2 צפייה בגלריה
עמית איטח
עמית איטח
הנאשם לא הזעיק עזרה, וברח. עמית איטח וזירת התאונה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א, באדיבות המשפחה)
בני משפחתה של סגן עמית איטח ז"ל (20), שנהרגה בתאונת דרכים קשה בפברואר שנה שעברה, כועסים על החלטת בית המשפט המחוזי בחיפה להקל פעם נוספת בתנאי המעצר של הנהג שנאשם בגרימת מותה ברשלנות ובהפקרה בזירה.
תאונת ה"פגע וברח" התרחשה בלילה שבין שבת לראשון, 6 בפברואר 2022, בכביש 889 סמוך למושבה יערה בגליל המערבי. עו"ד ראפע אסלאן (29), בנו של איש העסקים "פייסל הגדול", מואשם שפגע עם מכוניתו במכונית שבה נסעו סגן איטח וחבריה - וכתוצאה מהתאונה נהרגה עמית. הנהג ונוסע נוסף, בני 20, נפצעו באורח קשה. בחודש ספטמבר האחרון נחשפו גילויים חדשים בפרשה בסדרה הדוקומנטרית "הנסיעה האחרונה של עמית" ששודרה ב-ynet.
2 צפייה בגלריה
האנדרטה לזכרה של סגן עמית איטח ז''ל  שחנכה המשפחה ביישוב אדמית ביום הולדתה ב-10.2.2023 במקום שאהבה לטייל
האנדרטה לזכרה של סגן עמית איטח ז''ל  שחנכה המשפחה ביישוב אדמית ביום הולדתה ב-10.2.2023 במקום שאהבה לטייל
עמית איטח ואנדרטה שהוקמה לזכרה
(באדיבות המשפחה)
פרקליטות מחוז חיפה מייחסת לאסלאן עבירות של גרימת מוות ברשלנות, גרימת חבלה של ממש, הפקרה, ושיבוש מהלכי משפט - ואילו הוא, באמצעות עורכי הדין משה גלעד ושלומי שרון, כופר במיוחס לו. שופט המעצרים בבית המשפט המחוזי בחיפה, ניצן סילמן, נעתר באמצע השבוע לבקשתו של אסלאן להקל על תנאי מעצר הבית שלו - ואפשר לו לשוב למעצר בית חלקי בבית הוריו בנהריה, במקום מעצר הבית שבו שהה עד כה בסכנין.
פרקליטות מחוז חיפה, נציין, התנגדה לבקשה להקל על תנאי המעצר של אסלאן ועמדה על המסוכנות שעדיין נשקפת ממנו. השופט סילמן, מצידו, ציין כי כמו שירות המבחן גם הוא התרשם שחלה פחיתות במסוכנות הנשקפת מאסלאן.



בכתב האישום נטען כי אסלאן צולם במצלמת אבטחה שאיתרו חוקרי המשטרה כשהוא עוזב מסיבת יום הולדת של אחד מחבריו ונוסע במכוניתו, כחמש דקות לפני התאונה. התביעה טוענת כי אסלאן נסע יותר מ-30 קמ"ש מעל המהירות המותרת באותו קטע כביש, וכשהגיע לעקומה סטה לנתיב הנגדי והתנגש ברכב שבו נסעה עמית יחד עם שני חבריה. עמית נפצעה בתאונה באורח אנוש, ומותה נקבע בבית החולים גליל בנהריה אחרי ניסיונות החייאה ממושכים. הנהג והנוסע הנוסף ברכב נפצעו גם הם באורח קשה, והרופאים נאלצו לקטוע את רגלו של אחד מהם. חקירת המשטרה העלתה כי לאחר התאונה, אסלאן עמד בצד הדרך מבלי להזעיק עזרה או לנסות ולסייע בעצמו לעמית ולשני חבריה.
התביעה טוענת כי אסלאן יצר קשר עם אחד ממכריו אחרי התאונה, והוא הסיע אותו מהזירה לביתו בנהריה - משם נמלט זמן קצר לאחר מכן. עוד נטען כי אחיו של אסלאן ניסה לתפוס את מקומו כנהג הפוגע, ונסע לבית החולים גליל בטענת שווא שהוא זקוק לטיפול רפואי לאחר שנפצע בתאונה. "האח הציג עצמו בכזב בפני שוטרים שנכחו בבית החולים כנהג הרכב שבו נהג הנאשם, וזאת על מנת למלט את אחיו מהדין", נכתב בכתב האישום. עוד נטען, כי אסלאן הסגיר את עצמו למשטרה רק לאחר ששהה במנוסה יותר מחודש.
תמי איטח, אמה של עמית, מסרה כי "אנחנו, כהוריה של עמית, חשים תסכול על כך שהמשפט טרם החל למרות שחלפה יותר משנה מאז שעמית הלכה מאיתנו לנצח בגלל מעשיו השפלים של הנאשם. הזמן הרב שחלף, והקביעות הראייתיות של השופט, הובילו לפני חודשים להקלה בתנאי מעצרו של הנאשם, ועכשיו אישרו לו עוד הקלה, בדמות נוחות לשהות בבית הוריו. אנחנו כואבים את ההחלטה, אבל פנינו לתיק העיקרי. אנחנו מצפים ששם ייעשה צדק, שהנאשם יורשע ויוטל עליו עונש כבד".