בקטאר מתקיימת היום (ה') פגישה בהשתתפות ראש המוסד דוד ברנע, ראש ה-CIA וויליאם ברנס וראש ממשלת קטאר מוחמד בן ג'אסם אאל תאני. השלושה דנים בתנאים לעסקת חטופים והפוגה במלחמה בעזה.
גורם שבקיא בפרטי הפגישה אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי העובדה שבכירים מישראל, ארה"ב וקטאר (המתווכת מטעם חמאס) יושבים סביב שולחן אחד תורמת להאצת המגעים לעסקה, יותר מחודש אחרי תחילת המלחמה. השיחות בקטאר כוללות גם דיונים על הכנסת דלק לרצועת עזה - למרות ההתנגדות של ישראל וטענתה שהדלק ישמש את חמאס בלחימה.
2 צפייה בגלריה
מוחמד בן עבד א-רחמן בן ג'אסם א-ת'אני
מוחמד בן עבד א-רחמן בן ג'אסם א-ת'אני
ברנס, אאל תאני וברנע. פגישה משולשת בקטאר
( צילום: יריב כץ, AP)
הכותרת
מי באמת אחראי להשיב את החטופים הביתה?
23:39
לפי CNN הצדדים דנים בהצעה לשחרור בין 10 ל-20 חטופים ישראלים תמורת הפוגה הומניטרית של שלושה ימים. בנוסף יעביר חמאס רשימה של החטופים שמוחזקים בעזה. אתמול דיווחה CNN שאין סיכוי שישראל תסכים להפוגה משמעותית בלחימה ללא שחרור מספר משמעותי של חטופים.
ברנס נשלח לשיחות עם ישראל וקטאר על-ידי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. השבוע הוא נפגש בישראל עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט וראש המוסד ברנע, ומהארץ המשיך לקטאר.
ברנע, ברנס ואאל תאני נפגשו בקטאר אחרי שמתווכים קטארים נפגשו אתמול עם חברים בלשכה המדינית של חמאס, ודנו איתם בתנאים שיאפשרו עסקה. אתמול ציטטה רויטרס גורם שאמר שבמו"מ הועלתה אפשרות לשחרור 10 עד 15 חטופים בתמורה להפוגה הומניטרית של יום עד יומיים.
במקביל לפרסומים על הפגישה בקטאר אמר הנשיא יצחק הרצוג בראיון לרשת NBC כי "בשלב זה אין הצעה ממשית מצד חמאס לעסקה להחזרת החטופים". לפי הרצוג, "כרגע אין שום הצעה אמיתית שתקפה על ידי חתימת חמאס. זה מצער, וכמובן שאנחנו עובדים בשתי החזיתות, גם הצבאית, כדי להביא אותם הביתה".
2 צפייה בגלריה
ויליאם ברנס ראש ה CIA
ויליאם ברנס ראש ה CIA
ראש ה-CIA. הגיע לאזור בשליחות של ביידן
(צילום: AP)
גנץ בהצהרה בגבול הצפון

היום, בסיור בגבול הצפון, התייחס השר בני גנץ לפרסומים שמגיעים מהצד הפלסטיני על עסקת חטופים ואמר: "אני ער לשיח על עסקת חטופים. זה שיח מלא תעמולה שקרית שפוגעת ומטלטלת את המשפחות והציבור הישראלי כולו. אני קורא לכם להימנע מללכת שבי אחרי תעמולת אויבנו".
"המאמץ להשבת החטופים מתקיים כל הזמן במגוון דרכים וצירים, גם ברגעים אלו. יש רק גורם קבוע אחד שטובת ישראל לנגד עיניו וזה מדינת ישראל, והגורמים המוסמכים לכך. אנחנו עושים הכול כדי להשיב בנות ובנים לגבולם. לא נעצור. אנחנו עושים הכל בכדי לנצח את המלחמה הזו ואנחנו ננצח".