתי מתפשרת. בית המשפט העביר מסר שרצח נשים בבתיהן מחייב ענישה חמורה ביותר במטרה למגר את התופעה".