ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי קיימו אמש (ראשון) דיון חשאי באחד מבסיסי חיל המודיעין, שעסק בתקיפה האפשרית של ישראל בשטח איראן בתגובה למתקפת הטילים בתחילת החודש. כך נודע ל-ynet.
1 צפייה בגלריה
יואב גלנט והרצי הלוי בסקירה מבצעית בבור חיל האוויר
יואב גלנט והרצי הלוי בסקירה מבצעית בבור חיל האוויר
נתניהו, גלנט והלוי (ארכיון)
( צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
הפגישה, שבה השתתפו גם נציגי אגף המודיעין בצה"ל, מלמדת כי ההחלטה בסוגיה הדרמטית תתקבל רק על-ידי שלושת הבכירים, וכי יתר חברי הקבינט המדיני-ביטחוני יעודכנו על אודותיה רק בקווים כלליים.
בהקשר זה יצוין כי ערב חיסולו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בחודש שעבר, ביקר ראש הממשלה נתניהו בבסיס מודיעין וקיבל סקירה והעמקה מכמה קצינים לגבי אפשרות המהלך. לפי גורמים צבאיים, הביקור הזה נסך בנתניהו ביטחון לאשר את הפעולה ופעולות נוספות נגד ארגון הטרור השיעי.
הביקור אמש מצטרף לכמה דיונים שהתקיימו בין השלושה שצפויים לקבל את ההחלטה, אבל ניתן להגדיר את הדיון כחשוב ביותר עד כה. גורם שמעורה בפרטים אמר כי השלושה מתואמים ביניהם לגבי המטרות, וההערכות הן שהם לא יחשפו אותן לגורמים נוספים בקבינט מחשש לדליפת מידע.
השיגור של הטילים מאיראן בתחילת החודש

לפי אחד הדיווחים בימים האחרונים, הרפובליקה האיסלאמית במתח לקראת תגובה ישראלית אפשרית למתקפת הטילים הבליסטיים, ועוסקת סביב השעון בניסיון לצמצם אותה. בישראל ניכר כי הדיווחים מאיראן מהימנים.
אתמול אישרו בארה"ב כי לאזור נשלחה מערכת ההגנה האווירית מסוג THAAD שתסייע לישראל ביירוט טילים בליסטיים. בנוסף שולחים האמריקנים לאזור כ-100 חיילים מצבאם. המהלך מתבצע על-רקע הציפיות בוושינגטון למתקפה ישראלית קרובה בשטח איראן ותגובה איראנית, ומתוך הבנה שמערכות ההגנה הישראליות לא יודעות לספק 100% הגנה, כפי שאירע במתקפת הטילים הבליסטיים בתחילת החודש.