צעירה הרה בת 23 מנוף הגליל כמעט ושילמה בחייה לאחר שביקשה מבעלה להחליף את בגדיו. כך עולה מכתב האישום שהוגש שלשום (שני) נגד הבעל לבית המשפט המחוזי בנצרת. הבעל בן ה-37 נאשם בניסיון רצח, תקיפה הגורמת חבלה של ממש, תקיפת בת זוג, שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה.
1 צפייה בגלריה
הסכין ששימשה את הבעל
הסכין ששימשה את הבעל
"אם היה מצליח, זה היה רצח כפול". הסכין ששימשה את הבעל
(צילום: דוברות מחוז צפון)
בני הזוג נשואים כמה שנים ומתגוררים ברחוב תבור בנוף הגליל. לבני הזוג יש שני ילדים, בני שלוש ושנה, והאישה נמצאת בחודש השמיני להריונה. בכמה מקרים קודמים לניסיון הרצח, הבעל צעק עליה, ותקף אותה במכות ובנשיכות כשכעס עליה.
"ב-14 באפריל 2022 הגיע דיווח למוקד 100 של המשטרה בצפון. הפונה הייתה אישה שסיפרה שבעלה חזר בלילה הביתה, היא ביקשה ממנו להחליף את בגדיו המלוכלכים והוא בתגובה החל לצעוק עליה שתשתוק, הניח את שתי ידיו על צווארה וחנק אותה. בשלב מסוים הוא הירפה את ידיו מצווארה והיא צעקה בשארית כוחותיה", תיארה רס"ר מייסא ספורי, חוקרת בכירה בתחום אלימות במשפחה במשטרת נוף הגליל, שחקרה את הפרשה.
הבעל נשך את אשתו בעוצמה ושרט אותה, תוך שהוא גורם לה לחבלות ולשטף דם, ועזב את הבית. "האישה המוכה הגיעה לתחנה, מסרה עדות מפורטת וביקשה לחזור לביתה", הוסיפה רס"ר ספורי.
כעבור כמה שעות, סמוך ל-11:00 בצהריים, בעת שהאישה הייתה בביתה עם שני ילדיה הקטנים ודלת הבית נעולה, מחשש שבעלה יחזור ויפגע בה, הוא חזר ועקר את חלון חדר השינה. לאחר מכן נכנס לדירה דרך החלון, חמוש בסכין. "האישה שפחדה שהוא עומד לרצוח אותה, נטלה את בתה התינוקת וברחה מהבית תוך שהיא מתקשרת למשטרה", תיארה עו"ד שרית מזרחי מהפרקליטות בכתב האישום.
"היא יצאה מבניין המגורים שלהם ורצה לעבר הכביש הסמוך לביתם, כשהיא צורחת לעזרה. בעלה רדף אחריה ברחוב עם הסכין. בהמשך הוא הצליח להשיג אותה, הפיל אותה ואת התינוקת בת השנה שהחזיקה על הידיים לאספלט והחל לדקור אותה בעודה שכובה על הכביש במטרה להמיתה. הוא דקר אותה שלוש פעמים ורק אז נעצר על ידי עוברים ושבים שהיו במקום ושמעו את הצרחות שלה", תיארה רס"ר ספורי. "אם חלילה הוא היה מצליח לרצוח אותה, אז זה היה רצח כפול כי גם העובר היה נפגע והיו נשארים שני ילדים יתומים".