מקורב לוולדימיר פוטין אמר היום (שלישי) שהפרלמנט הרוסי מנסח חוק שיאסור להפיץ "תעמולה אל-הורית" ויטיל קנסות כבדים על מי ש"מעודד לא להביא ילדים לעולם".
ויאצ'סלב וולודין, יו"ר הבית התחתון של הפרלמנט, אמר שהמחוקקים מגבשים חוק שיאסור להציג באינטרנט, בסרטים, בפרסומות ובתקשורת תעמולה שמעודדת "סירוב מכוון של הבאת ילדים". החוק המתגבש מבוסס על חוק מ-2022 שהרחיב את האיסור על "תעמולה הומוסקסואלית" ועורר גינויים נרחבים במערב.
2 צפייה בגלריה
נשיא רוסיה פוטין נפגש עם תומכין במחוז דגסטן בצל מרד
נשיא רוסיה פוטין נפגש עם תומכין במחוז דגסטן בצל מרד
פוטין ותומכיו הצעירים, אשתקד במחוז דגסטן ברוסיה
( צילום: רויטרס/Sputnik/Gavriil Grigorov/Kremlin)
מבחינת פוטין, בניגוד למערב "המנוון", רוסיה היא מעוז של "ערכים מסורתיים". הוא מעודד נשים להוליד לפחות שלושה ילדים, וטוען שהדבר יעזור להבטיח את עתידם של הרוסים. בחודש שעבר פרסמו הרשויות נתונים שמלמדים על ירידה בשיעור הילודה לרמה שלא נראתה ב-25 השנים האחרונות, ועל עלייה בתמותה, וכל זאת בזמן שסוף המלחמה באוקראינה אינו נראה באופק.
לפי הרשויות, "התנועה האל-הורית" מנסה לערער את מוסד המשפחה, באמצעות אידיאולוגיה שלפי גורמים רשמיים מונעת מנשים להפוך לאימהות. "קבוצות וקהילות ברשתות החברתיות הראו חוסר כבוד לאימהות ולאבהות, ותוקפנות כלפי נשים בהיריון וילדים, וגם כלפי משפחות מרובות ילדים", טען וולודין. "משפחה ידידותית וגדולה היא הבסיס למדינה חזקה".
2 צפייה בגלריה
נשיא רוסיה פוטין נפגש עם תומכין במחוז דגסטן בצל מרד
נשיא רוסיה פוטין נפגש עם תומכין במחוז דגסטן בצל מרד
( צילום: Gavriil GRIGOROV / SPUTNIK / AFP)
וולודין אמר כי הצעת החוק קובעת כי יוטל קנס של עד 400,000 רובל (כ-4,300 דולר) על מי שיורשע בתעמולה "אל-הורית". הקנס על עובדי מדינה יהיה כפול ויעמוד על 800,000 רובל, והקנס על חברות שיקדמו "תעמולה אל-הורית" יגיע ל-5 מיליון רובל (כ-53,000 דולר).
וולודין הודיע על החוק המתגבש בעמוד הטלגרם שלו, וגולשים רבים שעוקבים אחריו בירכו על היוזמה. אחד המגיבים, גבר בשם ארסן, שיבח את היוזמה ואמר שאל-הורות היא "קונספט מרושע מהמערב". רוסים אחרים הגיבו בצורה ביקורתית יותר לחוק. "אין דבר כזה 'תנועה אל-הורית'", אמר גבר בשם איליה. "ובעיקרון, ההחלטה לא לעשות ילדים היא של בני הזוג".
כשדובר הקרמלין דמיטרי פסקוב נשאל על פסילה אפשרית של "אידיאולוגיה אל-הורית", הוא אמר כי רוסיה צריכה להגדיל את שיעור הילודה שלה באמצעות יוזמות שונות. "הגדלת שיעור הילודה היא אחד הנושאים שנמצאים בראש סדרי העדיפויות של הממשלה והמדינה", אמר פסקוב, שבחודש יולי אמר שהבעיה היא לא פחות מ"אסון".