2 צפייה בגלריה
ח"כ שמחה רוטמן
ח"כ שמחה רוטמן
ח"כ שמחה רוטמן
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת )
המשטרה פרסמה בצהריים (שלישי) הודעה חריגה ותקיפה נגד חבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית) שהתלווה אל פעילים שביקשו לתקוע בשופר בבית הקברות המוסלמי בעיר העתיקה בירושלים, בהם חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק שכבר הורחק מהאזור כמה פעמים בגין תקיעת שופר.
לפי המשטרה, שלושה פעילים שהיו עם רוטמן וחברת הכנסת מיכל וולדיגר התכוונו להפר החלטה של בית המשפט המחוזי והתעלמו מהוראות ואזהרות השוטרים במקום - ועל כך הוחלט לעכב אותם לחקירה.
המשטרה ביקשה מאחד המעוכבים למסור את נשקו, אותו הוא נושא ברישיון, אך הוא סירב. בין הצדדים התפתח ויכוח על העיכוב, כשהפעיל ורוטמן מסרבים לעיכוב שעות לפני יום כיפור ללא חקירה בתור אמצעי ענישה.
"בשלב מסוים נצמד אליו ח"כ רוטמן והציע לשמור לחשוד את נשקו", כתבו במשטרה. "על אף ששוטר הבהיר לשניים כי אסור להעביר הנשק לח"כ, נטל רוטמן את הנשק לרשותו ורק בהמשך הגיע אל תחנת המשטרה באזור ושם מסר את הנשק לשוטרים".
2 צפייה בגלריה
יהודה גליק תוקע בשופר בהר הבית
יהודה גליק תוקע בשופר בהר הבית
יהודה גליק תוקע בשופר בבית הקברות המוסלמי, בחודש שעבר
(צילום: קרן שלום ירושלים)
במשטרה כינו את מעשיו כהכשלת שוטרים, התעלמות מהוראות, ניצול חסינות לרעה ונטילת נשק שלא כדין. "בהתאם לנוהל, חומרים אלה ייבדקו וייבחנו, וככל שיימצא לנכון תפנה המשטרה ליועצת המשפטית לממשלה בבקשה לפתוח נגדו בחקירה", נמסר.
במשטרה הוסיפו כי "לצערנו, בשעה ששוטרי משטרת ישראל פרוסים ברחבי הארץ ובירושלים מקצה לקצה לשמירת הביטחון והסדר בתקופה מתוחה, במהלך ערב יום הכיפורים, יש מי שמנסה להכשילם, לייצר פרובוקציה ולבצע מעשים פסולים שיש בהם להפר את שלום הציבור וביטחונו".
וולדיגר ורוטמן אמרו כי "המשטרה מתעללת באזרח שומר חוק ומעכבת קצין בסיירת מטכ"ל שכל עוונו הוא שנחשד בתקיעה בשופר במקום ציבורי, כאשר אין כל הוראה חקוקה או איסור לתקוע. התקיעה בשופר בשביל המוביל לשער הרחמים אינה פוגעת בסדר הציבורי, ואינה מטרידה איש מלבד משטרת ישראל שעושה דין לעצמה בניגוד גמור להחלטת בית המשפט".
השניים ציינו כי "מי שעורר את המהומה היא רק המשטרה. המשטרה בוחרת באופן סלקטיבי את מי לעכב לחקירה ואת מי לא, תוך פגיעה בחופשה התנועה של אזרחים החפצים ללכת למקום הקדוש להם ערב יום הכיפורים. בפועלה כך, המשטרה לא רק מפרה חוק, אלא פוגעת שוב ושוב באמון הציבור בה".
על תקרית האקדח אמר רוטמן כי המשטרה עסוקה ברדיפה פוליטית והפצת שקרים. "במהלך מעצר לא חוקי ובניגוד להחלטתו של בית המשפט תוך ביצוע תקיפה ומעצר שווא, וכדי למנוע העברת נשק לידי מי שאיננו מורשה, העביר ח"כ רוטמן את נשקו של האדם שעוכב שלא כדין לתחנת המשטרה. צר לנו שמשטרת ישראל עוסקת בערב יום כיפור בהפצת שקרים וברדיפה פוליטית של אזרחים שומרי חוק במקום להגן ולשמור על שלום הציבור", נמסר מטעמו.