בעוד כחודש וחצי ייצאו רשמית ילדי ישראל לחופש הגדול, שיימשך חודשיים - אבל בניגוד לנוהג שהשתרש בשנים האחרונות, ובמסגרתו הופעלה גם בגני הילדים לגילי 6-3 תוכנית בתי הספר של החופש הגדול - השנה עדיין לא נמצא לכך תקציב. המשמעות: הילדים ייאלצו להישאר בבית, או שהוריהם ייאלצו לשלם סכומי עתק על קייטנות פרטיות, בימים שבהם יוקר המחיה מאמיר.
בהמשך לפרסום הראשון בנושא בחדשות 13, שר החינוך יואב קיש נמצא בימים אלה בהידברות עם משרד האוצר כדי לשנות את המצב, אך לפי שעה לא ידוע על הסכמות.
2 צפייה בגלריה
אילוס ילדה עם תיק הולכת ל גן ילדים
אילוס ילדה עם תיק הולכת ל גן ילדים
(צילום: shutterstock)
יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר כי "זה ההבדל בין ממשלה שעובדת למען הציבור שנושא בנטל, עובד ומשלם מיסים, לבין ממשלה שעובדת למען מגזרים מסויימים ומתעדפת בטלנים".
תוכנית "בית הספר של הקיץ" בבתי הספר היסודיים, שכוללת במקור את תלמידי כיתות א'-ג', נפתחה כבר לפני כמה שנים ונוטלים בה חלק כ-65% בממוצע מהתלמידים. תוכנית הלימודים בבתי הספר של הקיץ כוללת פעילויות העשרה וחוויה כמו פעילויות סביב ספרים, תיאטרון, מוטוריקה עדינה, יצירה, ריקוד ופעילות גופנית.
2 צפייה בגלריה
הצהרה לתקשורת בנושא החינוך לגיל הרך
הצהרה לתקשורת בנושא החינוך לגיל הרך
קיש וסמוטריץ'. יימצא פתרון?
(צילום: אלכס קולומויסקי)
התשלום על בית הספר של הקיץ מסובסד בחלקו על ידי משרד החינוך ותשלום ההורים משתנה מעיר לעיר, ותלוי בשיוך של היישוב לאשכול סוציו-אקונומי. בערים שנחשבות מבוססות יותר ומשתייכות לאשכול העליון (למשל תל אביב, רמת גן, גבעתיים, הוד השרון, הרצליה ורעננה), גובה השתתפות ההורים הוא 450 שקלים. ברשויות הביניים משלמים 300 שקלים, ואילו ברשויות חלשות מבחינה כלכלית וחברתית ההורים לא נדרשים כלל לתשלום. כך או כך, הורה שמעוניין להרחיב את שעות הפעילות עד אחר הצהריים ייאלץ לשלם תוספת לצהרון.
ממשרד החינוך נמסר: "המשרד נערך להפעלת מסגרות בתי הספר של החופש הגדול לתלמידי כיתות א'-ג' ופועל להקצאת התקציב מול משרד האוצר גם לגני הילדים".