(צילום: נוויל)

שר התקשורת יועז הנדל (הרוח הציונית) התייחס להקמת המפלגה המאוחדת עם יו"ר ימינה שרת הפנים איילת שקד, ואמר הבוקר (שני) לאולפן ynet כי "אנחנו רוצים רק דבר אחד על השולחן - ממשלת אחדות". לדבריו, "הרוח הציונית נמצאת במגרש שבו יש ימין ממלכתי. יש הרבה כאלה שלא רוצים להצביע לנתניהו, סמוטריץ' או בן גביר, אבל מצד שני לא רוצים להצביע לשמאל-מרכז".
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2022 במקום אחד
הוא הוסיף: "יש גוש שלם של 'רק ביבי' ויש הרבה אנשים שלא מזדהים עם זה - הם מצביעים ליכוד כי אין להם ברירה. האיחוד של בני גנץ וגדעון סער פינה את מגרש הזהב. חשבתי בעבר שתקווה חדשה וימינה יתאחדו וייצרו בית גדול לימין הממלכתי, סער החליט אחרת ואני מאחל לו הצלחה".
הסקרים לא מראים תוצאות טובות לגבי "הרוח הציונית". "אני מתייחס רק לסקרים אמיתיים ויציבים, לא לפייק. בסוף בוחרים בך לפי התוכניות והביצועים שלך - איילת ואני שרים ביצועיסטים".
אם תראו בסקרים שככל שאתם מתקדמים אתם באותו המספר, תרוצו עד הסוף בכל מקרה? "אנחנו רצים עד הסוף בכל מקרה, ואין בסקרים משהו שמעיד על הדבר הזה. בינתיים אנחנו עוברים את אחוז החסימה וזה עוד יגדל".
2 צפייה בגלריה
איילת שקד ויועז הנדל
איילת שקד ויועז הנדל
שקד והנדל בחתימה על ההסכם
(צילום: אריאל זנדברג)
נניח שיבחרו בך - איך אתה משכנע את לפיד, גנץ וסער לשבת בממשלה תחת נתניהו? "קודם כל, אני לא משכנע אותם לשבת תחתיו, אני אומר שנקים ממשלת אחדות - אין אפשרות אחרת. הנחת המוצא שזה יקרה רק תחת נתניהו היא לא נכונה. כל מי שמציע ממשלת אחדות ללא הליכוד - משקר. אין כזה דבר מספרית, אי אפשר להקים משהו כזה. יש מי שמציע ממשלת 61 עם בן גביר כדי לבטל את המשפט ולפטר את היועצת המשפטית לממשלה - אנחנו לא שם, אני נגד. יש מי שמציע ממשלה עם המשותפת - גם לזה אני מתנגד".
הנדל הוסיף: "אנחנו נגד ממשלה צרה ומעוניינים רק בממשלת אחדות - נוודא שהיא עובדת ללא ערבויות של דרעי או הסתמכויות על מילה של נתניהו. אני מאלה שרואים בנתניהו בעיה ולא פתרון. אם זה היה תלוי בי הוא לא היה כאן, אך לאחר חמש מערכות בחירות כדאי שנגיד את האמת - אנחנו בכאוס פוליטי, צריך משהו פרקטי ולא לספר סיפורים".
אתה ואיילת שקד רואים עין בעין את ההתנגדות לממשלה צרה? "דנו הרבה והבנו שממשלה צרה תוביל לבחירות. המסקנה הפוליטית שלנו היא שזה לא יכול לעבוד".
אתה יודע אם איילת שקד שוחחה עם נתניהו? "היא לא שוחחה עם אף אחד. בסוף יש לנו מאבק פוליטי, אנחנו לוקחים מהליכוד קולות. יש אנשים שמרגישים לא נוח עם מה שקורה שם - עם המדליונים האלה".
מה דעתך על המהלך של ח"כ מיכל שיר סגמן? הייתם באותה מפלגה, מה היה שם? "אני לא פרשן פוליטי, אני פוליטיקאי. אני מאוד אוהב את מיכל ומאחל לה בהצלחה. הסיפור הוא רעיונות - אדם צריך לעמוד מאחורי הרעיונות שלו ולהחליט לאן הוא הולך".
2 צפייה בגלריה
מיכל שיר במליאת הכנסת
מיכל שיר במליאת הכנסת
"אוהב אותה, מאחל לה בהצלחה". ח"כ מיכל שיר סגמן
(צילום: יואב דודקביץ')
(צילום: נוויל האריס)

ח"כ אלי כהן (הליכוד) התייחס אף הוא להחלטתה של ח"כ מיכל שיר סגמן לעזוב את תקווה חדשה לטובת מעבר ליש עתיד, ואמר לאולפן ynet: "היא בהחלט שומרת על הקצב של מפלגה לשנה - שלוש מפלגות בשלוש שנים. לפיד קרא לנו 'כוח האופל', ועכשיו הוא מצרף למפלגתו מישהי שקראה לחברי הליכוד 'חלאות'. זה השיח, זה הכיוון. במילה אחת - שיתביישו".
נזכיר כי לפני הצטרפותה לסער, שיר סגמן הייתה חברת כנסת מטעם הליכוד, עד שהצביעה בעד הפלת הממשלה הפריטטית של בנימין נתניהו ובני גנץ והתפטרה מהכנסת.
לדברי כהן, "אחרי שהיא צמחה בליכוד ותמכה בנתניהו, כל היום היא התבטאה נגדו. שמענו מה היא אומרת על לפיד - כמה היא חושבת שהוא לא ראוי ולא נכון". הוא הוסיף: "אחרי הכול, דבר אחד הביא אותה ליש עתיד - שיח מתלהם, סגנון בוטה והשתלחות בליכוד ובנתניהו. זה אותו יאיר לפיד שעלה לבמה ואמר שצריך לדבר בשפה נאותה. אז באמת, זה השינוי שרוצים להוביל? אנחנו ננצח בגדול, נחזור לשמור על המדינה ועל הכול".