בעל המסעדה מספר על הירי
(צילום: משה מזרחי)

המשטרה עצרה היום (ה') צעיר בן 25 מהכפר טובא זנגריה, בעל מסעדת המבורגרים בחצור הגלילית, בחשד שהיה מעורב בירי לעבר מסעדת "כביש 90" בצומת מחניים, ובהנחת קליעים ובניסיון לנפץ את חלונות מסעדת BBB בראש פינה. בית משפט האריך את מעצרו בצהריים עד יום שני הקרוב.
2 צפייה בגלריה
תוצאות הירי על מסעדת כביש 90
תוצאות הירי על מסעדת כביש 90
חלונות מסעדת "כביש 90", אחרי הירי
(צילום: אביהו שפירא)
2 צפייה בגלריה
מסעדת כביש 90
מסעדת כביש 90
(צילום: אביהו שפירא)
האש לעבר מסעדת "כביש 90" נפתחה מנשק אוטומטי לפני כשבועיים וחצי לפנות בוקר. עובדי המסעדה היו באותה עת בחלקה האחורי, ולא נפגעו. "הגיע אדם, חמוש בנשק אוטומטי, והתחיל לירות צרורות לעבר חלונות המסעדה", סיפר רן ששון, מבעלי המסעדה, יממה לאחר הירי.
הוא ציין בשעתו כי "אין לנו מושג מי ירה ומה הוא רוצה. אף אחד לא פנה אלינו בשנים האחרונות בעניין של פרוטקשן, כך שאין לנו אפילו מישהו לחשוד בו". היום ביקש ששון לא להתייחס למעצר, ומסר: "אנחנו ממשיכים קדימה".
ימים ספורים לאחר הירי לעבר המסעדה בצומת מחניים, הונחו קליעים מחוץ למסעדת BBB בראש פינה ונרשם ניסיון לניפוץ חלונות המסעדה.
בתוך כך ובמסגרת פרשה אחרת של חשד לגביית דמי חסות בצפון, אתמול נעצר מפקד תחנת משטרה לשעבר בחשד לעבירות סחיטה באיומים. החשוד, שעד לפני שנתיים עוד שירת במשטרה, הוא בעלים של חברת אבטחה. בעבר הגיע מידע מודיעיני באשר לקשרי החברה שלו עם עבריינים, אך הדבר לא הבשיל לחקירה.
בעקבות גל האירועים האחרונים בצפון הקשורים לסחיטת דמי חסות מעסקים באמצעות חברות אבטחה - הוחלט על פתיחת חקירה סמויה, שאתמול הפכה לגלויה עם מעצר של הקצין לשעבר, שגם חשוד בקשירת קשר לביצוע פשע.