קבינט המלחמה, ולאחר מכן הקבינט המדיני-ביטחוני, מתכנסים הערב (יום ראשון) לראשונה ללא השרים בני גנץ וגדי איזנקוט - שפרשו היום מהממשלה. הדיונים, שיעסקו בהמשך הפעולה ברפיח ובמגעים לעסקה, מתקיימים בצל נחיתתו הצפויה מחר בארץ של מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן.
דבריו של בנימין נתניהו לנציגי פורום ״הגבורה״
(צילום: רועי אברהם, לע״מ)

בלינקן יגיע מחר בשעות אחר הצהריים לביקור בזק בישראל, שבמהלכו ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, נשיא המדינה יצחק הרצוג - וגם עם גנץ ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד.
בלינקן יבקר בישראל כחלק ממסע אזורי במצרים, ירדן וקטאר, ויעזוב את הארץ ביום שלישי בבוקר. הוא ידון עם בני שיחו על הצורך להגיע להסכם הפסקת אש שיבטיח את שחרור כל בני הערובה, וידגיש את חשיבות קבלת ההצעה שעל השולחן - שכמעט זהה להצעה שחמאס אישר בחודש שעבר.
1 צפייה בגלריה
מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן  בדיון ב קונגרס
מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן  בדיון ב קונגרס
מזכיר המדינה בלינקן
(צילום: REUTERS/Kevin Lamarque)
בפגישותיו, בלינקן ידון כיצד הצעת הפסקת האש תועיל הן לישראלים והן לפלסטינים. הוא ידגיש שהדבר יקל על הסבל בעזה, יאפשר זינוק משמעותי בסיוע ההומניטרי ויאפשר לעזתים לחזור לבתיהם. בעיני האמריקנים, הסכם בעזה יפתח פתח להסדר גם בגבול הצפון - שיאפשר למשפחות המפונים הישראליות לשוב לבתיהם, וכך גם למשפחות הלבנוניות.
האמריקנים שואפים למהלך כולל שבסיומו ייקבעו גם התנאים להמשך השילוב של ישראל עם שכנותיה הערביות, לצד חיזוק ביטחון ישראל לטווח הארוך ושיפור היציבות במזרח התיכון. ארה"ב, נזכיר, חוששת מאפשרות שהמלחמה תתרחב לגזרות נוספות, בראשן לבנון - ושואפת כי פתרון בהסדרה יאפשר בהמשך גם נורמליזציה בין ישראל לסעודיה.
בלינקן, כאמור, יבקר גם בירדן, שם ישתתף בוועידה עם מצרים והאו"ם בנושא הסיוע ההומניטרי הדחוף לרצועת עזה.
פורסם לראשונה: 20:11, 09.06.24