בנט בישיבת הממשלה: "בלי הנחתות של הדקה ה-90"

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר הבוקר (יום ב') כי הממשלה נערכת לקראת פתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר, והבטיח כי הוכנה לטובת זאת תוכנית סדורה. "נודיע עליה בזמן הקרוב באופן מסודר, בלי הנחתות של הדקה ה-90 כדי שיהיה לכולם זמן להיערך", הבטיח בנט, ביום שבו נחשפה ב"ידיעות אחרונות" תוכנית השלטון המקומי לפתיחת השנה. "מטרתנו המרכזית - לפתוח את השנה בצורה חלקה. עברנו שנה שבה החינוך היה הדבר הראשון להיפגע, וראינו מיליוני תלמידים שמשלמים את המחיר ודוהים מול הזום בבית".
האם יש ירידה ביעילות החיסון? נדב איל מסביר
(צילום: משה מזרחי)

3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
נפתלי בנט בישיבה הבוקר. הבטיח שמפירי ההנחיות ישלמו
(צילום: AFP)
ישיבת הממשלה מתקיימת הבוקר בטרקלין שאגאל בכנסת ולא בחדר הממשלה בלשכת ראש הממשלה כדי לשמור על ריחוק חברתי ומתוך חשש מהעלייה בתחלואה. בנט עצמו התייחס לנתונים בפתח הישיבה, ואמר כי "מגפת הדלתא ממשיכה להתפשט במהירות בעולם, זאת מוטציה מדבקת הרבה יותר מקודמותיה. העולם הולך ונצבע אדום ומטרתנו כממשלת ישראל לשמור על החיים ועל שגרת החיים".
הוא ציין שיש כרגע יותר ממיליון ישראלים שטרם התחסנו. "הם מסכנים את עצמם, את משפחתם, את הפרנסה של סביבתם ואת פתיחת שנת הלימודים", אמר בנט, שקרא להם לצאת להתחסן.
3 צפייה בגלריה
למידה מרחוק במושב סגולה
למידה מרחוק במושב סגולה
"מיליוני תלמידים שילמו בזום"
(צילום: אתי נוריאל)
הוא הוסיף כי "החיסון לבד לא מספיק. מסכות וחיסונים מנצחות את הדלתא. המבוגרים בינינו נמצאים במצב פגיע. שמרו עליהם. החלטות הממשלה הן לא המלצות, הן מחייבות. מי שיפר - ישלם. החל מיום רביעי הגעה לאירועים תתאפשר למחוסנים למחלימים ולמי שמביא אישור שלילי לקורונה. זו חובה, לא המלצה".
לפני תחילת הישיבה התייחס השר לשיתוף פעולה עיסאווי פריג' ממרצ לעליית היהודים להר הבית אתמול, ולהצהרה של בנט - והחזרה ממנה על-ידי גורמים בלשכת ראש הממשלה. "זה לא משבר בקואליציה, זה משבר אזורי. אני תומך בתפילה של כל אדם בכל מקום, אך בהר הבית יש סטטוס קוו שצריך לכבד. אני מתנגד לתפילת יהודים בהר הבית", הוא אמר.
3 צפייה בגלריה
ד"ר איל חולתא
ד"ר איל חולתא
ראש המל"ל הבא, ד"ר איל חולתא
ל סדר יומה של הממשלה אישור שורת מינויים, ובראשם זה של איל חולתא לראש המטה לביטחון לאומי (המל"ל). חולתא שימש בשורת תפקידים במוסד לאורך 23 שנה, ובהם ראש האגף לתכנון אסטרטגי ומדיניות, וראש אגף הטכנולוגיה. הוא יחליף את ראש המל"ל הנוכחי מאיר בן שבת שביקש מבנט לסיים את תפקידו אחרי שנים לצידו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.
כינוס הממשלה, כאמור, מגיע גם על-רקע העלייה בתחלואה בקורונה, ואחרי השיא שנשבר בסוף השבוע האחרון, אז אובחנו יותר מ-1,000 נדבקים חדשים. למרות תורי הענק שתועדו אתמול בנתב"ג, במשרד הבריאות עדיין לא ממליצים על סגירת נמל התעופה. לפי שעה נראה שמשרד הבריאות ימליץ בדיון שיתקיים בקבינט הקורונה בימים הקרובים להחזיר את התו הירוק באירועים בחללים סגורים עם יותר מ-100 בני אדם למחוסנים, מחלימים ומציגי בדיקה שלילית, וימליץ גם להכניס את יוון לרשימת המדינות שדורשת בידוד בן שבעה ימים.