תושבי פרדס חנה מבוהלים אחרי רצח נוסף, שלישי במספר, בתוך ארבעה ימים. הלילה נורה למוות גבר בחורשה סמוכה ליישוב, ובשבוע שעבר נרצחו ביריות שני אחים בחנות ירקות ברחוב מרכזי.
"פעם היינו עולים לכותרות כי אנשים כאן לא רצו להתחסן בימי מגפת הקורונה, ועכשיו אנחנו שוב בכותרות אבל בגלל שלושה נרצחים בארבעה ימים", אמר יעקב כהן, תושב פרדס חנה. "מה קורה כאן? המשטרה צריכה להתפרס בכוחות גדולים יותר. החופש הגדול החל, יש פה משפחות, ילדים. אנחנו לא רוצים ארגוני פשיעה אצלנו".
3 צפייה בגלריה
כרם אבו חאמד מג'סר א-זרקא שנרצח ביריות בפרדס חנה מוסטפא אבו חאמד מג'סר א-זרקא שנרצח ביריות בפרדס חנה
כרם אבו חאמד מג'סר א-זרקא שנרצח ביריות בפרדס חנה מוסטפא אבו חאמד מג'סר א-זרקא שנרצח ביריות בפרדס חנה
כרם ומוסטפא אבו חאמד שנרצחו בשבוע שעבר
3 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת האירוע
תיעוד מזירת האירוע
הזירה בה אותרה הלילה גופת הגבר
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
ליאור בן, גם הוא תושב פרדס חנה, הוסיף: "איזה סיכוי היה לשני האחים? ירו בהם מטווח אפס עם נשק אוטומטי. זה לא הגיוני מה שקורה כאן במושבה בימים האחרונים. גורמי פשיעה נעים כאן חופשי. חובה להגביר אכיפה".
גופת הגבר שנרצח הלילה אותרה בשטח חקלאי, סמוך לבית העלמין בפרדס חנה. על הגופה היו סימני ירי בראש ובבטן, ומסתמן כי הקורבן ניסה להימלט, נורה - ונפל כשפניו על הקרקע. לא נמצאו עליו מסמכים מזהים, ובמשטרה התקשו במשך שעות לזהותו. בשעות אחר הצהריים נמסר כי מדובר בתום בר, צעיר בן 28 מקריית אתא שהיה מוכר למשטרה.
בר הוא אחיו של אריאל בר, בן 29, שנרצח ב-10 מאי ברחוב בקריית אתא. השניים מגיעים ממשפחה מוכרת של עבריינים, ובמשטרה אמרו אז כי גם האח השני מוכר להם. הרצח במאי אירע שעות ספורות אחרי רצח של צעיר אחר בקריית אתא, בסופרמרקט סמוך, ואז דווח כי נבדק אם יש קשר בין המקרים.
מותו של תום בר נקבע הלילה בזירה על ידי צוות מד"א. הפרמדיק אסף תפוחי והחובש אהוד אמיתון סיפרו: "ראינו גבר כבן 30 שוכב בשטח מחוסר הכרה, הוא היה ללא נשימה וללא דופק. ביצענו בדיקות רפואיות, אך הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו במקום". לזירה הגיע מפקד מחוז חוף ניצב דני לוי יחד עם חוקרי ימ"ר חוף. הם אספו ממצאים כדי לנסות לעלות על עקבותיו של היורה הנמלט.
3 צפייה בגלריה
השדרה הראשית בפרדס חנה - מיקום זירת רצח האחרים מג'סר א-זרקא
השדרה הראשית בפרדס חנה - מיקום זירת רצח האחרים מג'סר א-זרקא
"מה קורה כאן?" השדרה הראשית בפרדס חנה בה נרצחו האחים, היום
(צילום: איתן גליקמן)
הרצח בשבוע שעבר, נזכיר, אירע בלילה שבין רביעי לחמישי. האחים כרם (19) ומוסטפא (20) אבו חאמד, תושבי ג'סר א-זרקא, הגיעו אז לחנות הירקות בה הם עובדים במרכז פרדס חנה, ככל הנראה כדי לסדר את הסחורה. מהחקירה הראשונית של חוקרי ימ"ר חוף עלה כי השניים נורו בעודם יושבים ברכבם. הם ספגו עשרות כדורים מטווח קרוב, שנורו מנשק מסוג M-16.
בסמוך למרכז המסחרי שבו אירע הרצח נמצאים בניינים רבי קומות, והדיירים שמעו היטב את הירי שגרם לבהלה רבה. הם הזעיקו את המשטרה שפתחה בחקירת הרצח הכפול. ההערכה היא כי מדובר בחיסול על רקע סכסוך בין משפחות.
פורסם לראשונה: 15:35, 01.07.24