חמישה ימים חלפו מאז הפיגוע בתל אביב, שבו ג'עפר מונה משכם פוצץ עצמו סמוך לבית כנסת, אבל עדיין רב הנסתר על הגלוי. זהותו של המחבל אמנם התבררה לאחר שכוחות הביטחון הודיעו על כך למשפחתו, אבל מסלול הגעתו משכם לתל אביב עדיין לא פורסם ברבים, וכך גם היעד. אלו השאלות שתשובות להן עדיין לא ניתנו.

איך נכנס המחבל לשטח ישראל?

בהצהרה שמסר בבוקר שלאחר הפיצוץ אמר מפקד מחוז תל אביב ניצב פרץ עמר כי למחבל אין עבר פלילי או ביטחוני: "לא מדובר באדם שנמצא אצלנו במערכות או מופיע במאגרים שלנו". הוא לא מסר פרטים כיצד הוא הגיע משכם לתל אביב, וגם לא נמסר מי סייע לו.
רגע הפיצוץ בת"א

1 צפייה בגלריה
ג'עפר מונה המחבל המתאבד
ג'עפר מונה המחבל המתאבד
זירת פיצוץ המטען, והמחבל ג'עפר מונה
(צילום: Jack GUEZ / AFP)

מה היה מסלולו בתוך תל אביב?

בתיעוד מלפני הפיצוץ, שאירע ביום ראשון בערב, נראה המחבל לבוש בחולצה כהה ובג'ינס, עם תיק כחול ומשקפיים, והולך ברחוב סמוך עם תיק על גבו, שבו אחסן את המטען. מרחוב האצ"ל שבדרום תל אביב הוא פנה לדרך לח"י שבסמוך, ושם התפוצץ - ופצע בינוני עובר אורח שעבר במקום על קורקינט. אבל עדיין לא פורסם היכן צעד לפני שהגיע לרחוב האצ"ל.

מה היה יעד הפיגוע?

המחבל התפוצץ עם המטען, שיוצר כנראה בשטחים ולא נחשב תקני, סמוך לבית כנסת באמצע תפילת ערבית, בעת שבמקום נכחו עשרות רבות של מתפללים. "אם הוא היה נכנס לבית הכנסת זה היה אירוע שהיו יכולות להיות לו השלכות לאומיות. היה פה נס גדול", אמר עובד עירייה. אבל טרם ברור אם בית הכנסת אכן היה היעד המקורי.
הצהרת ניצב פרץ עמר, בבוקר שלאחר הפיגוע

מתפללים בבית כנסת הסמוך לזירת הפיצוץ: "היה נס"
(צילום: יריב כץ)

פצוע הפיגוע מדבר מבית החולים
(צילום: דוברות איכילוב )

האם משפחת המחבל ידעה על תוכניותיו?

אמו של המחבל אמרה כי משפחתו הופתעה מהמעשה. "הוא הלך עם דודו לניתוח, חשבנו שהוא איתו בבית החולים. רצינו לדווח למשטרה שהוא נעדר כבר כמה ימים", אמרה - אבל ייתכן שחלק מבני המשפחה הופתעו מעט פחות.
אחד מאחיו נעצר, ואח אחר כתב בפוסט כי הוא נמצא בכלל בטורקיה - וייתכן שטס לשם זמן קצר לפני הפיגוע: "למי ששואל על מצבי, אני מחוץ לפלסטין. אני מרגיש כאב רב כי אני רחוק מהמשפחה שלי, אז אני מבקש מאלוהים שיעזור לי בימים הקרובים כדי שאוכל לחזור".
פחות מיממה לפני הפיגוע, אחותו של המחבל - שהייתה לאחר מכן זו שפרסמה בפייסבוק על מותו - שינתה את תמונת הפרופיל שלה לתמונה מסתורית של אישה (ייתכן היא עצמה) עם מצלמה, כשפניה מוסתרות. אותה אחות, שתייגה את האח המחבל ואת הוריה בפוסט שבו הודיעה על מות האח, מחקה לאחר מכן את אותו הפוסט.