ח"כ ישראל כץ: יש מהלך לכרסם בריבונות הישראלית בהר הבית
(צילום: אבי חי)

שר האוצר לשעבר, ח"כ ישראל כץ (הליכוד), אמר היום (ראשון) על רקע ההסלמה הביטחונית וההתפרעויות בירושלים כי "הממשלה קורסת" ותקף באולפן ynet: "יש אולטימטום של רע"מ לממשלה למנוע מכוחות השיטור הישראלי לעלות להר הבית". כץ תקף בחריפות גם את ראש הממשלה בנט: "מנסה לסתום פיות לימין בגלל האיומים עליו. עליו להיזהר שלא לערב את השב"כ בעניינים פוליטיים, זה מיותר".
לדברי כץ, "הריבונות הישראלית מאפשרת חופש פולחן מלא לכל הדתות שיעלו ויתפללו בהר הבית. יש כאן מהלך של הונאה, משא ומתן של לפיד עם עבאס שמנסה למצוא תיאומים פוליטיים שפוגעים בריבונות הישראלית בהר הבית. לכן אני מאוד מודאג מהכרסום הזה. לאף יהודי אין זכות לוותר על ריבונות ישראלית בהר הבית. בתקופה שלנו לא ויתרנו על ריבונות. בהסתה בהר הבית הוצאנו את הקיצוניים והיום לא עושים דברים כאלה".
5 צפייה בגלריה
ישראל כץ
ישראל כץ
ישראל כץ
(צילום: שאול גולן)
5 צפייה בגלריה
פלסטינים מנופפים בדגלי פלסטין וחמאס בהר הבית
פלסטינים מנופפים בדגלי פלסטין וחמאס בהר הבית
"פוגעים בריבונות הישראלית". פלסטינים מנופפים בדגלי פלסטין וחמאס בהר הבית
(צילום: AFP)
-בשנה שעברה היו פה פוגרומים בתוך ישראל שלקח יותר מחודש להשתלט עליהם, היה מבצע בעזה ובלגן בירושלים. והשנה זה נמנע. "היו פוגרומים, זה נכון, וגם הצבעתי בעד שינוי המדיניות לגבי עזה. המדינה הופתעה בשנה שעברה והיה צורך בשינוי מדיניות וזה לא קרה. אני עוסק עשרות שנים בתופעה הזו של ערביי ישראל. העברתי את החוק שמי שתומך בטרור נגד המדינה לא יוכל להתמודד לכנסת, לצערי בג"ץ מחזיר אותם לכנסת פעם אחר פעם. אני רוצה לחיות כאן עם הרוב הערבי בשקט וכדי לעשות זאת צריך להעיף את הקיצוניים".
"לממשלה הזו אין זכות קיום", אמר כץ. "מחר הכנסת תתכנס במושב מיוחד ושם אקרא לבנט, ראש הממשלה, להתפטר בשביל למנוע בחירות חמישיות ואז אקרא לנשיא להטיל על נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה". קרה משהו בעשרת החודשים האחרונים, אנשים מבינים שהממשלה הזו לא עובדת כבר. בתקופה שלנו המשק זינק וצמח, האבטלה ירדה והגירעון ירד. השארנו כלכלה במצב מצוין. הם העבירו תקציב במצב רגוע".
5 צפייה בגלריה
ישראל כץ
ישראל כץ
"אנשים מבינים שהממשלה הזאת לא עובדת". ישראל כץ
(צילום: שאול גולן)
5 צפייה בגלריה
טקס יום הזיכרון לשואה ביד ושם
טקס יום הזיכרון לשואה ביד ושם
"צריך לעמוד בראש". נתניהו
(צילום: יואב דודקביץ')
-אתם השארתם פה מדינה מופקרת בדרום, בצפון, בבדואים, בנשק, באלימות במגזר הערבי. "גם אם דברים לא נעשו בצורה מושלמת, יש כאן דברים שעומדים בפני קריסה. מה שקרה אתמול - האיומים מעזה, מלבנון, עבאס שסוחט את לפיד. אלו דברים חמורים ביותר".
כץ אמר כי בליכוד מציעים ממשלה אחרת או הליכה לבחירות. "הממשלה הזו בתהליכי קריסה, אין להם 61 אפילו בכנסת. נתניהו צריך להפיל את הממשלה והוא יבוא במקומה. מישהו אחר מהליכוד שיעמוד בראש? אין סיכוי, אני אמנע את זה. נתניהו אמור לעמוד בראש. זו ממשלה קורסת שאין לה רוב. לנו יכול להיות רוב אם אנשים יתפכחו ואם לא, נביא רוב בבחירות, אני יכול להבטיח את זה. אנשים מבינים שמה שקורה כאן הוא חמור בעקבות הממשלה הזו".
5 צפייה בגלריה
יחיא סינוואר, מנסור עבאס
יחיא סינוואר, מנסור עבאס
"שני צדדים של אותו מטבע". יחיא סינוואר ומנסור עבאס
(צילום: מוטי קמחי, AP)
עבאס גם מגנה את מה שקורה בהר הבית וגם יוצא נגד סינוואר. "זו טקטיקה אסלאמית כי עבאס וסינוואר זה שני הצדדים של אותו המטבע. אני התנגדתי מלכתחילה שעבאס יהיה חלק מממשלתנו. עבאס משתמש בתחבולות. הליכוד לא יישען על מפלגות ערביות, אמרתי לעבאס שלעולם הוא לא יהיה אצלי בקואליציה. הם לא יכולים להיות שותפים והניסיון הזה שנעשה כאן הוא כושל. עבאס כרגע מנסה לסחוט את הממשלה".
-לא שמעתי אתכם מגנים את האיום ברצח על בנט. "בוודאי שכן, איזו שאלה זו. אנחנו מגנים ותומכים בזה שמערכת הביטחון תמצא את מי שעשה את זה ותעניש אותו בחומרה. אבל הניסיון של בנט ואחרים למנף את זה פוליטית כדי לסתום פיות לא יעבוד. גם לנתניהו זה קרה ולא שמענו גינויים מהשמאל. מכאן ועד לניסיון שיש לסתום פיות של הימין בגלל האיומים האלה...".
כץ אמר כי הוא מתנגד לקמפיין נגד השב"כ כפי שעשה ח"כ איתמר בן גביר, אך הוסיף: "5 שנים הייתי השר לענייני מודיעין שאחראי על השב"כ, עשו את תפקידם באופן יוצאת מן הכלל בלי קשר לצד הפוליטי. בנט חייב להיזהר שלא לערב את השב"כ בעניינים פוליטיים, זה מיותר".
-אתה רואה שמערכת הביטחון כבולה בגלל מנסור עבאס? "בתוך המערכת הישראלית הפנימית לא מטפלים במסגדים. יש כאן חומר נפץ. תמיד דחפתי להוצאת התנועה האסלאמית. טיפלנו בתקופתנו בקיצוניים. מנסור עבאס לא מוכן שיטפלו בלאומנות האסלאמית ואנחנו נשלם את המחיר בערים המעורבות, זה מה שמטריד אותי כרגע".