סיגלית הלל, שבנה אורי טשרניחובסקי נרצח במסיבת הנובה ב-7 באוקטובר, הגיעה אמש (שבת) להפגנה שהתקיימה בהרצליה בקריאה לבחירות והשבת החטופים. היא הייתה בין הנואמים באותה הפגנה, אלא שלפי התיעוד בבר הסמוך, "המוניציפל", דווקא הגבירו את המוזיקה במהלך נאומה. התקרית זכתה לגינוי מראש העיר יריב פישר, שהאשים: "הם הגבירו את המוזיקה בכוונה. זה אירוע מבזה שאינו מתאים לערכיי העיר".
"אני לא גרה בהרצליה, לא מכירה את הבר, לא מכירה את המקום", הבהירה סיגלית בריאיון הבוקר לאולפן ynet. "אני הגעתי כמו בהרבה מאוד מוצאי שבת שאני מגיעה לספר על הבן שלי, לקרוא לשחרור החטופים, לקרוא לבחירות. כי אני באמת חושבת שמציאות חיינו מחייבת שינוי ושינוי רדיקלי".
(צילום: אסף חן)

3 צפייה בגלריה
סיגלית הלל, אמו של אורי, נואמת בהפגנה בהרצליה
סיגלית הלל, אמו של אורי, נואמת בהפגנה בהרצליה
סיגלית הלל, אמו של אורי, נואמת בהפגנה בהרצליה אמש
הלל אמרה כי ישנן דרכים לגיטימיות להתנגד למחאה, אך "בערב כזה, כשכולנו מבכים את החזרת גופות החטופים, להביע התנגדות למחאה בדרך של הגברת מוזיקה, אין לי מה להגיד, אנחנו לא מאותו עם כנראה".
- את ראית מה קורה שם בפאב בשעה שנאמת, קצת לפני אולי? "כן. אני ישבתי בצד עם הבת שלי והנכד, וכן, שמענו. בהתחלה חשבתי שזה תמים, שזה בר והמוזיקה מתנגנת, אבל לאט לאט שמתי לב איך הם הולכים ומגבירים ומגבירים. ניגשו אליהם אנשים וביקשו להוריד את הווליום - אבל הם לא הורידו. אין לי מושג למה הם עשו את זה, אני אדם פרטי, אני אמא של נרצח, ובאתי לספר על הבן שלי".
- כמה זה פוגע, הדווקאיות הזאת? "זה בעיקר עצוב, זה פשוט עצוב. זו הייתה שבת קשה לכולנו. לשים מוזיקה ומוזיקה כל כך שמחה, בדיוק כשאם שכולה מספרת על בנה, גם אם היא מביעה מחאה, ובואי, אני גם ציינתי את זה בנאום שלי, אני לא אשת שמאל, ההיפך. אני גם לא 'פריווילגית', כמו שנהוג לומר. אם יש לי איזשהי 'פריווילגיה' היא בהיותי אם שכולה, תואר שאף אמא בעולם לא הייתה חפצה בו. לשים מוזיקה כזאת, רועשת, שמחה, כשאם שכולה מספרת על בנה, אין לי מה להגיד, זה עצוב. פשוט עצוב".
לטענתה, מדובר בתולדות של הסתה מצד הממשלה. "אני לא פרשנית, אני לא מדינאית, אני לא פוליטיקאית. אבל אני מניחה, אנחנו כולנו שומעים את הקולות, של חברי כנסת, אני לא אזכיר שמות כי באמת העניין הוא לא פרסונלי, העניין הוא תרבות, זה דפוס של התנהגות של ממשלה ומפלגת שלטון שהיא בושה, היא פשוט בושה. בושה לנו, כעם".
גדי קדם, לאחר שהותקף אמש
(צילום: אדם קוטב)

