יממה לאחר שנרצחו מפגיעה במטח הרקטות לעבר קריית שמונה, הובאו היום (חמישי) למנוחות דביר שרביט (43) ורויטל יהוד (45). השניים נפגעו כשטיל התפוצץ סמוך אליהם בעת שטיילו עם שלושת כלביהם - שנהרגו גם הם מרסיסי הטיל. שרביט, במקור מקריית ארבע, ויהוד, במקור מאילת, גרו לפני כן בדרום ועברו לקריית שמונה לפני כשנתיים.
"הנשמה הגדולה שתמיד דאגה לכולם". הלווייתה של רויטל יהוד
(צילום: מאיר אבן חיים )

3 צפייה בגלריה
רויטל יהוד ודביר שרביט ז"ל שנהרגו מנפילת טיל בקריית שמונה
רויטל יהוד ודביר שרביט ז"ל שנהרגו מנפילת טיל בקריית שמונה
רויטל יהוד ודביר שרביט נרצחו מפגיעת טיל במטח לקריית שמונה
קרוביה של רויטל סיפרו שהחלימה מסרטן לפני כשנתיים, והחליטה לעבור מאילת לקריית שמונה בעקבות בן זוגה - שהחל לעבוד כקונדיטור בגליל. "שום דבר לא הכין אותי לכאב הזה", ספדה הילה, אחות של רויטל, בהלוויה בבאר שבע. "אחרי כל שעברנו, המחלה שלך - ניצחת את הסרטן וחשבתי שזהו. ניצחנו את הנורא מכל והכול יהיה בסדר. ניצחנו את זה יחד. איך זה שאני עומדת ומספידה אותך?
"לא חלמתי שאקבל שיחה כזו קשה. הנשמה הגדולה של הבית שתמיד דאגה לכולם", הוסיפה הילה. "תמיד חלקנו את המשברים יחד, ועכשיו אני לבד. בלעדיך. לא הספקתי להיפרד. גם כשדיברנו בראש השנה השיחה נקטעה בגלל האזעקות. לא דאגתי, כי מי יכול עליך? את הלוחמת הכי גדולה שלי. היית צנועה ואוהבת אדם. זו הסיבה היחידה שאני יכולה להסביר למה אלוהים כל כך התעקש עלייך".
עוד אמרה הילה: "אני רק רוצה לבקש ממך דבר אחד, בבקשה תשמרי עלינו. על המשפחה, העם שלנו. עברנו שנה קשה ועכשיו זה פוגש אותי, וזה כל כך כואב. אני מקווה שהמשפחה שלנו תהיה האחרונה שמשלמת את מחיר המלחמה הארורה הזו. תשלחי לנו כוחות וסימנים של תקווה".
3 צפייה בגלריה
הלווייתה של רויטל יהוד ז"ל שנהרגה במטח הירי לעבר קריית שמונה
הלווייתה של רויטל יהוד ז"ל שנהרגה במטח הירי לעבר קריית שמונה
"בבקשה תשמרי עלינו, על המשפחה והעם". הלווייתה של יהוד
(צילום: מאיר אבן חיים)
במהלך החודשים האחרונים בני משפחתה של רויטל ניסו לשכנע אותה לצאת מקריית שמונה ולהתפנות לבאר שבע, אך רויטל ודביר החליטו להמשיך ולהישאר בצפון. ראש העיר באר שבע רוביק דנילוביץ ספד ליהוד, ואמר כי "לא זכיתי להכיר את רויטל. הלילה קיבלתי טלפון ממישהי שביקשה ממני לסייע להביא את גופתה של רויטל לבאר שבע, שכן משפחתה גרה כאן. יש לכולנו שותפות גורל. רק השבוע נפרדנו בעצב וצער מלחמת מג"ב. זו החוויה ה-59 כאן בעיר.
"אני משתדל לכבד את כל אחד מהנופלים והנופלות, סמל לקיום שלנו, העם היהודי", הוסיף. "שמעתי שרויטל הייתה מלאך והתמודדה עם חיים לא פשוטים, לוחמת בלב ובנשמה. זה כל כך עצוב וכואב שכך זה הסתיים. אנחנו לוקחים את הרוח שלה שנלחמה כדי לחיות. אנחנו נוצרים את זכר הנופלים והנרצחים, ומביטים קדימה בתקווה כי אין לנו ארץ אחרת".

"איש צנוע, איש של אמת. כולם אהבו אותו"

בבית העלמין בחברון הובא למנוחות בן זוגה של יהוד, דביר שרביט. "עקפת את כולם ישר לגן עדן", ספד לו אחיו הצעיר. "דביר היה איש צנוע ואיש של אמת, אוהב את כולם וכולם אוהבים אותו. אתה נבחרת משמיים להיכנס ישר לגן עדן, ואיך זכית ועקפת את כולנו. דביר היה איש אמיץ, עקשן באמת שלו בצורה חזקה".
"גבר יפה וגבוה, תמיד עזר לאנשים". הלווייתו של דביר שרביט

3 צפייה בגלריה
דביר שרביט שנהרג בקרית שמונה
דביר שרביט שנהרג בקרית שמונה
דביר שרביט ושלושת הכלבים שנהרגו מפגיעת הטיל גם כן
(מתוך פייסבוק)
מוריס שרביט, אביו של דביר, סיפר כי בנו "היה איש של תורה, הלכה וחסד. תמיד למד ותמיד היה עוזר לאנשים". לדבריו, "אתמול איך ששמעתי מיד חששתי, הייתה לי הרגשה לא טובה. ניסיתי לתפוס אותו, גם דרך אנשים, אבל לא הייתה תשובה, ואז הגיע לפה קצין משטרה שסיפר לנו על מה שקרה. זה כאב לב עצום וקשה לעכל את זה. הוא גבר יפה גבוה. קשה לי מאוד לעכל את הבשורה".
בן דוד של דביר, מיקו בן דוד, ספד והוסיף כי "לא חשבתי שזה יגיע אליי כל כך קרוב. דביר, אהבת את התורה, את המערה ואת הישיבה. יקירי הינה עמדנו במילה, הבאנו אותך לחברון. לא שינית באהבתך למקום".
בהלוויה השתתף גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, תושב קריית ארבע, שהכיר את המשפחה. "דביר היקר היית גיבור, יחד עם בת הזוג שלך התעקשתם לגור בקרית שמונה. נשארתם למול מטחי חיזבאללה ונשארתם גם כשצה"ל והממשלה החלו לזקוף קומה ולהשיב אש", אמר בן גביר. "ראיתם שנצח ישראל מתעורר ושהאויב סופג מכות, וידעת שזה יגרור ירי לקריית שמונה, למרות זאת, לא עזבתם את הבית. מי ייתן ואתם תהיו הקורבן האחרון, ונמשיך בדרך של ניצחון, גאולה והרתעת האויבים שלנו".
ישראל ברמסון, ראש מועצת קריית ארבע, הוסיף: "נעשה כמיטב יכולתנו כדי להנציח את דביר, ונפעל להרחבת היישוב לזכרך. אני יודע שבחדשים האחרונים הצבא והממשלה פועלים להחרבת הגבולות ביהודה ושומרון והרבה יישובים קמו. האויבים שלנו צריכים לדעת שהם ישלמו בקרקע ובאדמה".