זירת הרצח בכפר ג'ת

תופיק ערו (27), תושב הכפר ג'ת שבצפון השרון, נורה למוות הלילה (בין שבת לראשון) ברכבו, מיד לאחר שהחנה אותו מחוץ לביתו. המשטרה פתחה בחקירה ומבצעת סריקות אחר חשודים בירי, לצד איסוף ממצאים בזירה על ידי חוקרי המז"פ.
5 צפייה בגלריה
תופיק ערו שנרצח בירי בג'ת
תופיק ערו שנרצח בירי בג'ת
תופיק ערו. הנרצח ה-34 בחברה הערבית השנה
5 צפייה בגלריה
תופיק ערו שנרצח בירי בג'ת
תופיק ערו שנרצח בירי בג'ת
סימני הירי על רכבו של ערו
( צילום: דוברות משטרת ישראל)
הדיווח על הירי התקבל בשעה 23:31 במוקד 101 של מד"א במרחב שרון. חובשים ופרמדיקים הגיעו למקום ופינו את ערו לבית החולים הלל יפה בחדרה תוך כדי ביצוע פעולות החייאה, ומותו נקבע כעבור זמן קצר. "הפצוע שכב מחוסר הכרה בחצר סמוך לכניסה לבית כשהוא סובל מפציעה חודרת מדממת קשה", סיפרו חובש רפואת חירום אסיל קעדאן והפרמדיק אייל דרורי ממד"א. "הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה, אבל הפציעה הייתה קריטית ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו".
5 צפייה בגלריה
תופיק ערו שנרצח בירי בג'ת
תופיק ערו שנרצח בירי בג'ת
רכבו של ערו
5 צפייה בגלריה
הזירה
הזירה
זירת הרצח
ערו, בעל פנצ'ריה, הותיר אחריו שלוש אחיות ואח. "למה רצחו אותו? הוא היה אדם ישר ועזר לאנשים. רק אתמול אמר לי 'תשמרי על עצמך'", סיפרה אחותו. תושב הכפר אמר: "אנחנו לא מעכלים שהוא נרצח, הוא היה מהצעירים הכי טובים בכפר. אין לפשע גבולות, הפושעים רוצחים את מי שבא להם, כולל אנשים חפים מפשע". חבר של הנרצח סיפר: "אתמול דיברנו והוא היה מחוייך ושמח, לא ראיתי שהוא מאוים. איבדנו אדם שלא ציפינו שיירצח. במצב כזה - כולנו בסכנת חיים".
ערו הוא הנרצח ה-34 בחברה הערבית מתחילת השנה. לפני ארבעה ימים ג'והרה חניפס, תושבת שפרעם בת 28 ובתו של סגן ראש העיר שפרעם פרג' חניפס, נרצחה בפיצוץ רכב סמוך לכניסה לעיר. הנרצחת, שהייתה בעצמה פעילה נגד אלימות כלפי נשים, נותרה מחוסרת הכרה בעקבות הפיצוץ ברכב. אחרי שלוחמי אש פעלו לכיבוי הרכב הבוער, נאלץ צוות של מגן דוד אדום שהוזעק לזירה לקבוע את מותה.