המשטרה עדכנה הערב (שבת) כי עצרה חמישה בני אדם בחשד למעורבות בקטטה ההמונית שהסתיימה ברצח של שני אריתריאים בדרום תל אביב ובפציעתם של שישה נוספים. לפי הודעת המשטרה, החשודים נתפסו כשברשותם כלי תקיפה. המהומה התרחשה בסמוך לכנסייה ברחוב לוינסקי פינת לבנדה.
קטטה בין אריתריאים בדרום תל אביב - והגעת המשטרה
(צילום: דוברות הכנסייה האריטראית)

לפי עדי ראייה, האירוע החל כשאדם אחד לפחות הגיע רעול פנים לכנסייה שבמקום עם גרזן, ריסס בגז פלפל את המתפללים - בהם גם ילדים - ותקף אותם. שניים מששת הפצועים במצב קשה, שניים במצב בינוני ושניים במצב קל.
המשטרה מסרה כי "כוחות משטרה מתוגברים של משטרת מחוז תל אביב ומרחב איילון המשיכו בפעילות יזומה ורציפה על מנת לשמור על הסדר הציבורי תוך מתן ביטחון לתושבים".
השוטרים, לפי העדויות, פרצו פנימה אל תוך הכנסייה - על אף שהמהומה התרחשה מחוץ לה. לאור המהומה שפרצה, לא ברור אם היה יותר מתוקף אחד, אך המשטרה הבהירה כי במצלמות האבטחה נצפית תגרה גדולה, וכי במקום היו שתי זירות. העדים במקום טוענים כי הם מזהים את האיש שהגיע עם גרזן ותקף אותם.
2 צפייה בגלריה
כלי התקיפה שנתפסו על החשודים בדרום תל אביב
כלי התקיפה שנתפסו על החשודים בדרום תל אביב
כלי התקיפה שנתפסו על החשודים בדרום תל אביב
(צילום: דוברות המשטרה)
2 צפייה בגלריה
מפקד מחוז ניצב פרץ עמר
מפקד מחוז ניצב פרץ עמר
מפקד מחוז ניצב פרץ עמר וזירת האירוע
(צילום: טל שחר)
מפקד מחוז ת"א, פרץ עמר, קיים הערכת מצב בזירה. לשאלת ynet, הוא אמר כי עשרות בני אדם השתתפו בקטטה, כפי שתועד במצלמות האבטחה. "זו תגרה ולא תקיפה, זה אירוע משמעותי", אמר עמר. "מי שמשלם עליו הם התושבים כאן, שחיים בפחד. זה צריך להיפסק". הוא לא הטיל אחריות על מתנגדי או תומכי המשטר באריתריאה, והוסיף: "משטרת ישראל לא תוכל לטפל לבד במובלעת הזאת שנקראת תל אביב דרום, בלי משרדי הממשלה השונים".
בחודשים האחרונים התרחשו קטטות עקובות מדם בין מתנגדי המשטר באריתריאה לתומכיו, שהפכו לא פעם את רחובות דרום תל אביב לזירת קרב של ממש - עם אלות, דוקרנים ולינצ'ים של ממש. הפעם האחרונה שבה נרצח אדם בקטטות האלה הייתה בתחילת חודש יולי, אז מתנגד משטר הוכה למוות באכזריות. לפני כשלושה שבועות הוגש כתב אישום נגד תוקפיו, ופורסם תיעוד מהלינץ' שעבר ברחוב תדהר.
מאז העימותים הגדולים בין תומכי ומתנגדי המשטר בחודש ספטמבר, נרצחו בתל אביב תשעה אריתריאים בקטטות. ארגוני הסיוע דורשים מהמשטרה לספק הגנה טובה יותר למבקשי המקלט מתנגדי המשטר. חרף מעצרים מינהליים שבוצעו, לא הצליחה עד כה המשטרה למנוע את חידוש המהומות הללו מעת לעת.