ראשי מועצות בצפון לוחצים לא להסכים להפסקת אש ל-21 יום עם חיזבאללה, וגם שרים בממשלה יוצאים למתקפה - לאחר שלפי דיווח ב"סקיי ניוז" הפסקת אש כזו תחל "בשעות הקרובות". השר איתמר בן גביר יכנס את סיעת עוצמה יהודית לישיבה דחופה, השר בצלאל סמוטריץ' אמר כי "אסור לתת לאויב להתאושש", וראשי מועצות אמרו כי לא זו הדרך שתחזיר את התושבים לבתיהם.
דוידוביץ': "הפסקת אש - טעות גורלית"

"דעתי ברורה. חד משמעית. זו תהיה טעות גורלית של מדינת ישראל ללכת להפסקת אש", אמר משה דוידוביץ', ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות, בריאיון ל-ynet. "לתת לנסראללה 21 יום זה לא פרס, זו מתנה שאסור לתת. מתנה שתגרום לאבדות בנפש".
ראש מועצת שלומי, גבי נעמן, אמר כי "על הממשלה להמשיך את המלחמה ואפילו ביתר שאת, עד להכרעה שתביא סוף סוף ביטחון לתושבי הצפון". ראש מועצת מרום הגליל, עמית סופר: "עת מלחמה, ועת הסכמים דיפלומטיים. וזו עת מלחמה. הפסקת אש תשיג רק שני דברים - הרחקת השבת תושבי הצפון לבתיהם, ונטישת התושבים שלא פונו. אנו קוראים לראש הממשלה לעמוד איתן לצד תושבי הצפון ולחתור להכרעה צבאית של האויב, ארגון טרור רצחני ולא בר שיח".
בהמשך הגיב גם ראש העיר טבריה יוסי נבעה לאפשרות של הפסקת אש בצפון. הוא אמר כי "מלחמת לבנון השנייה הסתיימה בהחלטה 1701 שאותה חיזבאללה רמס ועודנו רומס ברגל גסה. לאחר שנים שבהן חיזבאללה לא מורתע, הגיע הזמן להגיע מולו להכרעה צבאית. לחתום מולו על עוד הסכם סרק זו תהיה מהלומה נוספת בפניהם של תושבי הצפון המפונים מבתיהם כבר 11 חודשים".
הדיון במועצת הביטחון - וההצעה להפסקת אש
(צילום: רויטרס )

המראת נתניהו לניו יורק
(צילום: עומר מירון, יחזקאל קנדיל, לע"מ)

בימין תקפו את ההסכם המסתמן, בעת שראש הממשלה בנימין נתניהו עושה את דרכו לניו יורק, שם ינאם מחר באו"ם. יו"ר הציונות הדתית, השר בצלאל סמוטריץ', אמר כי "המערכה בצפון צריכה להסתיים בתרחיש אחד - ריסוק חיזבאללה ושלילת יכולותיו לפגוע בתושבי הצפון. אסור לתת זמן לאויב להתאושש מהמכות הקשות שחטף ולהתארגן מחדש להמשך המלחמה אחרי 21 יום. כניעה של חיזבאללה או מלחמה, רק ככה נחזיר את התושבים והביטחון לצפון ולמדינה".
גם חברת מפלגתו, השרה אורית סטרוק, תקפה: "אין מנדט מוסרי להפסקת אש. לא ל-21 יום וגם לא ל-21 שעות. חיזבאללה הפך את לבנון לחבית חומר נפץ. 1701 הפך את תושבי הצפון לבני ערובה, ולגולים בארצם. לא חוזרים על טעויות עבר. לא עוצרים עד שמתקנים".
שר התרבות והספורט מיקי זוהר מהליכוד הוסיף כי "הפסקת האש בלי כל תמורה משמעותית מצד חיזבאללה - שגיאה חמורה שמסכנת הישגים ביטחוניים גדולים של ישראל בימים האחרונים. ‏אני מאוד מקווה שהדיווחים אינם נכונים, אנחנו חייבים להמשיך בכל הכוח עד להכרעה ברורה בצפון".
2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד בוועידת המשפט ה-13
יאיר לפיד בוועידת המשפט ה-13
לפיד: "לא נקבל הצעה שאינה כוללת הרחקת חיזבאללה מגבולנו הצפוני"
(צילום: יאיר שגיא)
2 צפייה בגלריה
צור
צור
"הפסקת אש - קין על הממשלה". תקיפה בצור שבלבנון
(צילום: REUTERS/Amr Abdallah Dalsh)
ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט אמר: "‏אז עכשיו פתאום העולם לוחץ להפסקת אש עם חיזבאללה. ‏זה פשוט לא עובד ככה. באיחור גדול ישראל הגיבה והתחילה להשמיד בהדרגה את חיזבאללה. ‏אז פתאום, העולם מחליט שעכשיו זה הזמן להפסקת אש? ‏זו ההגדרה של חוצפה. ‏ישראל חייבת להסיר את חיזבאללה כאיום על משפחותינו. ‏אם חיזבאללה רוצה שהאש תיפסק, שיתכבד להתפרק מנשקו ולהתרחק 15 ק"מ מגבול ישראל".
בניגוד לדברים אלו, ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר כי ישראל "צריכה להודיע הבוקר שהיא מקבלת את הצעת ביידן-מקרון להפסקת אש, אבל רק לשבעה ימים, כדי לא לאפשר לחיזבאללה לשקם את מערכות הפיקוד והשליטה שלו. לא נקבל שום הצעה שאינה כוללת הרחקת חיזבאללה מגבולנו הצפוני".
יו"ר הימין הממלכתי גדעון סער, שהיה מועמד לשר הביטחון של נתניהו, הגיב ללפיד - עימו הסתכסך בשבוע האחרון: "הפוך גוטה הפוך. מהפסקת אש זמנית - רק חיזבאללה ירוויח".
גם תושבים בצפון זועמים על המגעים לקיום הפסקת אש. מטה "נלחמים על הצפון", המייצג אלפי משפחות שפונו מבתיהן, מסר: "הפסקת אש תהווה אות קין על הממשלה ופגיעה בתושבי קו העימות הצפוני, שסובלים כבר קרוב לשנה בפטריוטיות".
רפאל סלאב, ממובילי המטה, אמר כי "לא ייתכן שאחרי שנה של הפקרות מוחלטת בצפון, שבוע אחרי שנסכו בנו תקווה לחזרה הביתה וקצת גאווה לאומית, כבר מקפלים את עוצמתו של צה"ל והולכים להסדר מדיני. הוצאתם לנו את טיפת האוויר האחרונה שנותרה. מי שיחתום על הסכם מדיני כעת - דם הנרצחים בטבח הבא בצפון יהיו על ידיו. זו שגיאה מבצעית. זו שגיאה טקטית. ובעיקר, זו חרפה לאומית ממעלה ראשונה".