אלפים ליוו למנוחות את סרן איתי סייף ז"ל, מפקד מחלקה בגדוד צבר שבחטיבת גבעתי, שנפל בפיצוץ מטען בשכונת זייתון שבעזה. "אחרי 24 שנים ו-17 ימים אני מחזירה את הפיקדון לקב"ה. מהרגע הראשון ידעתי שזה פיקדון, הכל היה טוב, הכל היה יותר מדי טוב", ספדה בבכי האם חיה.
הלווייתו של סרן איתי סייף ז"ל

"היית ילד מושלם, ילד טוב שלא דורש כלום", הוסיפה האם. "הכל הלך לך בקלות, היית תלמיד מצטיין בהכל. ואני תמיד ידעתי שאצטרך לשלם על זה מתישהו והקב"ה ירצה אותך בחזרה".
שחר ונטע, אחיותיו של איתי, ספדו לו: "חסרונך היה כל כך מורגש בחודשים האחרונים, כשהיית בעזה, והוא יהיה מורגש לעד. היית מפקד כל כך טוב, מוערך ואהוב. מאז שמחת תורה צברת כל כך הרבה חוויות קשות, כואבות וגם מעצימות. איבדת כל כך הרבה חברים בנפש. ולכן היה לך כל כך חשוב לפגוש אותנו, בני המשפחה".
3 צפייה בגלריה
הלווייתו של סרן איתי סייף ז"ל
הלווייתו של סרן איתי סייף ז"ל
הלווייתו של סרן איתי סייף ז"ל
(צילום: הרצל יוסף)
3 צפייה בגלריה
הלווייתו של סרן איתי סייף ז"ל
הלווייתו של סרן איתי סייף ז"ל
(צילום: הרצל יוסף)
האח אורי ספד: "אין מילים שיכולות לתאר את מה שעובר בגוף עכשיו. התלבטתי עם עצמי ארוכות איך הכי נכון להגיע היום להלוויה שלך, ובסוף הרגשתי צורך עמוק לבוא עם המדים, שהיית כל כך גאה ללבוש, כדי לחלוק לך כבוד אחרון. לפני 4 שנים התגייסת לחטיבה הסגולה והייתי מלא גאווה, לא רק שבחרת ללכת לגדודים ולא לסיירת, אלא גם הלכת לגדוד שכל כך אהבתי, שכל כך אהבנו".
"אני רוצה שתדע שנישאר משפחה חמה ומלוכדת, אך תמיד יישאר לנו חור עמוק שאי אפשר לסגור. תמשיך ללוות אותנו בכל צעד", הוסיף האח. "בתור קצין בצה"ל, אני עומד כאן היום ברגע הכי קשה בחיים ומבטיח לך שאנחנו נמשיך מאיפה שהפסקת, ונשלים את המשימה שאתה וכל שאר הגיבורים שנפלו התחלתם. אני אוהב אותך אחי הגיבור".

"נמשיך להעריץ אותך גם אחרי לכתך"

רס"ן יפתח שחר ז"ל
מאות ליוו למנוחות בבית העלמין במושב פארן את רס"ן יפתח שחר ז"ל, מפקד פלוגה בגדוד צבר שנפל גם הוא בשכונת זייתון שבעזה.
"מאז ילדותו בפארן ועד ליומו האחרון – תמיד היה מוקף ועטוף במשפחה וחברים. כולם רצו להיות סביבו – בגן, בבית הספר, בתנועת הנוער ובצבא. הוא כל כך אהב והעריך את הזמן המשותף, את המשפחתיות, את הטיולים בארץ ובחו"ל", ספדו לו במושב.
3 צפייה בגלריה
רס"ן יפתח שחר ז"ל
רס"ן יפתח שחר ז"ל
רס"ן יפתח שחר ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
"האופי החזק של יפתח היה משהו שקשה לתאר במילים, הוא היה מגנט לכולם. הנוכחות השקטה, הביישנית, והחזקה כל כך. יפתח היה מנהיג ומוביל, דורש מעצמו ומסביבתו מקצועיות ורצינות ללא פשרות. הוא לא היה איש של בינוניות, בכל דבר שעשה תמיד שאף והצליח להצטיין".
"יפתח שלנו, כולנו קצת האמנו שאתה הבן שלנו, של כולנו. תמיד התגאינו לספר עליך, שאתה מפארן. לקחו לנו את הכי טוב שיש. הכי חכם, הכי יפה, הכי מוצלח, הכי שאפתן, הכי אנושי. הלכת מאיתנו כמנהיג בראש חייליך, במוות של גיבורים, כשלנגד עינייך המצפן הערכי האדיר שינקת מבית. אנחנו מודים לך היום על כל פגישה אקראית על שבילי המושב, על החיוך, הדאגה והאכפתיות לאחר. נמשיך להעריץ אותך גם אחרי לכתך".