בנט: "סיכמנו עם פייזר על משלוח חיסונים ב-1 באוגוסט". היום בישיבת הממשלה

חברי הצוות לטיפול במגפות במשרד הבריאות הצביעו הערב (ראשון) בעד חיסון ילדים מתחת לגיל 12 במקרים חריגים, לרוב מחלות רקע מורכבות, נגד קורונה. כך נודע ל-ynet. כמו כן הצביעו חברי הצוות בעד חיסון קשישים המתגוררים בבתי אבות במנה שלישית.
בנוסף, לאחר הודעתו של ראש הממשלה נפתלי בנט על חידוש מלאי החיסונים באוגוסט, קופות החולים הונחו לפתוח תורים למתחסנים - החל ממחר.
מוקדם יותר היום, לפני כינוס חברי הצוות לדיון בנושא, ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע כי שוחח בלילה עם מנכ"ל חברת התרופות פייזר אודות אספקת מנות חיסון ב-1 באוגוסט. בנט קרא "לכולם לצאת ולהתחסן", וציין גם כי "נבנית הסדרה של אירועים רבי-משתפים כדי למנוע הדבקת המונים. המטרה היא לא לבטל את האירועים - אלא להסדיר".
1 צפייה בגלריה
מתחסנים
מתחסנים
בני נוער מתחסנים נגד קורונה
(צילום: מוטי קמחי )
לאחר הקריאה לציבור, בכיר בקופות החולים אמר בשיחה עם ynet: "חד-משמעית, אנחנו לא פותחים תורים חדשים. אם נקבל הוראה אחרת נפתח תורים, אבל כרגע אין שום כוונה או הנחיה כזו".
בינתיים, בעקבות ההודעה על משלוח נוסף של חיסונים שיגיע לארץ בהמשך החודש, במשרד הבריאות עדכנו: "לאחר שהובטחה הקדמת האספקה של חיסוני פייזר לתחילת אוגוסט, החל ממחר יחודשו החיסונים במנה ראשונה בקרב בני 12 ומעלה המעוניינים להתחסן".
בעקבות ההודעה, קופת החולים מאוחדת מסרה כי תמשיך לחסן את מבוטחי הקופה במנה הראשונה. עוד נמסר כי קבלת מנת חיסון שלישית תתאפשר למדוכאי מערכת חיסונית על פי קריטריונים שיקבעו בקרוב, כמו גם מנה ראשונה לאוכלוסיית המחלימים.
"אנחנו קוראים לכל מי שמעל גיל 12 וטרם עשה זאת, להגיע בהקדם ולהתחסן נגד נגיף הקורונה", מסרו בקופה. בהודעת מכבי נמסר: "בהמשך להודעת משרד הבריאות, החל ממחר ניתן לשוב ולהתחסן בקופה למנה ראשונה בקביעת תור מראש".
אתמול היה היום האחרון לחיסון במנה ראשונה ברחבי הארץ, בשל תוקפם של החיסונים שעתיד לפוג בסוף החודש. "עד עכשיו חוסנו כ-30% מבני ה-12 עד 15", הסביר אחד מחברי הצט"מ. "אנחנו צריכים לחסן יותר בקבוצת הגילים הזו. בשביל להשיג עכשיו חסינות עדר, לצד נגיף הדלתא המדבק יותר, צריך לחסן עוד.
בנוגע לחיסון בני 12 ומטה, הוא אמר כי "אין עדיין שום מידע על זה, מרבית המומחים לא כל כך בעד לעשות זאת". עם זאת הוא הוסיף: "אני לא חושב שיש הבדל בין ילד בן 10 לעומת בן 12".
מנתוני משרד הבריאות העדכניים לבוקר זה עולה כי 4,873 ישראלים קיבלו אתמול את מנת החיסון הראשונה. מדובר במועד החיסון האחרון במנה הראשונה עד שיגיעו לארץ חיסונים נוספים, מכיוון שתאריך התפוגה של מלאי המנות של פייזר בארץ יפוג כאמור בסוף החודש.
מהנתונים עולה עוד כי 100,358 ישראלים, רובם בגילי 12 עד 15, התחסנו בשבוע החולף במנת החיסון הראשונה – ממוצע של יותר מ-14 אלף ביום. בסך הכול מאז 20 ביוני קיבלו 236,338 ישראלים את מנת החיסון הראשונה.