ירדן רומן גת, שחזרה משבי חמאס ב-29 בנובמבר, סיפרה בריאיון לתוכנית "60 דקות" של רשת CBS שישודר הלילה על תחושותיה בימים שבהם הייתה לכודה ברצועת עזה. "כאישה, הפחד להיאנס או שיקרו דברים אחרים אף פעם לא יכול לצאת לך מהראש, אף פעם", אמרה.
לדברי רומן גת, "זו פשוט לא אפשרות כי בזמן שאת שם את חסרת אונים, אין לך שום הגנה. את לא יכולה להתנגד לשום דבר. זה יכול לעלות בחייך. הפחד הזה לא היה כזה קיצוני כל הזמן, אבל הוא אף פעם לא נעלם. הוא כל הזמן שם".
בריאיון שישודר הלילה מספרת ירדן על תקופת שהותה בשבי בעזה לאחר שנחטפה במהלך המתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר. היא מספרה גם על ההחלטה שהצילה את בתה גפן בת השלוש, כשהעבירה אותה לידי בעלה אלון והשניים הצליחו לחמוק מידי המחבלים.
ירדן נשאלה על החלטתה למסור את גפן לבעלה אלון: "זה היה בוודאי קשה מנשוא למסור ככה את בתך", שאלה המראיינת לסלי סטאהל. ירדן השיבה: "זה לא היה, כי להשאיר אותה איתי במחשבה ששתינו הולכות למות או להיחטף לעזה היה גרוע יותר". המראיינת: "את אומרת שלא הייתה לך ברירה". ירדן: "לא הייתה לי ברירה, ולכן לא הייתה לי דילמה. אם גפן הייתה נשארת איתי, שתינו היינו מתות או נמצאות בעזה".
אלון גת והבת הקטנה גפן חיכו כמעט חודשיים לשובה של ירדן, אבל אחותו של אלון, כרמל, עדיין בשבי. אימו של אלון נרצחה על ידי המחבלים.
2 צפייה בגלריה
ירדן רומן חוזרת למשפחתה
ירדן רומן חוזרת למשפחתה
ירדן רומן גת עם הבת גפן והבעל אלון אחרי שחרורה משבי חמאס
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של מאיה רומן)
2 צפייה בגלריה
כרמל גת
כרמל גת
הגיסה כרמל גת עדיין בעזה
לפני שנחטפה ירדן, ארבעה מחבלים חמושים לקחו אותה בטנדר שגנבו מהקיבוץ יחד עם אלון וגפן, והחלו לנסוע לכיוון גדר הגבול עם עזה. מהעדות של אחותה של ירדן, רוני, עולה כי מעט לפני שהמחבלים הגיעו עם השלושה לגדר הגבול, התקרב אליהם טנק של צה"ל: "המחבלים החמושים קפצו מהרכב והתחילו לברוח. אלון וירדן, שהחזיקה את גפן על הידיים, ניצלו את ההזדמנות וקפצו מהרכב גם הם, והחלו לברוח אל השדות. הם רצו לכיוון מוצב צה"לי קרוב, אבל כשהתקרבו הבינו שהוא נטוש, אז החליטו לא להתקרב.
"בשלב הזה המחבלים כבר הבחינו בהם והתחילו לרדוף אחריהם ולירות לעברם. ירדן העבירה את גפן לידיים של אלון, והם רצו שניהם תוך כדי שיורים עליהם, מנסים לתפוס מחסה. ירדן הסתתרה, אלון המשיך לרוץ עם גפן על הידיים - ואז הם התפצלו. במשך קרוב ל-24 שעות אלון וגפן הסתתרו בתוך קבוצת שיחים. הם שמעו את המחבלים מסתובבים סביבם חיכו לרגע המתאים לברוח. בבוקר, ביום שאחרי, הם חברו לחיילים".
אחיה של ירדן סיפר כי כבר באותו יום הם "ארגנו כוחות של גששים, של מאבטחים, שיחפשו אותה. אלון הראה להם את הנקודה ואני נשארתי עם גפן, שאמרה לי 'אבא הולך לחפש את אמא, היא הלכה לאיבוד ואנחנו צריכים למצוא אותה".
הריאיון ישודר בהמשך השבוע בסלקום TV עם תרגום לעברית.