רוחמה הרשקוביץ, שבנובמבר האחרון שכלה את בנה יוסי שנהרג במהלך הלחימה ברצועת עזה, ביקרה הבוקר (יום שלישי) במפתיע בבית הנשיא בירושלים וביקשה להיפגש עם נשיא המדינה יצחק הרצוג. רוחמה הגיעה לבית הנשיא עקב תחושותיה הקשות על מצב החברה הישראלית: "אני מרגישה שהבנים נפלו לשווא כשהמדינה קרועה. אני רואה את הילדים היתומים של יוסי, וחושבת עליהם".
2 צפייה בגלריה
רוחמה הרשקוביץ
רוחמה הרשקוביץ
רוחמה הרשקוביץ עם הנשיא הרצוג ורעייתו מיכל
רב-סמל מתקדם במיל' יוסי הרשקוביץ בן ה-44, תושב היישוב גבעות, נהרג כאמור בנובמבר האחרון יחד עם עוד שלושה מחבריו הלוחמים מגדוד 697 בחטיבה 551 (עוצבת חצי האש) מפיצוץ מטען חבלה בפיר ממולכד ליד מסגד בבית חאנון בצפון הרצועה. כוח המילואים בפיקוד מפקד פלוגה בדק במהלך התקרית את הפיר הממולכד, ומטען החבלה פגע בהרשקוביץ, ברב-סרן במיל' משה ידידיה לייטר (39) מעין צורים, ברב-סמל ראשון במיל' מתן מאיר (38) מאודם, וברב-סמל ראשון במיל' סרגיי שמרקין.
רוחמה, שמתגוררת בירושלים ועובדת כמרפאה בעיסוק בבית אבות, העידה כי היא לא מצליחה לישון כבר כמה ימים, ולא מפסיקה לבכות בגלל הקרע בעם. היא סיפרה כי לא שכחה כיצד כאשר הנשיא הרצוג בא לנחם אותה' הוא הציע לה שתבוא ותדבר איתו על כל דבר כשתרגיש צורך, והוא ינסה לסייע. היום, כאמור, רוחמה החליט לנסות את זה. היא לקחת אוטובוס בספונטניות היישר לבית הנשיא, והתייצבה בשער בלי הודעה מוקדמת. בכניסה אמרה שהיא אם שכולה שמבקשת לדבר עם הנשיא מאחר והיא עצובה ולא מפסיקה לבכות, ומבקשת את עזרתו.
2 צפייה בגלריה
יוסי הרשקוביץ ז״ל
יוסי הרשקוביץ ז״ל
יוסי הרשקוביץ ז״ל
קצין הביטחון של בית הנשיא הבין מיד את האירוע, הכניס את רוחמה למתחם והודיע מיד ללשכת הנשיא. בהתחלה קיבלו את רוחמה רעיית הנשיא, מיכל הרצוג, ומנכ"ל בית הנשיא אייל שוויקי. הרצוג עצמו השתתף באותו הזמן בשיחה ביטחונית חשובה, אך אחרי כמה דקות הצטרף אליהם וישב איתם יחד לשיחה כנה וכואבת. רוחמה הודתה לנשיא שעצר הכל והסכים לפגוש אותה, וביקשה ממנו לעשות הכל כדי לעצור את הקרע בעם.
״יש לי בטן מלאה על הממשלה וההתנהלות שלה, אבל זה לא הזמן. את החשבון נעשה אחרי המלחמה. עכשיו תנו לצה״ל לנצח", אמרה. "בכל יום נופלים חיילים, האחים שלנו, אנשים שלחמו עם יוסי ז״ל. אל-ג׳זירה משדרים את המלחמות הפנימיות בינינו. אני לא ישנה בלילה וכל היום בוכה. יוסי שלי התייסר ממה שקרה פה בשנה שעברה, המסר שלו היה אחדות".