כוחות הביטחון והמועצה האזורית בנימין הודיעו הבוקר (יום ב') כי רכב ממולכד, עם שני מכלי גז גדולים שחוברו למנגנון הפעלה, אותר ונוטרל בכניסה ליישוב עטרת. חבלני משטרה וצבא הוזעקו לטפל ברכב התופת, שזוהה כחשוד בסביבות 4:30 לפנות בוקר. גורם ביטחוני אמר כי פיגוע גדול נמנע הודות לערנותו של אזרח.
פיצוץ מכונית התופת שאותרה הבוקר

3 צפייה בגלריה
רכב תופת נוטרל בכניסה ליישוב עטרת בבנימין
רכב תופת נוטרל בכניסה ליישוב עטרת בבנימין
רכב התופת שנוטרל בכניסה ליישוב עטרת בבנימין
3 צפייה בגלריה
רכב תופת נוטרל בכניסה ליישוב עטרת בבנימין
רכב תופת נוטרל בכניסה ליישוב עטרת בבנימין
נטרול המכונית עם בלוני הגז בכניסה לעטרת, הבוקר
(צילום: דוברות המשטרה)
ראש המועצה האזורית בנימין ויו"ר מועצת יש"ע ישראל גנץ מסר: "נס גדול קרה הבוקר בבנימין. הטרור ביהודה ושומרון מחייב פעולה מלחמתית בדיוק כמו בעזה וברפיח. יש להניע אוכלוסייה ולהחריב את שכונות ותשתיות הטרור עד עפר".
גורם ביטחוני אמר על הפיגוע שסוכל: "אנחנו מפעילים לחץ עצום על ארגוני הטרור. בצפון השומרון, בבקעה ובאזור חברון חוסלו כבר כ-30 מחבלים. הבוקר נמנע פיגוע גדול על-ידי ערנות של אזרח ושיתוף פעולה בין מערכת הביטחון האזרחית לכוחות הצבא, שפעלו באופן מהיר ומנעו פגיעה באזרחים".
מצה"ל נמסר על האירוע כי התקבל דיווח על רכב חשוד סמוך ליישוב עטרת שבחטיבת בנימין, וכי סייר וכוח צבאי שהיו בסיור שגרתי זיהו את הרכב וסגרו את המרחב. "כוחות צה"ל וחבלנים נמצאים כעת בנקודת האירוע", נכתב בהודעת הצבא. המשטרה הוסיפה כי כוח צבאי שהגיע למקום לא הצליח לזהות את תכולת הרכב משום שחלונותיו היו מושחרים, אך חבלני מג"ב איו"ש שהגיעו למקום זיהו שמדובר במכונית תופת והחלו לפעול לנטרולה.
נטרול הרכב הממולכד מגיע כשברקע החשש הגובר ביו"ש מטרור המטענים, ולאחר שבלילה שבין שישי לשבת נמנע הפיגוע הכפול בגוש עציון עם שני רכבים ממולכדים. הרכב הראשון התפוצץ לפי ההערכות בגלל "תאונת עבודה", בתחנת דלק בצומת הגוש, והמחבל שהספיק לצאת חוסל לאחר מכן על-ידי הכוחות במקום. מחבל נוסף חדר דקות לאחר מכן ליישוב הסמוך כרמי צור עם רכב ממולכד שני - אבל חוסל גם הוא על-ידי סייר הביטחון שרדף אחריו עם רכבו, ואף התנגש במכונית הממולכדת.
3 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בתרקומיא
זירת הפיגוע בתרקומיא
זירת הפיגוע באזור חברון שבו נרצחו אתמול שלושה שוטרים
(צילום: שלו שלום)
הפיגוע שסוכל הבוקר בא יממה בדיוק אחרי פיגוע הירי באזור חברון שבו נרצחו אתמול שלושה שוטרים: רנ"ג הדס ברנץ, פקד אריק בן אליהו ורס"מ רוני שקורי. פיגוע הירי אירע בכביש 35, סמוך למחסום תרקומיא שמצפון לחברון, ושעות אחריו חיסל צה"ל את המחבל שביצע את הפיגוע, מוהנד אלעסודה, ששירת בעבר במשמר הנשיאותי של אבו מאזן. כוחות צה"ל ושב"כ כיתרו את הבית שבו הסתתר וחיסלו אותו בטיל נ"ט אחרי נוהל סיר לחץ. ליד המחבל נמצא נשק M-16.