3 צפייה בגלריה
גדי קדם נפצע בהפגנה
גדי קדם נפצע בהפגנה
גדי קדם הפצוע בהפגנה. בן גביר: "הוא פרץ להפגנת ימין"
מבר "המוניציפל" נמסר אתמול בלילה לאחר התקרית: "כבעלי העסק שחלקנו משרתי מילואים ביחידות מובחרות זה מספר חודשים, שרק חזרו להפעיל את העסק לאחרונה מהדרום והצפון, אנו מצרים על כך שבזמן ההפגנה בסמוך למסעדתנו בקעה מהמסעדה מוזיקה שייתכן ופגעה ברגשות המשתתפים בהפגנה. נבקש לציין שלאחר שערכנו תחקיר עם צוות העובדים אנו יודעים כעת לעדכן שלא נעשתה כל פעולה של הגברת הווליום. להפך, מיד עם היוודע הדבר להנהלת המקום, הצוות פעל להנמכת הווליום על מנת לכבד את משפחות החטופים ואת המשתתפים.
"בימים שכאלה, יותר מתמיד, אנחנו מודעים לרגישות הקיימת במדינה ופועלים לילות כימים לתרום ולעזור כמה שיותר הן ללוחמים והן לכל הזקוקים לכך. החל מ-7 באוקטובר, מסעדת המוניציפל הפכה לחמ"ל הסיוע הגדול ביותר בהרצליה, ויחד עם עשרות מתנדבים סיפקנו ונתנו מענה לאלפי חיילים בשטח. מי כמונו, עובדי המוניציפל, משרתי מילואים בפועל, ואזרחים שאיבדו גם כן את יקיריהם במלחמה ובמסיבת הנובה, מודעים למצב ועושים הכול על מנת לא לפגוע חלילה באף אדם. משפחת מוניציפל מחבקת וכואבת את כאבם של משפחות החטופים וכל נפגעי ה-7 באוקטובר. אנו מבקשים להתנצל על שאירע, אנו ננקוט בכל הצעדים הנדרשים שאירוע כזה לא יישנה אצלנו בעסק והנושא ייחקר וייבחן עד תום בימים הקרובים".
3 צפייה בגלריה
 ראש העיר יריב פישר וסגנית ראש העיר דנה אורן ינאי עם בעלי בר המוניציפיל
 ראש העיר יריב פישר וסגנית ראש העיר דנה אורן ינאי עם בעלי בר המוניציפיל
בעלי הבר לצד ראש העיר פישר וסגניתו דנה אורן ינאי
(צילום: דוברות עיריית הרצליה)
הבוקר זימן ראש העיר הרצליה פישר את בעלי הבר לשיחת הבהרה. בעלי הבר הביעו שוב צער על המקרה, ואמרו כי ערכו תחקיר עם צוות העובדים ומצאו שמדובר באי הבנה וכי לא נעשתה כל פעולה בכוונה. הבעלים הוסיפו כי הנהלים ירועננו ויוקפדו בעתיד.
בנוסף, בעלי הבר התקשרו לסיגלית הלל, התנצלו על שאירע והזמינו אותה להתארח בבר ולספר את סיפור בנה. בסיום המפגש, נמסר בהודעה, ראש העיר ובעלי הבר הסכימו שיינקטו בכל הצעדים הנדרשים שאירוע מסוג זה לא יתרחש שוב.
גדי קדם מגיש תלונה במשטרה
(צילום: טל שחר )

וזו לא הייתה התקרית היחידה באותו הערב. בתל אביב תועדה תקיפה של גדי קדם, סבא ואבא שכול שאיבד שישה מבני משפחתו בטבח ב-7 באוקטובר. היום הוא הגיש תלונה במשטרה על תקיפתו.
מאמש מתנהל קרב גרסאות בין המשטרה למפגינים בנוגע לשאלה "מי התחיל?". איילה מצגר, כלתו של החטוף יורם מצגר, נכחה אתמול בירושלים - אך מספרת כי "שמעתי שמתוך קבוצת שוטרים יצאו חבורת אנשים אלימים שתקפו את גדי. זו תוצאה של הסתה לאורך זמן. אנשים איבדו לגמרי את הפרופורציות, האיש בן 70 איבד שישה מבני המשפחה שלו. ממתי הפכנו לעוכרי ישראל?".
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, דווקא טוען כי מי שהתגרה במפגיני ימין הוא קדם עצמו - שתועד מוטח על הרצפה על ידי תוקפים, שחלקם מזוהים פוליטית ברשתות החברתיות עם מפלגות הקואליציה. "גדי קדם, צריך להגיד את האמת, פרץ להפגנת ימין ונתן אגרופים שם", טען בן גביר - שתועד בעבר מצטלם עם החשוד בתקיפת קדם, ולא גינה את התנהגותו. "אני לא מכיר ולא יודע מי תקף אותו, גם אם פורסם משהו. ראיתי תמונות שהוא (גדי קדם) מתקיף והוא מרביץ".