שר הביטחון יואב גלנט העביר לראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי הקבינט המצומצם מכתב שבו הזהיר כי המלחמה מתנהלת "ללא מצפן מתוקף", לאור השינויים שהיא עוברת - שכוללת חילופי מהלומות ישירות עם איראן. "ההתפתחויות המשמעותיות, בראשן חילופי המהלומות הישירות, מגדילים את הצורך לקיים דיון ולעדכן את מטרות המלחמה", כתב גלנט.
1 צפייה בגלריה
יואב גלנט והרצי הלוי בסקירה מבצעית בבור חיל האוויר
יואב גלנט והרצי הלוי בסקירה מבצעית בבור חיל האוויר
הלוי, גלנט ונתניהו
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
במכתב שפורסם בחדשות רשת הוסיף גלנט: "מצב הדברים בו אנו מתנהלים, ללא עדכון מטרות המלחמה, פוגע בניהול המערכה ובהחלטות הקבינט".
הוא טען כי הדיונים בנושא המטרות אפילו לא מתנהלים, וקרא לקיים דיון על המטרות "בהסתכלות כוללת על כלל הזירות והזיקה ביניהן. בעזה: ביסוס המציאות ללא איום צבאי, מניעת התעצמות של יכולות הטרור, השבת כל החטופים וקידום חלופה לשלטון חמאס. בלבנון: יצירת מציאות ביטחונית שתאפשר את חזרת תושבי הצפון בהקדם לבתיהם".
בלשכת ראש הממשלה אמרו כי מכתבו של השר גלנט "תמוה ביותר". בהודעת הלשכה נאמר עוד כי "יש מצפן אחד, והוא יעדי המלחמה כפי שנקבעו על-ידי הקבינט. היעדים נבחנים כל הזמן, ואף הורחבו לאחרונה".
דבריו של גלנט מגיעים לאחר התקיפה הישראלית באיראן בלילה שבין שישי לשבת, שבמסגרתה הושמדו ארבע מערכות הגנה אווירית מסוג S-300 שאיראן רכשה מרוסיה, לפי דיווחים, לצד בסיסים ואתרים צבאיים שהותקפו. ל"וול סטריט ג'ורנל" אמר גורם ישראלי כי למעשה כל מערכות ה-S-300 שהיו ברשות איראן לפני התקיפה - הושמדו.
כעת, באיראן שולחים מסר מאיים לישראל. הנשיא האיראני מסעוד פזשכיאן אמר: "ניתן מענה הולם לתוקפנות המשטר הציוני נגד האתרים הצבאיים שלנו. הסכסוך עלול להתרחב אם יימשכו התקיפות הישראליות. טהרן לא מעוניינת במלחמה, אך נגן על הזכויות של האומה והמדינה שלנו".