שמונה בני אדם נרצחו בטירה תוך שנה, ועימם נמנים ארבעה קרובי משפחה שנרצחו בטווח של שמונה חודשים - האחרון שבהם אתמול - שאדי נאסר בן ה-40 שנורה למוות על-ידי אלמונים בעת שנהג במשאית. בכך, מניין קורבנות הרצח מתחילת השנה בחברה הערבית עומד על 186 בני אדם. המשטרה הצליחה לפענח רק 21 מהתיקים, אך בטירה לא פוענח אף תיק.
תיעוד הרצח של שאדי נאסר, אמש

שני הנרצחים הראשונים מבין ארבעת קרובי המשפחה הם אחמד עבד אלחי בשנות ה-50 לחייו, ובנו מוחמד בן ה-24, שנורו למוות ב-22 בפברואר השנה, כששהו בתוך רכב בכניסה לביתם לפנות בוקר, בעת שהיו בדרכם לעבודה. לפני כחודש נרצח אחיו של אחמד, מואיד עבד אלחי בן ה-50. גם הוא נורה למוות. הוא הספיק לצאת מרכבו וניסה להימלט, אך הרוצחים המשיכו לירות לעברו עד שרצחו אותו. אתמול, כאמור, נרצח שאדי נאסר. שלושה אלמונים השתתפו ברצח.
לפני כחודש נרצח אחיו של אחמד, מואיד עבד אלחי בן ה-50. גם הוא נורה למוות. הוא הספיק לצאת מרכבו וניסה להימלט, אך הרוצחים המשיכו לירות לעברו עד שרצחו אותו. אתמול, כאמור, נרצח ביריות שאדי נאסר על-ידי שלשוה אלמונים. נאסר היה אחיה של אשתו של מואיד שנרצח לפני כחודש.
קרוב משפחה של הקורבנות אמר ל-ynet כי "המצב מאוד חמור, אין ביטחון אישי. בכל רגע יכולים לרצוח, והקורבנות יהיו גם מאותה משפחה. חייבים להפסיק את שפיכת הדמים, אחרת נאבד עוד אנשים. חבל מאוד שאין מי שיכול להפסיק את הרציחות. כולם שותקים ומסתכלים כאילו לא קרה כלום".
קרובה נוספת שיתפה בתחושות הקשות: "איך אישה שאיבדה את בעלה ואחיה תמשיך בחיים? היא עוד לא התאוששה מרצח בעלה ואתמול רצחו את אחיה. אסון מזעזע שקורע את הלב. בימים אלו מחכים לשמוע מי הבא בתור, ולא מי הביא פתרון".
1 צפייה בגלריה
המשאית שנרצח בתוכה שאדי נאסר בטירה
המשאית שנרצח בתוכה שאדי נאסר בטירה
"שואלים מי הבא בתור". המשאית שבתוכה נרצח שאדי נאסר
תושבים נוספים מטירה אמרו "שמונה נרצחים תוך שנה, זה מצביע על איבוד שליטה גם מצד המשטרה. קשה לצאת לרחובות בצורה חופשית, תמיד יש הרגשה של סכנת חיים. גם אנשים לא מעורבים חוששים לחייהם כי היום רוצחים חפים מפשע. הגיע הזמן להתעורר ולעבוד על פתרון ולא לחכות לרצח הבא. תפסיקו לזלזל בחיינו".
במשטרה ציינו כי "מפקד מחוז מרכז ניצב יאיר חצרוני קיים הערכת מצב מיוחדת בטירה, במסגרתה הטיל את חקירת הרצח האחרון על היחידה המיוחדת ללוחמה בפשיעה של מרחב שרון, לצד ניהול מהלכי אכיפה מיידיים נגד משפחות הפשע המעורבות בסכסוך הפלילי ברחוב הערבי. שוטרי תחנת טירה פתחו בחקירת הרצח וערכו סריקות אחר חשודים. השוטרים ביצעו פעילות מבצעית בזירה, לרבות איסוף ממצאים פורנזיים ותיעודיים שהוצגו בפני מפקד המחוז, וכן סקירת מודיעין מֹקיפה של סכסוכי כנופיות הפשיעה בעיר וכיווני החקירה בהמשך.
מפקד המחוז הנחה כי כלל המערכים הרלוונטיים במחוז יעמדו לרשות היחידה החוקרת לקידום ותעדוף התיק, בדגש על זיהוי ומעצר החשודים בהקדם, תוך איסוף הראיות הנדרשות. עוד הנחה מפקד המחוז ניצב חצרוני כי תתבצע אכיפה מוגברת וממוקדת נגד אותן כנופיות פשיעה מקומיות ובכלל זה - תקיפת צינור החמצן הכלכלי שלהן, למען שלום הציבור וביטחון התושבים שומרי החוק. האכיפה תתבצע עם היחידות הרלוונטיות במּרחב שרון ומחוז מרכז, בשיתוף פעולה עם גופי אכיפה נוספים על פי תחומי אחריות והסמכויות המחמירות, לשם העצמת אפקטיביות האכיפה נגדם".