משפחתו של סרן אלון סקאג'יו, שנפל היום (חמישי) בפעילות מבצעית בג'נין, מתקשה להיפרד. "הוא היה הכי חכם, תמיד ראשון לסייע, להתנדב ולעזור לכולם. היו לו הרבה תוכניות, הוא רצה ללמוד ולטייל. הוא היה גיבור והכי טוב בהכול", סיפר האב ארווין.
משפחתו של סרן אלון סקאג'יו ז"ל
(צילום: איתן גליקמן)

החיבוק עם האח, בינואר האחרון
(באדיבות המשפחה)

"הוא יצא מעזה אחרי חמישה חודשים ללא פגע. הוא אמר לנו שהפעילות בג'נין רגילה. יש תחקיר ראשוני שהוא וקצין נוסף היו גיבורים, קפצו מהרכב שלהם (אל רכב התאג"ד שעלה על מטען - א"ג) כדי לסייע לפצועים. כמה עוד אירועים כאלו יקרו במדינה שלנו?", תהתה האם דוריה. "הוא ובת זוגו שרון היו אמורים לחגוג עוד יומיים חמש שנים באילת, זה כבר לא יקרה ונשארנו עם החלל הגדול".
סרן סקאג'יו, נזכיר, נהרג כאשר מטען חבלה נוסף התפוצץ - ככל הנראה בהפעלה מרחוק - ולוחמיו נפצעו. אחד מהם מאושפז במצב קשה בבית החולים.
לשכונת קראלין בחדרה הגיעו מאז שעות הבוקר מאות אנשים שבאו לנחם את בני המשפחה האבלה ואת חבריו של אלון מהצוות. "אתמול בלילה דפקו לנו בדלת ואמרו 'זה צבא ההגנה לישראל'", סיפר האב, "חשבתי שזה אלון. הוא היה תלמיד בכיתת מופת, צלף בדובדבן. הוא יצא לקורס קצינים, היה קצין הצלפים של חרוב. הוא עמד לעבור גם ליחידה אחרת שלא מדברים עליה כרגע, חברה מהממת".
בנוסף אישרה המשפחה לפרסם תיעוד נוגע ללב מחודש ינואר האחרון, אז אלון שב משלושה חודשי לחימה רצופים ברצועת עזה - וקיבל חיבוק חזק מאחיו הקטן אריאל בן ה-8.5.
5 צפייה בגלריה
 סרן אלון סאקאג'יו ז"ל
 סרן אלון סאקאג'יו ז"ל
"היו לו הרבה תוכניות, הוא רצה ללמוד ולטייל". סרן סקאג'יו ז"ל
(באדיבות המשפחה)
5 צפייה בגלריה
 סרן אלון סאקאג'יו ז"ל
 סרן אלון סאקאג'יו ז"ל
(באדיבות המשפחה)
5 צפייה בגלריה
 סרן אלון סאקאג'יו ז"ל
 סרן אלון סאקאג'יו ז"ל
(באדיבות המשפחה)
כאמור, הקצין, שהועלה אחרי מותו לדרגת סרן, שימש כמפקד מחלקת צלפים בסיירת חרוב של חטיבת כפיר - ונהרג מפיצוץ מטען חבלה רב-עוצמה שהוטמן עמוק בקרקע בכניסה למחנה.
מתחקיר ראשוני עולה כי כוחות גדולים נכנסו הלילה לפעולה בג'נין ובסביבתה, כחלק ממבצע חטיבתי נוסף לעצירת מבוקשים ואיתור אמצעי לחימה, במסגרת פעולות צה"ל במחנות הפליטים בשומרון בחודשים האחרונים. כוח הנדסי כפול שכלל שופל ודחפור D9 פתח את ציר התנועה לאחד הכוחות מסיירת חרוב שנע מצפון למחנה הפליטים, עם כפות בקרקע, כדי לחשוף מטעני חבלה. אלא ששניים מהמטענים, שהוטמנו באופן חריג בעומק רב מתחת לאדמה - לפחות של מטר וחצי - לא זוהו ולא יוזמו על ידי הכוח ההנדסי הכבד.
5 צפייה בגלריה
דבריהם של משפחתו של סרן אלון סאקאג'יו ז"ל
דבריהם של משפחתו של סרן אלון סאקאג'יו ז"ל
"היה גיבור והכי טוב בהכול". בני המשפחה
(צילום: איתן גליקמן)
לאחר מכן עבר במקום רכב התאג"ד הממוגן מסוג פנתר, שעלה על המטען הראשון שהתפוצץ. הלוחמים ברכב הרפואי דיווחו כי נפגעו, בעיקר באורח קל מחבלות ועשן. חבריהם מהסיירת החישו לעברם מהשיירה כדי לעזור בטיפולם ובחילוצם, הגיעו לנקודה ויצאו רגלית כדי לחבור אליהם - ובשלב זה אירע פיצוץ אדיר נוסף, כנראה בהפעלה מרחוק על ידי מחבלים שהכינו את הזירה ותצפתו עליה.
גם המטען הנוסף שהופעל, לפי הערכות בצה"ל, הוטמן בעומק של לפחות מטר וחצי מתחת לאדמה. עקב הפיצוץ השני נהרג סרן סקאג'יו, ולוחמים נוספים נפצעו. כוחות צה"ל מיהרו לטפל בכלל הנפגעים ולחלצם, ובמקביל המשיכו במשימה עם יתר מאות הלוחמים שהשתתפו במבצע. בזירה נמצאו ממצאים שהעידו על אופנים שונים להפעלת המטענים, בצורה חוטית ואלחוטית. כל הכוחות יצאו הבוקר מהאזור לאחר השלמת משימותיהם.
בצה"ל מתחקרים את נסיבות התקרית ובודקים כיצד הכוח המחלץ פרק מהרכב, מאחר שקיים נוהל פריקה מסודר במצבים כאלו, שכולל "חצר פריקה" בטוחה כדי להימנע מלהיקלע למלכודת זירת מטענים.